Programmeerimine II eksamiülesanded Kala * Loo klass Kala väljadega liik, mass. Lisa käsklus toida() massi suurendamiseks. Katseta toimimist. * Lisa Kala-le koordinaadid ja graafiline väljund. Kõhu suurus sõltub massist, liik on kirjutatud kõhule. Paiguta ekraanile mitu kala, igaüht toidetakse hiirevajutusega. * Lisa Kalale alamklass LiigutavKala, kelle saba asend joonistatakse igal vaatamiskorral juhuslikult. Ruutfunktsioon * Loo klass Ruutfunktsioon väljadega a, b ja c ning käsklusega y-i arvutamiseks x-i järgi. Koosta klassist eksemplar, katseta selle tööd. * Pane klassi eksemplar vastavat funktsiooni graafiliselt näitama, näha on ka koordinaatteljed. * Võrreldes eelmisega tähistatakse punaste täppidega funktsiooni nullkohad. Klassi eksemplari juurde kuuluvad ka vahendid väljade muutmiseks kasutajaliidese kaudu. Korraga on ekraanil mitu graafikut. Akordide arvutaja * Loo klass Kolmkõla mazoorkolmkõla nootide arvutamiseks. Konstruktoris antakse sisse täisarvuline põhitoon, käsuga TrükiKolmkõla väljastatakse põhitoon, suur terts (+4) ja kvint (+7). Ehk siis kui põhitooniks on 60 (C), siis väljastatakse arvud 60 64 67. Testi klassi. * Loo klassile alamklassid CKolmkõla (põhitoon 60), FKolmkõla(65), GKolmkõla(67). Katseta. * Kolmkõla klassil on lisaks käsklus arvuliste MIDI-noodinumbrite tähtnimetusteks muutmiseks. Alates 60st: C C# D Eb E F F# G G# A B H C Lisa Kolmkõlale ka konstruktor, kus antakse ette akordi tähtnimetus ning selle järgi leitakse akordi põhitoon arvuna. Samuti on võimalik akordi noodid trükkida tähtnimedega. Koosta klass Lugu, kuhu iga takti jaoks saab lisada kolmkõla eksemplari. Käskluse Mängi peale hakatakse akordide andmeid trükkima, igas sekundis üks takt (vahele aeglustuseks Thread.Sleep(1000)) Jooned ringis * Koosta graafiline komponent, mis joonistab ekraanile kella 12 tunnijoont. * Ringis olevate joonte arvu saab muuta komponendile vastava käskluse esitamisel abil. Katseta üheaegselt mitut komponenti, joonte arvu saab määrata nt. tekstivälja abil. * Lisaks eelmisele saab komponendi panna veerema. Saab muuta ringi ka raadiust ning vastavalt sellele muutub ka liikumiskiirus nõnda, et jooneotsad maas ei libise. Telefoni ekraan * Loo graafiline komponent aku laetuse näitamiseks - kast on pulgaga täidetud vastavalt etteantud protsendile. Katseta selle komponendi tööd eraldi rakendi sees. * Lisa komponendid levitugevuse näitamiseks (pulkadena), kellaaja näitamiseks. * Koosta nende komponentide abil kaks erineva paigutusega telefoniekraani, kus "süda" sees tuksub: kell käib, levitugevus muutub juhuslikult, akunäit tasapisi väheneb. Purskkaev * Koosta komponent, kus veepiisad lendavad keskelt üles ning kukuvad kaarega serva poole alla. * Paiguta selliseid töötavaid purskkaevukomponente lehele mitu. * Võimalda purskkaevukomponendi juures määrata, mitu veepiiska korraga õhus on. Paiguta juhusliku piiskade arvuga purskkaeve lehele juhuslikku kohta. Tulpdiagramm * Koosta komponent kolme etteantud arvu illustreerimiseks tulba pikkuse abil, katseta. * Pane selliseid komponente lehel oleva rakendi sisse mitu. * Andmed loetakse sisse tekstis üksteisele järgnevate arvudena. Tulpade arv kohandub vastavalt etteantud andmetele.