Kursuses Programmeerimine I hinde saamiseks tarvilik * Komponendina vormistatud Javaskripti abil töötav kalkulaator (07.02) * Kasutaja parameetrite järgi joonistatud objekt (tunnis) * Joonistusvõimelise ala küljes tegutsev ja reageeriv objekt (14.02) * Objektitüübi laiendamine (28.02) * Keeramine (08.03) * 3D kujund veebis (14.03) * AJAXi abil andmeid vahetav veebileht (21.03) * JQueryMobile-kujundusega veebileht (tunnitöö) (11.04) * Mitme kasutajaga mäng WebSocket-ühenduse kaudu (18.04) * Automaatselt salvestuv veebilehestik (tunnitöö) (19.04) Seletusi * Komponendina vormistatud Javaskripti abil töötav kalkulaator Kalkulaatori näiteid: kütusekulu, mõõtühikud, rasvaprotsent, intressid Kalkulaatori kood on vormistatud eraldi js-faili, kus sees nii kalkulaatori tegevusloogika kui kujunduseks vajalik. HTML-lehel luuakse sellest kalkulaatorist vähemalt kaks samaaegselt ja sõltumatult töötavat eksemplari. Näidis: http://tigu.hk.tlu.ee/~jaagup/13/prog1/objektid/konto7.html * Joonistusvõimelise ala küljes tegutsev ja reageeriv objekt Näiteks kriipsujuku, kes tavaolekus liigutab jalgu. Kui aga teda tabatakse hiirega, siis tõstab käe üles ja laseb sellel jälle vaikselt alla liikuda. Jalad jätkavad liikumist. Objekte saab alale lisada tegutseval kujul mitu. Näidis: http://tigu.hk.tlu.ee/~jaagup/13/prog1/grobjektid/joonis7.html * Objektitüübi laiendamine Koostada töötav näide, kus ühe tüübi oskusi laiendatakse teises tüübis. Näitena: http://tigu.hk.tlu.ee/~jaagup/13/prog1/alamklassid/andmed3.html Juhul kui siia juurde ehitada, võiks AndmeHaldusele lisada sortimise ja otsimise oskused ning välja mõelda omapoolne andmete esitamise moodus (loetelu, sektordiagramm, teksti tumeduse sõltuvus arvust ... ) * Keeramine Keeramisarvutusi kasutava rakenduse kokkupanek. Näiteid: Rooliga juhitava auto kaunistamine või targemaks tegemine http://tigu.hk.tlu.ee/~jaagup/13/prog1/ringiarvutused/arvutus9.html Ekraanil tiksuv kell Võnkuv pendel, mille algnurka saab kasutaja määrata * 3D kujund veebis http://tigu.hk.tlu.ee/~jaagup/13/prog1/3d/ Veebis nähtav joontest koosnev 3D kujund, mille vaatamisel saab kasutaja oma asukohta muuta. Näiteid: kiik, automudel, kriipsujukud, kuusepuu * AJAXi abil andmeid vahetav veebileht http://tigu.hk.tlu.ee/~jaagup/13/prog1/xhr/ Võimaluste ideid: Veebimäng, mille edatabelit peetakse AJAX-ühenduse kaudu serveris ning näidatakse enamvähem reaalajas teistele kasutajatele. Uudise kommenteerimine ning kommentaaride nägemine AJAXi abil peaaegu reaalajas. * JQueryMobile kujundusega veebileht Mobiilile mõeldud kujunduselementide katsetamine. Näiteks tunniplaan koos infoga tegija kohta * Mitme kasutajaga mäng WebSocket-ühenduse kaudu http://tigu.hk.tlu.ee/~jaagup/13/prog1/websocket Näitena tehtud TripsTrapsTrulli ning võrgupõhise joonistamise toorikud. Valmistada mängimiskõlbulik mäng kas nende põhjal või uuel teemal. Töö võib esitada kahekesi koos. * Automaatselt salvestuv veebilehestik (tunnitöö) http://tigu.hk.tlu.ee/~jaagup/13/prog1/yhenduseta_lisamine/ http://tigu.hk.tlu.ee/~jaagup/13/prog1/yhenduseta_muutmine/