Diplomi/bakalaureusetööde teemasid septembris 2006 WAP-keeleõpe Osalemine Filoloogiateaduskonna ning SPINNOga seotud projektis, kus võõrkeelekursus tehakse WAP-liidese kaudu kättesaadavaks nii õppimiseks kui enese testimiseks. Ontoloogiarakendus 2006. aasta suvel valmis Java-rakenduse prototüüp leidmaks inimeste hulga seast enesele mõttekaaslasi valitud tunnuste alusel. Lõputööks sobiks selle rakenduse edasiarendus mõnel uuel teemal: sobiva matkaseltskonna leidmine, õppematerjalide grupeerimine, ... Lõputöö sisuks oleks sobiva sihtkoha leidmine, vajaduse põhjendamine, rakenduse kohandamine ning tegelike katsete läbiviimine sihtgrupi juures. Arvutisimulatsioon Tegemist võiks olla näiteks (keskkooli)füüsikatunnis kasutatava õppevahendiga, mis sobib nii õpetaja juttu illustreerima kui pakub õpilasele võimaluse muidu raskesti jälgitavat nähtust/protsessi/vahendit ise katsetada. Näiteid: pillikeele võnkumine; pendel; keemiline reaktsioon; isendite arvukus populatsioonis; 3D seiklusmäng füüsika laboris. Ülesannete jagamine IVAs Mõnegi kodu- või kontrolltöö puhul tahab õpetaja lubada õpilastel ise valida koostatud ülesannete või referaaditeemade hulgast sobivad. Mõnikord lubatakse õppuritel mõnda teemat valida ka kuni kahel/kolmel inimesel. Töö ülesandeks oleks pakkuda selline võimalus ka elektroonilise õpikeskkonna sees. Arvestada tasub olukorraga, kus palju õpilasi soovib vaadata ja valida teemasid üheaegselt (kontrolltöö klassis). Samuti peaks süsteem olema mugav, kui antakse teemad valida pikema aja (näiteks paari nädala) jooksul. Et oleks võimalik valida ning hiljem ümber otsustada/vahetada. IVA grupitöö tarkvarana Kui kord rahvas on veebikursuse nime all kokku saanud, siis vajatakse/soovitakse vahel ka õppetöövälist infot vahetada. Olgu selleks siis asjaajamisdokumendid, mälestused ühistest üritustest või miskit muud. Töö raames tuleks uurida kasutajate võimalikke vajadusi ning nende rahuldamise võimalusi IVA keskkonna abil. Lisaks ise lõikude kirjutamisele tuleb arvesse ka olemasolevate vahendite ühendamine IVAga. Reaalaja veebiõpe. TPÜs arendatav veebiõppevahend IVA avab lehti vaid kasutaja vajutuse peale - lihtsalt arvuti taga istumisest ei piisa sündmustest teada saamiseks. Samas on Interneti kaudu reaalaja suhtlus täiesti võimalik. Programmeerimistundides näiteks kasutavad õppurid MSN messengeri üksteise koodilõikude võrdlemiseks ja nende vahetamiseks. IVAle on mõnigi ette heitnud taolise võimaluse puudumist. Töö esimeseks ülesandeks oleks oleks kaardistada võimalused, mida reaalaja suhtlus pakuks võrreldes praegu IVAs leiduvaga. Samuti analüüsida, millised head ja halvad küljed oleksid nendel võimalustel õppetöö seisukohast. Töö juurde võiks kuuluda ka mõni taoline lahendus ja selle ühendus IVAga. Java arendusvahendid Tehnoloogia kümnekonna aasta jooksul on leitud ja kohandatud hulgaliselt vahendeid Java programmide koostamiseks. Töö ülesandeks oleks koostada õppevahend mõnende nende vahendite kasutamiseks. Loetellu kuuluksid koodi kirjutamise keskkonnad (nt. Eclipse, NetBeans), kompileerimise abivahendid (ANT), koodihaldusvahendid(CVS) ning mitmesugused testmise võimalused (klassid, ühe-arvuti-rakendused, veebirakendused). Ideede ja algmaterjalide saamiseks võimalik kasutada TLÜ Informaatika Osakonna raamatut Java arendusvahendite kohta. Ülikool ja ettevõtlus Ülikooli inimeste teadmistebaas pakub võimalusi toodete/teenuste loomiseks. Samuti vajavad õppurid võimalust õpitut rakendada ning ka mõningane teenistus tuleb kasuks. Mõnel maal tarvitatakse seda võimalust rohkem, mõnel vähem. Vahel toimub ettevõtlusega seonduv ülikooli sees, vahel eraldi firmades. TLÜ Haapsalus Kolledzis on mitmel korral arutatud õpilasfirma loomist. TLÜ Tallinna poolel asuti aktiivselt koostama Spinno-nimelist tegevust soodustamaks teadustulemuste põhjal valminud toodete pakkumist rahvale. Töö ülesandeks oleks uurida ja võrrelda ülikoolide avalikkusele pakutavaid teenuseid ning leida TLÜ pakutavad võimalused või põhjendada nende puudumist. Oodatud on ka üliõpilaste pakutud teemad. Jaagup Kippar