//Renee ja Rando Pajuste import java.awt.*; //impordib awt-st koik, mis seal on. import java.awt.event.*;//impordib eventist koik mis seal kataloogis on(Näiteks MouseListener) public class Hiir extends Frame implements MouseListener, MouseMotionListener{//moodustatake classid HiireKuular ja //HiireLiikumiseKuular. int algX, algY; //Määrab muutujad algX ja algY täisarvulisteks muutujateks. public Hiir(){ // Hiirele omistatakse addMouseListener(this);//MouseListener ja addMouseMotionListener(this);//MouseMotionListener. //---------------------------------------------------------------- } public void mousePressed (MouseEvent e){// Hiir on vajutatud... algX=e.getX();//algX ja algY saavad mingid mingid täisarvulised väärtused algY=e.getY(); } public void mouseMoved(MouseEvent e){}//Hiire liigutamine public void mouseDragged(MouseEvent e){}//Hiire vedamine public void mouseClicked(MouseEvent e){}//Hiire vajutamine(clickimine) public void mouseEntered(MouseEvent e){}//Hiir siseneb mingisse objekti public void mouseExited(MouseEvent e){}//Hiir väljub mingist objektist public void mouseReleased (MouseEvent e){//Hiir on lahti lastud... if((e.getModifiers()&InputEvent.CTRL_MASK)!=0){ System.out.println("CTRL all");//meetodiks on main ja classiks CTRL Graphics g=getGraphics();//Lisab graafika elemendid. g.drawLine( algX, algY, e.getX(), e.getY() );//joonistab joone vastavalt koordinaatele. } if((e.getModifiers()&InputEvent.ALT_MASK)!=0){ System.out.println("ALT all");//meetodiks on main ja classiks ALT Graphics g=getGraphics(); g.drawOval( algX, algY, e.getX(), e.getY() );//joonistab ovaali vastavalt koordinaatidele. } if ((e.getModifiers()&InputEvent.SHIFT_MASK)!=0){ System.out.println("SHIFT all");//meetodiks on main ja classiks SHIFT Graphics g=getGraphics(); g.drawRect( algX, algY, e.getX(), e.getY() ); //joonistab ristkyliku vastavalt koordinaatidele. } }; //---------------------------------------------------------------------- public static void main (String argumendid[]){// Frame f=new Hiir();//teeb raami f.setSize(500, 500);//kasti suurus(size) f.setVisible(true);//teeb objekti nähtavaks } }