Pudel * Joonista pudel. * Pudelis on näha kasutaja määratud kogus jooki. Pudeli maht on 1 liiter. Piisab, kui arvestatakse pudeli ühelaiust osa. * Vedeliku kõrguse näitamisel arvestatakse ka pudeli kitsenemist ülalt. Koonuse ruumalaks on üks kolmandik põhja pindala ja kõrguse korrutisest. * Lisaks eelmisele määrab kasutaja ka pudeli mahu. Pudeli kuju ei muutu, nähtav suurus ja veetaseme kõrgus aga vastavalt füüsika seadustele. Kõrvale joonista skaala sentimeetrites. * Kasuta pudeli mahu ja veehulga määramiseks kerimisribasid. * Võimalda veetaseme kõrgust määrata hiirega. Vastavalt näidatakse vee hulga väärtust. * Koosta graafik, telgedeks veetaseme kõrgus ning vee hulk. Igal vee hulga muutmisel märgitakse graafikule uus punkt. Eeldatakse, et pudeli suuruseks on 1 liiter. Kujuta ette, kuidas paluksid õpilasel kirjeldada nähtavate andmete abil funktsiooni, mis määraks veetaseme kõrguse sõltuvuse vee hulgast. * Igal pudeli suuruse muutmisel tühjendatakse graafik ning asutakse uuesti punkte arvutama. * Kõik punktid jäetakse ekraanile. Mida suurem pudeli maht, seda tumedam punkt. Kujuta ette, kuidas paluksid õpilasel leida seose pudeli mahu ja veetaseme kõrguse vahel sama veehulga juures. * Palu õpilasel (ja proovi ise ka) koostada tabel, kus ühes tulbas oleks pudeli põhja laius ning teises vee kõrgus sama veehulga puhul. Joonista leitud väärtuste põhjal graafik (näiteks vihikusse). Proovi leida vähemalt kaks avaldist, millel oleks ligikaudugi samasugune graafik. Proovi nende avaldiste kehtivust mitmesuguste väärtuste juures. * Proovi sõltuvusgraafiku koostamiseks luua omaette graafikakomponent, millele lisatakse arvupaare ning mis näitab välja soovitud graafiku.