Klass ja objekt Klass _on_ Klass muutub üldjuhul vaid koos programmikoodi muutmisega Klassi juurde kuuluvad muutujad ja funktsioonid ehk siis objektorienteeritud terminite järgi väljad ja meetodid. Klassi muudan, kui näiteks lisan mõne meetodi (nt. Stringile tühikute eemaldamise lõpust) Objekt luuakse klassi põhjal, Java keeles käsuga new Selle käigus antakse objektile mälu, käivitatakse konstruktor Näiteks võib olla korraga String-tüüpi objektid väärtustega "Juku" ja "Mati". Klassi loomise juures on kaks suhteliselt erinevat poolt. * Mis temast väljapoole paistab. * Kuidas ta seest tehtud on. Klassi kasutajate jaoks on tähtis esimene. Vajadusel saab programmeerija sisemise poole ümber teha. Isikukoodi näide. Vajalikud "oskused": * Saab talletada isikukoodi väärtuse * Saab küsida sobivaid vastuseid (nt. sünnikuupäeva) * Ei lase enesele liiga teha (nt. sobimatuid andmeid sisestada) Mõnes olukorras kasulikud oskused: * Leiab vanusevahe teise isikukoodiga * Teatab, kas tegemist on erinevast soost inimeste isikukoodidega