import java.awt.*; public class Jalgpallur{ double x, y; double sammX, sammY; //liikumine kaadri jooksul String silt; int r=8; Meeskond meeskond; public Jalgpallur(int ux, int uy, String uSilt, Meeskond uMeeskond){ x=ux; y=uy; silt=uSilt; meeskond=uMeeskond; } public Jalgpallur(int ux, int uy, String uSilt){ this(ux, uy, uSilt, null); } public Jalgpallur(int ux, int uy){ this(ux, uy, "x"); } public Meeskond kysiMeeskond(){return meeskond;} public int kysiX(){return (int)x;} public int kysiY(){return (int)y;} public void liigu(){ x+=sammX; y+=sammY; } public void uusKiirus(double dx, double dy){ sammX=dx; sammY=dy; } public void joonista(Graphics g){ g.drawOval(kysiX()-r, kysiY()-r, 2*r, 2*r); g.drawString(silt, kysiX()-4, kysiY()+4); } public String toString(){ return "Jalgpallur " + silt +" kohal ("+kysiX()+", "+kysiY()+")"; } }