Jaagup Kippari pakutud proseminaritööde teemad. September 2002 Õppematerjalid ZOPE lehemallid Lehemallid on mõeldud võimaldamaks koostada programmeeritavaid veebilehti, samas lubades kujunduse jätta selleks mõeldud veebiredaktorite tööks. Proseminaritöös tuleks testida lehemallide loomist ja pärastist muutmist võimalikult mitmete redaktorite abil. Samuti tuleb koostada samm-sammult õpetus lehemallide loomiseks. ZOPE ja DTML DTML on järjekordne võimalus paluda serveril käivitada HTML-is paiknevaid käske. Töös tuleks anda ülevaade olemasolevatest selleteemalistest õppematerjalidest, analüüsida DTML-i eeliseid ja puudusi ning koostada õppematerjal ligikaudu kuue õppetunni tarvis, võimaldamaks varem nimetatud keelega mitte kokku puutunud inimesel asuda selle abil veebirakendusi koostama. ZOPE skriptid Õppematerjal ZOPEga varem mitte kokkupuutunule jõudmaks niikaugele, et ta suudab mõista olemasolevate skriptide toimimispõhimõtteid ning abiinfo toel ise rakendusi kokku panna. ZOPE moodulite koostamine Õppematerjal, mille abil õnnestub kasutajal luua nii lihtsamaid kui keerulisemaid mooduleid ning neid seadistada. Soovitav koostada lisaks paar eritüübilist põhjalikult kommenteeritud näitrakendust. CVS Ülevaade grupiga kirjutatava koodi haldusvahenditest, CVS-i eripärad ja võimalused. Õppematerjal, mille läbiharjutamise tulemusena suudab geograafiliselt hajutatud programmeerijate grupp hakkama saada ühise rakenduse kirjutamisega. Java Micro Edition mobiilirakenduste koostamisel Töös antakse ülevaade J2ME võimalustest ja kasutusvaldkondadest ning koostatakse õpetus, mille järgi Java põhitõdesid tundev, kuid mobiilirakendustega varem mitte kokku puutunud inimene suudab lihtsamad rakendused kokku panna ning keerulisemate puhul mõista, mis on tehtav ja mis mitte. Java Media Framework Analüüsitakse JMF-i võimalusi ja jõudlust ning võrreldakse neid muude multimeediatoodete koostamiseks mõeldud vahendite omadega. Koostatakse näidisrakendus ning õpetus selle loomiseks. Java Advanced Imaging Koostatakse õppematerjal Java laiendatud pilditöötlusvahenditega tutvumiseks. Käsitletakse ka JDK 1.4-ga kaasa tulnud selleteemalisi võimalusi. C# Õppematerjal nimetatud tehnoloogiaga tutvumiseks. Samuti ülevaade kättesaadavatest arvamustest ja hinnangutest. VB.NET Õppematerjal nimetatud tehnoloogiaga tutvumiseks. Samuti ülevaade kättesaadavatest arvamustest ja hinnangutest. Programmid 3D konverentsisüsteem Reaalajas töötav võimalikult tõetruuna näiv suhtlusvahend koos teadete jätmise võimalusega. Ülesannete valimine ja esitamine Vahend kodutööde valimiseks ja esitamiseks. Õppejõu pakutud ülesannete hulgast saab üliõpilane valida enesele sobiva. Õppejõud saab määrata, mitu eksemplari võib iga ülesannet valida, rohkem ei lubata. Esitamisel saab üliõpilane oma töö õppejõule kättesaadavasse kohta üles laadida. Õppejõul on võimalus tööga siduda hinne ja kommentaar ning soovi korral lahendus avalikult vaadatavaks muuta. Mudelid Pendel Näite- ja katsevahend füüsikatunniks. Vastavalt algandmetele liikuv pendel koos vahenditega võnkumise mitmekülgseks jälgimiseks. Võnkumise koordinaadi sõltuvus ajast. Perioodi sõltuvus pendli pikkusest. Võnkumise sumbumine sõltuvalt keskkonna tihedusest. Rippuva pendli ja vedrupendli võrdlus. Pillikeele võnkumine Näite- ja katsevahend nii füüsika- kui muusikatunniks. Pillikeele võnkumine sõltuvalt keele pikkusest, pingest, tõmbest ja peal olevast mähisest. Flazuletid, ülemtoonid, resonants. Bakterite paljunemine Näite- ja katsevahend nii matemaatika- kui bioloogiatunniks. Vahendile saab ette anda parameetreid (kasvunõu suurus, toitainete hulk, bakterite hulk, temperatuur, mürkained) ning väljundina saab näha bakterite arvukuse ja muude parameetrite muutust ajas nii tabelite, jooniste kui graafikutena. Tuleb arvestada nii üksikute bakterite kui miljoniliste kolooniatega. Programmi abil peab saama koostada lihtsaid ja selgeid esitlusi (vajadusel suure osa parameetreid kõrvaldades), samas peab tema abil olema võimalik ka keerulisemate katsete pealt seaduspärasusi avastada. Viiekeelne kannel Programm lugude saatmise ning lihtsamate viiside mängima õppimiseks. Kolme duuriga saatmise näited ja põhimõtted. Pilli häälestamine molli. Mängimise ja saatmise simulaator arvutil. Võtmemärkide järgi toonika leidmine ning vastavalt sellele loo mängimine noodist. Ülemtoonid. Meloodia ning akordid kuue- ja seitsmekeelsel kandlel. Lõõtspill Lõõtspilli ja suupilli häälestust tutvustav programm. Helikõrguste paigutus lõõtsa kokku- ja lahkutõmbamisel, samuti suupilli puhumisel ja imemisel. Lõõtsa suundade vahetus sõltuvalt loost, lugude harmoonia ja meloodia kohandamine lõõtsale. Kitarriakordid Abivahend kitarriakordide leidmiseks. Lisaks standardakordide esitamisele tuleb töö käigus välja töötada algoritm näpuasetuste leidmiseks kasutaja poolt määratud akordide esitamisel. Programmeerimiskeeleks Javaskript. Analüüs ZOPE ja andmebaasid ZOPE veebiarendussüsteemi tutvustavas materjalis lubatakse ühilduvust paljude andmebaasidega. Töö ülesandeks oleks testida ühenduste lihtsust ja kiirust ning koostada näidismaterjal levinumate andmebaasidega sidepidamiseks. Soovitav on võrrelda väliste relatsiooniliste baaside ning sisemise objektmudelina andmete hoidmise eeliseid ja puudusi. ZOPE rakendused ja tugisüsteem Töös antakse ülevaade levinumatest ZOPE abil loodud rakendustest, püütakse teha üldistusi nende valdkondade ja toimimise kohta. Samuti juhatatakse lugejat, kust ja milliste probleemide korral on lootust kergemini abi leida. Kasutajahaldus moodulitepõhises veebirakenduses Tutvutakse kasutajahaldusega olemasolevates veebirakendustes. Pakutakse välja võimalikud lahendused kasutajatele ligipääsu tagamiseks mitmetesse moodulitesse arvestades nii lihtsamat kui keerulisemat ja rohkemate andmetega seotud puhku. Võimaluse korral koostatakse näidisrakendus ning tutvustatakse ka sellekohaseid standardeid. Java3D Analüüsitakse tehnoloogia kiirust, lihtsust, ühilduvust ja kasutusvaldkondi võrreldes teiste samaotstarbeliste vahenditega. Õppejõudude ootused e-õppele Töös kogutakse kokku ühe erialaga kokkupuutuvate õppejõudude e-õppega seotud arvamused ja andmed, nii olemasolev kui tulevikus eeldatav. Püütakse teha kalkulatsioon e-õppega seotud kulude ja tulude kohta nii rahalises kui moraalses mõttes ning võrrelda võimalikke arengusuundi. Üliõpilaste ootused e-õppele Töös kogutakse kokku ühe grupi üliõpilaste e-õppega seotud arvamused ja andmed, nii olemasolev kui tulevikus eeldatav. Püütakse teha kalkulatsioon e-õppega seotud kulude ja tulude kohta nii rahalises kui moraalses mõttes ning võrrelda võimalikke arengusuundi. Ülikooli programmeerimisõpetuse analüüs Programmeerimisalased õppeained ja valdkonnad ülikoolides. Eesti ülikoolide programmeerimisainete sisu ja mahtude võrdlus. Pedagoogikaülikooli õppejõudude tundide ülesehitused. Ühe kursuse analüüs tundide kaupa. Läbivõetud teema: mis osutus raskeks mis kergeks enesele, mis kaaslastele ning õppejõu arvamus tunni teema raskusastme kohta. Tulemusena mõõta õpetaja ja õppijate hinnangute kokkulangevusi. Analüüsida, mida võiks tulemuste parandamiseks ette võtta õppejõud, mida üliõpilased. Hinnata, mille poolest peaksid erinema ja mille poolest sarnanema programmeerimistunnid ülikoolis, keskkoolis ning põhikoolis.