using System; using System.Collections.Generic; using System.Text; namespace Riidelapid { class Riidelapp { /// /// Eeldatavalt lapi pikem külg /// double pikkus; double laius; string toon; static int loendur = 0; static List hoidla = new List(); public Riidelapp(double pikkus, double laius, string toon) { this.pikkus = pikkus; this.laius = laius; this.toon = toon; loendur++; hoidla.Add(this); KeeraPaika(); } void KeeraPaika() { if (pikkus < laius) { double abi = pikkus; pikkus = laius; laius = abi; } } public void TrykiAndmed() { Console.WriteLine("{0} lapp, {1}x{2}", toon, pikkus, laius); } public double KysiPikkus() { return pikkus; } public double Pindala() { return laius * pikkus; } public Riidelapp Poolita() { pikkus = pikkus / 2; Riidelapp uuslapp = new Riidelapp(pikkus, laius, toon); KeeraPaika(); return uuslapp; } public Riidelapp Tykelda(double suhtarv) { double uuepikkus = pikkus * (1 - suhtarv); pikkus = pikkus * suhtarv; Riidelapp uuslapp = new Riidelapp(uuepikkus, laius, toon); KeeraPaika(); return uuslapp; } public static double LappidePindaladeSumma(IEnumerable lapikott) { double sum = 0; foreach (Riidelapp lapp in lapikott) { sum += lapp.Pindala(); } return sum; } public static double LappidePindaladeSumma() { return Riidelapp.LappidePindaladeSumma(Riidelapp.hoidla); } } }