F C G D A E (kvindiring) 53 60 67 74 81 88 C duur I astme kolmkõla C E G 60 64 67 Vahed: 4, 3 pooltooni (maþoor) II astme kolmkõla D F A 62 65 69 Vahed: 3, 4 pooltooni (minoor) III astme kolmkõla (Si) E G H 64 67 71 Vahed: 3, 4 pooltooni (minoor) IV astme kolmkõla F A C 65 69 72 Vahed: 4, 3 pooltooni (mazoor) V astme kolmkõla G H D 67 71 74 Vahed: 4, 3 pooltooni (mazoor) VI astme kolmkõla A C E 69 72 76 Vahed: 3, 4 pooltooni (minoor) VII astme kolmkõla H D F 71 74 77 Vahed: 3, 3 pooltooni (vähendatud kolmkõla) Kokkuvõte I Maþoor II Minoor III Minoor IV Maþoor V Maþoor VI Minoor ____________ Põhihelistik G-duur I astme kolmkõla (maþoor), vahed 4, 3 pooltooni G H D 67 71 74 IV astme kolmkõla (maþoor) C E G (C-duurkolmkõla) 72 76 79 V astme kolmkõla (maþoor) D Fis A (D-duurkolmkõla) 74 78 81 Põhihelistik D-duur (62) Kirjutage I, IV ja V astme kolmkõladele vastavad numbrid ja tähed I astme kolmkõla D Fis A 62 66 69 IV astme kolmkõla G H D 67 71 74 V astme kolmkõla A Cis E 69 73 76 __ Tempereerimine ja noodinimed F C G D A E (kvindiring) 53 60 67 74 81 88 Db Ab Eb B F C G D A E H F# C# G# D# A# E# H# F## Sama klahvini tagasi jõudmiseks tuleb helikõrgust kasvatada 12 kvindi jagu. Kvint tähendab helikõrguste suhet 3/2. 12 kvindi tulemusena kasvab helisagedus 129.746 korda Klahvidena võttes on see 7 oktaavi ehk kõrguste suhe 128 korda. Pillidel, kus pole vaja mängida sama "musta klahvi" kahe erineva tähise all, seal saab jätta häälestuse tempereerimata