Kolm kappi Telemängus asub auhind ühes kinnises kapis kolmest. Mängujuht teab millises, mängija mitte. Mängija valib kapi ja istub sinna peale. Mängujuht teeb ülejäänud kahest kapist ühel ukse lahti - sellise, mille taga auhinda pole. Mängijal on võimalus kappi vahetada enne ise ukse avamist. Küsimuseks jääb, kui kasulik oleks tal kappi vahetada. Esimene ring: Mängige olukord arvuti käest saadud juhuarvude teel läbi. Loosige ühte kappi auhind, loosige mängija valitud kapp. Kuvage välja, millise kapi välis mängija, kus on auhind ning näidake, kas sattus sama kapp. Korrake katset 10 korda, 100 korda, näidake kui paljudel kordadel pihta saadi. Korrake sajast seeriat mitu korda, näidake, kui palju tulemused kõiguvad. Teine ring: Loosige ühte kappi auhind, loosige mängija valitud kapp. Laske mängujuhil kapp vahetada (kui mõlemad vabad kapid on tühjad, siis võetakse neistki juhuslik). Mängija vahetab kapi teise kinnise vastu. Näidake, millisesse kappi sattus auhind, millise valis mängija, millise avas mängujuht, millise juurde läks mängija ning kas seal oli auhind. Korrake katset 10 korda, 100 korda. Korrake seeriaid kümneid kordi ning näidake, kui palju tulemused kõiguvad. Kolmas ring: Kasutage kursusel õpitut - standardhälve, t-test. Näidake, milliste katseseeriate pikkuste puhul milliste tõenäosustega ja usaldusvahemikega võib väita ligikaudset võiduprotsenti mittevahetamise korral ning vahetamise korral. Käskude näited: Juhusliku arvu leidmine ühest kolmeni: sample(1:3, 1) [1] 1 Kümne juhusliku arvu leidmine ühest kolmeni sample(1:3, 10, replace=TRUE) [1] 1 3 3 3 2 2 3 1 2 3