Aeg |
Teemad |
Õpitegevused |
Hindamine |
---|---|---|---|
1. nädal | Tutvus XMLiga |
Kõik materjalid kättesaadava Raamaturiiulilt. Tutvu kursuse tutvustuse ning akadeemilise juhendiga. Soovi korral trüki konspekt omale kirjalikult pdf või odt vormingu kaudu. Tööta läbi kaust Tutvus XMLiga. Loe läbi selgitus, lahenda ülesanded. Lahendatud ülesanded (või viide nendele) paiguta võimalusel oma veebilauale - siis on nõu küsimisel ja andmisel neid mugavam üles leida. |
|
2. nädal | XSL - algus |
XMLi andmetest väljavõtteid tegevat XSLi tutvustavad materjalid leiab kaustast XSL - algus. Loe selgitus, lahenda ülesanded kasutades kaustas leiduvaid abifaile. Õppevideod java ning ASP.NETi kohta aitavad näiteid käivitada. Anna julgesti märku olgu foorumis või kirja teel, kui käivitamine ja muutmine ei taha õnnestuda - siin võib mitmesugust tehnilist abi vaja minna nii kaaslaste kui õppejõu käest. |
|
3. nädal | XSLi funktsioonid |
Materjal ja ülesanded taas omanimelises kaustas koos näitfailidega - kuni mallideni. Loodetavasti jõuad nõndakaugele, et tavapäraste funktsioonide kasutamine ja manuaalist otsimine muutub jõukohaseks, peaaegu et rutiinseks tegevuseks. |
|
4. nädal | XSLi mallid |
Mallidega seotud näited ja ülesanded XSLi funktsioonide kaustast. Nende abil saab korduvaid tegevusi vaid ühe korra kirja panna ning edaspidi vajadust mööda kasutada. Asu mõtlema kodutöö kokkupanekule. |
XSLi kodutöö 6ndaks nädalaks Omakavandatud XML-andmestruktuur (nt. asutus koos osakondade, töötajate ja nende palkadega). XSL-päringute põhjal uue lehe loomine. Nt töötajad, kelle palk ületab 8000 kr. Osakonnad, kus töötab vähemasti 6 töötajat. Loetelus iga teine rida teise taustavärviga. |
5. nädal | XSL ja struktuursed andmed |
Materjal ja ülesanded. Failisüsteem, organisatsiooni ülesehitus või sugupuu - kõigi nende puhul võivad vajalikud andmed paigutuda andmestikus kildudena laiali - ometigi saab nad sobivate vahendite abil sealt kätte. |
|
6. nädal | Skeemid |
Materjal, ülesanded(1. plokk) a abifailid. Vajalikud, et täpselt kirjeldada, mis esitatavas XML-failis on lubatud ja mis mitte. |
|
7. nädal | Keerukamad skeemid |
Andmed samad, kui eelmise nädala juures. Aga nüüd tasub ette võtta ka tüübimäärangute ja -piirangutega seotud ülesanded, et suudaks vajadusel ja raskemini ja täpsemalt kirjeldatava struktuuri üles märkida. |
Skeemide kodutöö 9ndaks nädalaks Skeem omakavandatud XML-andmestruktuurile (nt. samale, mida kasutati XSLi rakenduse juures). |
8. nädal | DOM |
Materjal ja ülesanded. Alles nüüd jõuame "päris" programmeerimise juurde - kus ka XMLil oma roll on. |
|
9. nädal | DOMi praktiline rakendus |
Joonistusvahendi näite põhjal oma rakenduse koostamine. |
DOMi kodutöö 10ndaks nädalaks Oma rakendus, mis hoiab ja salvestab andmeid XMLina ja kasutab andmetöötluseks DOMi vahendeid. |
10. nädal | SAX, RSS, KML |
Materjal ja ülesanded. Valmisolek suurte andmemahtudega hakkama saamiseks on ikka vajalik. Samuti on SAXi abil mõndagi järjest andmeid esitavat rakendust mugav luua. |
Vormingu uuringu kodutöö 13ks nädalaks (rühmatöö) Oma grupi valitud XML-vormingule rakenduse loomine. Nt Eesti panga valuutakursside põhjal oma lehele rahakalkulaatori tegemine, Flexi lähtekoodi genereeriv rakendus. |
11. nädal | .NET andmebaasid |
Materjal (andmebaaside osa koos ülesannetega) .NET raamistiku vahendite juurde on loodud mitmed mugavad moodused relatsiooniliste tabelandmete esitamiseks XMLina, samuti vastupidi, XML-kujuliste andmete baasi viimiseks (või nende seal korrektselt kontrollituna hoidmiseks) |
|
12. nädal | .NET veebiteenused |
Materjal (veebiteenuste osa). Näeb, kuidas kord kokku pandud äriloogikat saab üle veebi XML-kandjal teisele poolele kasutamiseks pakkuda. |
.NET kodutöö 13ks nädalaks Katsetus .NETi XML-vahenditega. Näiteks andmebaasis olevate andmete seast otsing ja väljund XMLina veebilehe aadressireal antud parameetrite järgi. |
13. nädal | Seminar, kodutööde esitamine |
Seminar kordamisküsimuste põhjal. Iga osaleja peaks suutma vähemasti pooltel teemadel teistele kuulajatele põhipunktid ära seletada ning neid omamõeldud näidete abil illustreerida. |
Seminaril osalemine või selle järel tegemine kohustuslik. Seminarilt puudunule jätab õppejõud õiguse hinnet alandada või mitte välja panna. |
14. nädal | Õppejõu poolt antud ülesannete lahendamine. |
Arvestustöö |