аЯрЁБс>ўџ +-ўџџџ*џџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџьЅСq ПЯbjbjt+t+ "AAДџџџџџџ]XXXXXXXllll8Є АlЂ Жииииииииg i i i i i i $X єL H Xиииии кXXииикккиXиXиg llXXXXиg кˆкbVл€XXg иЬ ъ›9а*Фllіф[ Kommunikatsiooni ja infotehnoloogia ѕppeprogrammi kava еppemudelite loomise aine kodutіі tііpealkiri “Eksponentsiaalne kasv” Antud ѕppeprogramm on vahend, mille abil inimene saab omandada teadmisi kommunikatsiooni ajaloost, pѕhimѕtetest. Algidee on teha see programm mahus, mis katab kutsekooli infotehnoloogia ѕpilaste poolt vajatavaid teadmisi aine kommunikatsioon ja infotehnoloogia vallas, kuid sellest on vѕimalik vфlja arendada mahukat programmi, mis on kasutatav nii gќmnaasiumi ѕpilaste poolt psќhholoogia tundides kui ќliѕpilaste poolt, kes on valinud endale omandamiseks kommunikatsiooni ja IT-alaseid aineid. Programmi koostisosadeks on tekstilised ѕppematerjalid, mis on illustreeritud piltidega, eraldi linkide alla on kogutud suhtlussituatsioone illustreerivad animatsioonid ja videod, millele on lisatud selgitused ekraanil toimuvate protsesside kohta, mis ilmuvad ekraanile vaataja kutse peale. Ka tekstiliste ѕppematerjalide juurest on vѕimalik kфivitada konkreetset ѕppeteksti illustreerivat animatsiooni vѕi videot. Hiirega videolingi peale liikudes ilmub vфlja tekstikast, mis teavitab seda, milliste minimaalsete parameetritega peaks olema arvuti ja Internetiќhendus video vaatamiseks. Sѕnastikus olevad sѕnad on indekseeritud, sѕnastikus oleva sѕna juurest on vѕimalik pііrduda sama sѕna juurde vastavas tekstis, kus sѕna sees oli. Iga ѕppetќki juures on link selle juurde kuuluva enesetesti ja ristsѕna juurde ning kogu programmi sѕnastiku juurde, mis sisaldab kommunikatsiooni ja IT-alaste sѕnade seletusi. Tegemist on kommunikatsiooni ja infotehnoloogiat integreeriva kфsitlusega, mis on eeldatavasti huvitavaks ajasisustusvahendiks ka фrksatele pensionфridele (eelkѕige suhtlussituatsioone ja –protsesse kфsitlevad videod koos kommentaaridega). Ristsѕnade, animatsioonide ja videote kogu peaks pidevalt tфienema IT-ѕpilaste poolt tehtavate kodutііde toel. еppeprogramm vѕiks asuda CD-ROM’il, olla kфttesaadav Interneti kaudu, videomaterjalide mahu kasvades ka DVD-l. Java abil nфitlikustan Interneti eksponentsiaalse kasvu. Eksponentsiaalse kasvu nфidet on vѕimalik kasutada ka pѕhikooli vѕi gќmnaasiumi bioloogia ja fќќsika tundides, ќhiskonnaѕpetuses. Jфrgnevalt nфiteid eksponentsiaalset kasvu illustreeriva programmijupi kasutamisvѕimalustest: Bioloogia (zooloogia). Eksponentsiaalne kasv – iseloomustab organismi maksimaalset vѕimet oma arvukust suurendada kui puuduvad igasugused piiravad tegurid. Looduses vѕib eksponentsiaalset kasvu tфheldada lќhikestel perioodidel, kui toitu on kќlluses ning puuduvad konkurendid ning vaenlased. Sellisel juhul toimub populatsiooni arvukuse kiire kasv, kuigi iga konkreetse isendi paljunemine ei toimu kiiremini kui tavaliselt (lemmingud).  Populatsiooniіkoloogia. Bakterite koloonia kasvu. Reaalses elus on bakterite eksponentsiaalne kasvufaas suhteliselt lќhiajaline. Kui rakkude kasvukeskkonnas on toitaineid, eristatakse kasvus: lag faasi, mille kфigus rakud kohastuvad kasvukeskkonnaga ja hakkavad jagunema log e. eksponentsiaalset faasi, milles rakkude arv populatsioonis kasvab eksponentsiaalselt statsionaarset faasi, kus rakkude arv populatsioonis on maksimaalne ja ei muutu. Fќќsika Radioaktiivne lagunemine. Ajakonstant ja poolestusaeg. Elektromagnetilise kiirguse neeldumine. Poolneeldumispaksus. мhiskonnaѕpetus (sotsioloogia) Alates aastast 1970 hakkab vфljaspool abielu sќndinud laste arv suurenema, kusjuures kasv on kiire: seda kirjeldab eksponentsiaalne seadus. (http://www.riik.ee/rahvastik/osa5.html) Inimpopulatsiooni struktuur ja dќnaamika: inimpopulatsiooni vanuseline ja sooline struktuur sќndivus, suremus Eksponentsiaalne kasv - demograafiline plahvatus – rahvastikuplahvatus, rahvaarvu eksponentsiaalne kasv mingis piirkonnas vѕi kogu maailmas. On arengumaade keskkonnakriisi pѕhitegureid. Informaatika vѕi arvutiѕpetus vѕi internet Interneti eksponentsiaalne kasv. Arvutite jѕudluse ja hulga eksponentsiaalne kasv. Eksponentsiaalse kasvu animatsiooni kasutaja sisestab objektide algarvu ja kahekordistusaja, laseb protsessil toimida nii kaua kui tahab ning soovi korral klѕpsab Stop nupule, mis seiskab protsessi. Vфljastatakse objektide arv protsessi lѕpul ning kulunud aeg. Kindla ala (nфiteks Eesti kaardi) juhuslikesse kohtadesse genereeritakse kasutaja poolt etteantud arv objekte. Tsќklis paljundatakse neid kasutaja poolt vѕimaldatava aja (kuni stopini) vѕi nii kaua, kui kogu ala on tфidetud. Kфesolevale kavale on autori poolt lisaks tehtud viis joonist ѕppeprogrammi erinevatest ekraanipiltidest. Maarja Kask aprill 2004 7clГЫ$ДЬЮЯћѕћѕћѕћђћmH% 5CJmH%CJmH% 7}~№n‘ ЙКM N џ ё ` a а б Œ ъ  ЁЂКcГ§ћћћћћћћћћћћћћћћћћћћћћіћћћћ№ Ца & F7}~№n‘ ЙКM N џ ё ` a а б Œ ъ  ЁЂКcГabjпрџДо$пр ^_&deеGБВГДРЬЭЮЯќљіѓ№эъчфсолиевЯЬЩЦУРНЗБЋЅЂЂ             їџџ tїџџіїџџ/јџџ0јџџŸјџџ јџџљџџњџџњџџВњџџГњџџFћџџGћџџѓћџџoќџџ’§џџџџџџџџ‚џџџƒџџџЩџџџ:ГabjпрџДо$пр ^_&deеGБВГДРЬљїїђљїђїїїїїїђїїїїїїїїїїїяя$ & F ЦаЬЭЮЯ§§§А‚. АЦA!А"Аm# $ %А [$@ёџ$NormalmH @`@ Heading 1$@&5CJOJQJmH%<A@ђџЁ<Default Paragraph Font(U`Ђё( Hyperlink>*B*,@,Header  Ц9r , @,Footer  Ц9r Я"џџџџЯ ГЬЯ Яfv•Ѕzƒбеђ ŸА  • І “ œ я џ c f Г Ж К Ы ќ  r ‚ $4v†%GW_oДЭа67|я№mn‘  ИКLNў№ё_aЯаб  ‹Œщъ    Ђ Й К b c В Г   ` b i j о р ў џ Г Д н о #$ор  ]_%&ceдеFGАДПРЫЭаџџArvutiklass P321'\\BITT\IFMM03\maarja\java\kava_eksp.docArvutiklass P3212C:\windows\temp\AutoRecovery save of kava_eksp.asdArvutiklass P3212C:\windows\temp\AutoRecovery save of kava_eksp.asdџџџџџџџџџalЭ4 џV q џ„а„˜ў^„а`„˜ў.„ „˜ў^„ `„˜ў.„p„˜ў^„p`„˜ў.„@ „˜ў^„@ `„˜ў.„„˜ў^„`„˜ў.„р„˜ў^„р`„˜ў.„А„˜ў^„А`„˜ў.„€„˜ў^„€`„˜ў. „h„˜ўЦh^„h`„˜ўOJQJo(З№„h„˜ўЦh.alЭ4XV qџџџџџџџџџџџџџџџ@€ааи‡ФааЯ@@G‡:џTimes New Roman5€Symbol3& ‡:џArial"qˆаhqЫ„RЬ„1™Љ#ЅРДД€r0dэ џџoAntud ѕppeprogramm on vahend, mille abil inimene saab omandada teadmisi kommunikatsiooni ajaloost, pѕhimѕtetestArvutiklass P321Arvutiklass P321ўџ р…ŸђљOhЋ‘+'Гй0ь˜8DPd €Œ Ј Д РЬдмфщpAntud ѕppeprogramm on vahend, mille abil inimene saab omandada teadmisi kommunikatsiooni ajaloost, pѕhimѕtetestntuArvutiklass P321m orvurvu Normal.dot Arvutiklass P321m o7vuMicrosoft Word 8.0o@f`и@ЖъВ*Ф@мыа*Ф™ўџ еЭеœ.“—+,љЎDеЭеœ.“—+,љЎœX hp|„Œ” œЄЌД М 8щTPмэ1 pAntud ѕppeprogramm on vahend, mille abil inimene saab omandada teadmisi kommunikatsiooni ajaloost, pѕhimѕtetest Title˜ 6> _PID_GUIDщAN{37A4D988-96BF-11D8-BD75-004095317B1A} ўџџџўџџџ !ўџџџ#$%&'()ўџџџ§џџџ,ўџџџўџџџўџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџRoot Entryџџџџџџџџ РFtbа*Ф@‹Ѓ9а*Ф.€1TableџџџџџџџџџџџџWordDocumentџџџџџџџџ"SummaryInformation(џџџџDocumentSummaryInformation8џџџџџџџџџџџџ"CompObjџџџџjObjectPoolџџџџџџџџџџџџ@‹Ѓ9а*Ф@‹Ѓ9а*Фџџџџџџџџџџџџўџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџџўџ џџџџ РFMicrosoft Word Document MSWordDocWord.Document.8є9Вq