// Rakendi struktuur
import java.awt.*;     //imporditakse paketi  "Abstract Window Toolkit (AWT)" klassid
import java.applet.*;  //imporditakse paketi "applet" klassid
// Järgnev kommentaar lihtsustab rakendi silumist, kui saame kasutada programmi "appletviewer"
/*
  <applet code="AppletSkel" width=300 height=100>
  </applet>
*/

public class AppletStruktuur extends Applet {
  // Täidetakse esimesena.
  public void init() {
    // inititsialiseerimine
  }

  /* Täidetakse teisena, pärast  init().  Samuti pärast meetodi taaskäivitamist 
   (näiteks pärast teise Web-lehekülje külastamist      */
  public void start() {
    // Täitmise algus voi taaskäivitus
  }

  // Täidetakse rakendi seiskamisel.
  public void stop() {
    // seisatakse täitmine
  }

  /* Täidetakse rakendi lopetamisel.  Viimane täidetav meetod. */
  public void destroy() {
    // Lopetab rakendi
  }

  // täidetakse rakendiakna avamisel ja taastamisel.
  public void paint(Graphics g) {
    // taasta aken
  }    
}

Rakendi initsialiseerimine- ja lõpetamine

Initsialiseerimine:

  • init()
  • start()
  • paint()
  • Lõpetamine:

  • stop()
  • destroy()
  • Meetod repaint()

    Meetod paint() käivitatakse juhul, kui rakendi akent on vaja "taastada" (pärast Web-sirvija akna minimiseerimist või ülekatmist teiste akende poolt). Selleks, et programmisiseselt rakendi akent taasjoonistada (näiteks liikuvate kujundite saamiseks), tuleb kasutada meetodit repaint(). Kasutades meetodit ilma parameetriteta, joonistatakse üle kogu rakendile antud piirkond. Võib kasutada ka nelja täisarvulist parameetrit, mis näitavad ülejoonistatava piirkonna ülemise vasakpoolse nurga koordinaadid, ülejoonistatava ala laiuse ja kõrguse:

    repaint(int x, int y, int laius, int korgus)

    Parameetrina võib pakkuda ka maksimaalset viivitust (millisekundites), mis tohib mööduda enne järgmist meetodi update() poole pöördumist. repaint(long viivitus)
    repaint(long viivitus, int x, int y, int laius, int korgus)

    Selle ajaintervalli möödudes meetodit update() ei käivitata.

    Näide 1

    Näide 2

    Meetodi update() üledefineerimine

    Meetod update() käivitatakse juhul kui on vaja taasjoonistada akna osapiirkond. Vaikimisi meetod update() täidab rakendi akna tausta värviga ja seepeale käivitab meetodi paint(). Kui meetod paint() kasutab teistsugust taustavärvi, on tulemuseks akna "vilkumine" igal taasjoonistamisel. Selle vältimiseks tuleks meetod update() üle defineerida, nii et see täidaks kõik vajalikud väljastamisoperatsioonid. Meetod paint() peaks sel korral käivitama vaid meetodi update():
    public void update(Graphics g) {
      // Siin joonistatakse aken.
    }
    
    public void paint(Graphics g) {
      update(g);
    }