import java.awt.*; public class Ring3 extends Canvas{ //klass Ring3 on komponent, millele saab //saata muutujaid aplikatsiooni poolt ning saada tagasi sündmusi (joonistamine vms.) protected int raadius; //muutuja , mis määratakse väljastpoolt public Ring3(){ raadius=180; //antakse esialgne väärtus } public Ring3(int arv){ raadius=arv; } public void muudaRaadius(int arv){ //funktsioon, millele saadetakse arv (uus raadius) raadius=arv; paint(getGraphics()); } public void paint(Graphics g){ //algab joonistamise funktsioon g.setColor(Color.white); g.fillRect(0, 0, getSize().width, getSize().height); int kord=0; if (raadius>300) { //kui raadius on suurem väljastatakse teade g.setColor(Color.black); g.drawString("Palun väiksem arv (<=300)",10,20); } else{ if (raadius<40){ //kui raadius on väiksem tehakse ringid esialgsest väljapoole while(kord<10){ int korgus=getSize().height; int laius=getSize().width; int keskx=(laius/2)-raadius/2; int kesky=(korgus/2)-raadius/2; g.setColor(Color.black); g.drawString("Sellise raadiusega ring on sisemine.",10,20); g.drawOval(keskx, kesky, raadius, raadius); raadius=raadius+4; kord++; } } else { if (raadius>=40 && raadius<=300){ //kui raadius on suurem või võrdne tehakse ringid sissepoole while(kord<10){ int korgus=getSize().height; int laius=getSize().width; int keskx=(laius/2)-raadius/2; int kesky=(korgus/2)-raadius/2; g.setColor(Color.black); g.drawString("Sellise raadiusega ring on sisemine.",10,20); g.drawOval(keskx, kesky, raadius, raadius); raadius=raadius-4; kord++; } } } } } }