import javax.microedition.lcdui.*; import javax.microedition.lcdui.game.*; import java.util.*; public class j2nks extends Canvas{ private boolean veel; private int r=10; private int bigR=20; private int selected=1; boolean[] massiiv=new boolean[64]; int[] bmassiiv=new int[64]; public j2nks(){ int bunnyarv=5; boolean paar=false; boolean must=true; int loendur=0; for(int i=0;i<8;i++){ for(int j=0;j<8;j++){ if(paar){ paar=!paar; must=!must; } else{ paar=!paar; must=!must; } massiiv[loendur]=must; loendur++; } must=!must; } bmassiiv[1]=1; bmassiiv[3]=2; bmassiiv[5]=3; bmassiiv[7]=4; bmassiiv[62]=5; for(int i=0;i<64;i++){ if(bmassiiv[i]>0){ }else bmassiiv[i]=0; } } protected void keyPressed(int kood){ if(getGameAction(kood)==Canvas.LEFT){ for(int i=0;i<64;i++){ if(bmassiiv[i]==5){ if((i-9)>0){ bmassiiv[i-9]=5; bmassiiv[i]=0; }else System.out.println("Sinise võit"); } } } if(getGameAction(kood)==Canvas.RIGHT){ for(int i=0;i<64;i++){ if(bmassiiv[i]==5){ if((i-7)>0){ // if(i%8==0){ bmassiiv[i-7]=5; bmassiiv[i]=0; // } }else System.out.println("Sinise võit"); } } } repaint(); } protected void paint(Graphics g){ int pikkusH=getHeight()/8; int pikkusW=getWidth()/8; int joonAlgX,abiX; int joonAlgY,abiY; int abil=0; boolean must; must=false; abiX=0; abiY=0; joonAlgX=0; joonAlgY=0; //////////////Ruudustiku joonistamine////////////////// for(int k=0;k<64;k++){ if(massiiv[k]){ g.setColor(0,0,0); } else{ g.setColor(255,255,255); } g.fillRect(joonAlgX+abiX,joonAlgY+abiY,pikkusW,pikkusH); abiX=abiX+pikkusW; abil++; if(abil==8){ abiX=0; abiY=abiY+pikkusH; abil=0; } } /////////////Jänkude joonistamine/////////////////////// for(int i=0;i<8;i++){ for(int j=0;j<8;j++){ if(bmassiiv[i*8+j]>0){ if(bmassiiv[i*8+j]==1 ||bmassiiv[i*8+j]==2 ||bmassiiv[i*8+j]==3 ||bmassiiv[i*8+j]==4){ g.setColor(255,0,0); } if(bmassiiv[i*8+j]==5){ g.setColor(0,0,255); } g.fillRoundRect(j*pikkusW,i*pikkusH,r,r,r,r); } } } } }