Gomoku võrgurakendusena * Kaks mängijat * Tarkus serveris Mängijad: Tahavad näha seisu Peavad saatma käike Peab teadma, kas ta on must või valge kas on tema kord käia Suudab alguses teist kasutajat oodata Seis liigub kujul: laud (reavahetus) tühi ruut - punkt must nupp - m valge nupp - v (üksteise järel, iga rida uues reas) Käik liigub kujul: rida veerg Värvi määramine: oled m Käigukord: sinu kord Võit: v6itis m Serveri ehitus: Seis meeles (nt. massiivis) Käigu lubatavuse kontroll Esimene ühendunu on must Protokolli näidisjuhtum * Käivitatakse serverprogramm, oodatakse esimest ühendujat * Esimesele ühendujale teatatakse, et "oled m" (must) * Oodatakse teist ühendujat * teisele teatatakse "oled v". * Mõlemale teatatakse algseisud * esimesele (mustale) teatatakse "sinu kord" * must saadab käigu, nt 12 11 * mõlemale saadetakse uus laua seis * valgele saadetakse teade "sinu kord" * valge saadab käigu, nt 12 12 * mõlemale saadetakse uus laua seis * mustale teatatakse "sinu kord" Arusaamatu või vigase käigu korral teatatakse viga andmetes: selgitus käigu uuesti tegemiseks "sinu kord" Võidu korral: v6itis m (nt) Klassid GomokuServer - ootab ühendusi, paneb paaride kaupa kokku, saadab mängima GomokuM2ng - saab kahe kasutaja ühendused, hoolitseb selle paari mängu eest