Programmeerimise põhikursuse akadeemiline juhend kevadsemestril 2013 Hinde saamiseks tarvilik Tähtaeg • Konkreetsete oskustega klass 11.-13.02 • Protsessi modelleeriv klassi- ja objektistruktuur 11.-13.03 • Automaattestidega kaetud klassid 25.-27.03 • Kontrolltöö 25.-27.03 • Veebiliidesega andmebaasirakendus eksamipäev • Graafilise kasutajaliidesega serverirakendus eksamipäev • Seminar 07.-09.05 • Eksam eksamipäev Selgitusi • Konkreetsete oskustega klass Arusaadavate andmete ja oskustega klass koos selle tööd demonstreeriva näitprogrammiga. Näiteid: inimese mudel, millel on võimalik käskude abil määrata, suurendada ja vähendada pikkust ning kehamassi. Klassi käskudega kontrollitakse, et uued väärtused oleksid usutavates suurustes. Graafilise liidese kaudu võib selle kriipsujuku hetkeseisu välja joonistada. Laoseis, mida saab suurendada, vähendada, küsida. Mis ei saa minna negatiivseks ning mis ei saa ületada lao mahtu. Lao sees peetakse logina kirjas kauba lisamised ja eemaldamised. Võimalik on ajas tagasi liikuda soovitud hetkeolukorra juurde. Oluline: Loodav klass ise on testprogrammist eraldi failis. Klassist on võimalik teha mitu eksemplari. Testprogrammi andmete või kasutajaliidese kaudu saab loodud klassi eksemplari tööd juhtida. http://greeny.cs.tlu.ee/~jaagup/if12/j1/algus/Klassid2/src/klassid/Kilpkonn.java http://greeny.cs.tlu.ee/~jaagup/if12/j1/algus/Klassid2/src/klassid/Kilpkonnaproov4.java • Protsessi modelleeriv klassi- ja objektistruktuur Omale tuttaval teemal mõistete süsteem, nende põhjal koostatud klasside ja seoste skeem. Soovitavalt ka objektiskeem. Klasside realiseerimine koodina ning nende võimalusi katsetavad näitprogrammid. Näidetena http://greeny.cs.tlu.ee/~jaagup/if12/j1/algus/muusika/ http://greeny.cs.tlu.ee/~jaagup/if12/j3/liikumine/ Ideid: Mitmesuguste oskuste ja sertifikaatidega inimesed ning nende sobivus ametitesse. Elektriskeemi koostamine lampide, jada- ning rööpühenduseabil Mõni mäng, kus osalejate ja vahendite tarbeks on klasside eksemplarid. • Automaattestidega kaetud klassid Klassi põhitoimetuste kontrollimine näidisandmetega • Veebiliidesega andmebaasirakendus Andmete salvestamine ja lugemine Java-toega veebiserveri kaudu. • Graafilise kasutajaliidesega serverirakendus Nt. kabe, võrgupõhine joonistamine, rallimäng Lõpphinde kujunemine: Hinde kätte saamiseks peavad kodutööd olema sooritatud ning kontrolltööst ja eksamitööst saadud vähemalt üks punkt - sellisel juhul on tulemuseks D. Iga täiendav punkt kontrolltöö või eksamitöö juures tõstab hinnet ühe palli võrra, st. et maksimumhinde A saamiseks peab vähemalt ühe juures neist olema lahendatud kõik kolm punkti.