Esmalt tuleb sisestada enda nimi

 


Mängu alustades kliki kursoriga kirja "sisesta käik" all olevasse lahtrisse ning siis kirjuta oma esimene käik.
Käik koosneb kolmest komponendist:
1.Sinu kabenupu praegune asukoht
2.Sidekriips
3.Koht, kuhu sa tahad seda nuppu liigutada

Asukoha saad teada kabelaua äärtes asuvate numbrite ja tähtede järgi (tähed on üleval ja numbrid küljepeal - toim. imbetsillidele). Pead lihtsalt vaatama, millise tähe all ja numbri real nupp asub ning kirjuta alati täht esimesena ja number teisena(ilma tühikuteta - toim. pimedatele) ning vajuta enterit(suur nupp klaviatuuri keskel - toim. idiootidele). Kui su käiku ei toimu laual, siis kontrolli oma käik üle, sest tõenäoliselt ei osanud sa seda õieti kirjutada.

 


Nuppe on kahte värvi: sinised ja punased. Kui jõuad oma nupuga vastase poole lõppu, muutub see "tammiks" (rist peal). Tammiga saab käia servast serva.

 


See osa on nendele, kes pole enne kabet mänginud (UFOd, Tarzan ja Mowgli). Mõlemal mängijal on 12 nuppu. Oma nupud tunned sa ära selle järgi, et nad on seda värvi, mis sulle mängu sisenedes öeldakse. Nuppe saad sa liigutada ainult diagonaalselt ja ainult edasi üks ruut korraga (va. tammi puhul, vt. allpool).

Mängu eesmärk on ära võtta kõik vastase nupud, enne kui ta sinu omad ära võtab. Võtmine toimub siis, kui sa saad oma nupu liigutada üle vastase nupuvabale kohale(ainult mööda neid samu diagonaale - toim. ajuhiiglastele). On võimalik võtta ära mitu vastse nuppu korraga, selleks peab sealt kohast, kuhu nupp pärast võtmist asetus, olema võimalik veel üle teiste vastase nuppude hüpata.

Tammiks saab kabenupp siis, kui ta jõuab vastase lauapoole viimasele reale. Tamm tähendab seda, et nupp võib liikuda mööda diagonaale mitte üks samm haaval, vaid nii pikalt, kui ise soovid.

 


Nendes lahtrites ei ole mitte sinu punktid, et mida rohkem sinu värvilisi seda parem, vaid hoopis need nupud, mis mängus on ära võetud( st. mida vähem sinu omi, seda parem - toim. aeglastele). Siin on ka lihtne jälgida, kumb mängija parasjagu juhib (nendele, kellel on raskusi 12-neni lugemisega ja soovivad reapikkusi võr-reldes seisu kontrollida).

 


Selle akna kasutamiseks kliki lahtrisse, mis asub kirja "Sisesta sõnum" all, siis kirjuta tekst ja vajuta entrit (NB. käigu tegemiseks pead jälle"sisesta käik" lahtril klikkima).

See aken on mõeldud selleks, et mängijad saaksid omavahel suhelda, üksteist innustada, norida, kiita, laita, õnnitleda, maha teha, armastust avaldada, läbi sõimata, küsimusi esitada, küsimustele vastata,itsitada, naerda, irvitada, lõhverdada, meeleheitlikult armu paluda, õpetada, monolooge pidada, luuletada, laulda, kiusata, karjuda, ruiata, niutsuda, rögiseda, määgida, teha psühholoogilisi rünnakuid vastasmängijale või enda tähelepanu mängult hajutada.

 

Programmi koostasid
Veiko Somelar
Rainer Aus
Rando Ojassoo
Ergo Ojasoo
 

Copiright 2001-..... Meie oma