15 - mäng * Failis on 4x4 ruudustik viieteistkümne arvuga. Arvuga klotsi tohib lükata tühja ruudu sisse. Võiduseis on siis, kui kõik arvud on kasvavas järjekorras. Väljasta, kas tegemist on võiduseisuga või on sinna võimalik ühe käiguga jõuda. * Loe sisse seis ning väljasta, kas ja kuidas sellest on võimalik võiduseisuni jõuda kuni viie käiguga. * Püüa lahendada igasugune algseis. Kui 10-sekundilise lahendusaja peale ei õnnestu leida võiduseisu, väljasta leitutest seis, kus klotside ja nende lõpukohtade vahede absoluutväärtuste summa on vähim. 15 - mäng, segamine * Mänguks on 4x4 ruudustik viieteistkümne arvuga. Arvuga klotsi saab lükata tühja ruudu sisse. Võiduseis on siis, kui kõik arvud on kasvavas järjekorras. Väljasta seis pärast nelja juhuslikku liigutust. * Väljasta juhuslike segamiste tulemusena tekkinud seis, kus paaris- ja paaritud arvud oleksid üksteisest suhteliselt eraldi * Sisendiks kaks segamise tulemusena tekkinud seisu. Väljasta, kas ja milliste käikudega on ühest teiseni võimalik kuni kümne käiguga jõuda. 8 - mäng * Failis on 3x3 ruudustik kaheksa arvuga. Arvuga klotsi tohib lükata tühja ruudu sisse. Võiduseis on siis, kui kõik arvud on kasvavas järjekorras. Väljasta, kas tegemist on võiduseisuga või on sinna võimalik ühe käiguga jõuda. * Loe sisse seis. Näita, kuidas on võimalik sellest võiduseisuni jõuda või teata selle võimatusest. * Sisendiks kaks seisu. Näita, kas ja kuidas on võimalik ühest seisust teiseni jõuda või teata selle võimatusest. Tähejärjestused * Kuva etteantud tähtedest kõik kahetähelised kombinatsioonid * Kuva rekursiooni abil kõikvõimalikud tähejärjestused * Kuva vaid sellised tähejärjestused, kus kahe kõrvuti asetseva tähe ASCII-koodide vahe on kuni 5. Ruudustiku läbimine * CSV-failist loetakse sisse arvude ruudustik. Leitakse arvude summa liikudes vasakult ülevalt nurgast mööda vasakut serva alla ning alumist rida pidi paremasse alla nurka. * Liikuda tohib vaid paremale ja alla. Leia rekursiooni abil suurima ruutude summaga teekond vasakult ülevalt nurgast paremale alumisse nurka. * Leia sama teekond dünaamilise planeerimise abil, jättes iga ruudu kohta meelde sinna jõudmise suurima summa. Kabe * Seis loetakse failist. Teatatakse, kas valgel on võtmise võimalus/kohustus * Seisu põhjal teatatakse, kas valge saab võita kolme käiguga, piisab kivinuppudest. * Võrreldes eelmisega arvestatakse ka tamme ja tammiks muutumist. Seadme kalibreerimine * Failis on näidiku väärtused ning nendele vastavad tegelikud mõõtmistulemused. Väljasta järgmises failis olevatele näidiku väärtustele vastavad ligikaudsed mõõtmistulemused. * Võrreldes eelmisele arvesta, et lisaks tundmatule skaalale võib olla tegemist ka (peaaegu) kindla suurusega süstemaatilise veaga * Lisaks eelnevale õpeta mudel ja ennusta tulemused ka lineaarse regressiooni abil. Elektritootmine Tabelis http://www.tlu.ee/~jaagup/andmed/elekter/tootmine_2014_mwh.txt on elektri tootmise mahud * Mida saab T-testi abil öelda Eestis ja Lätis toodetud elektri koguste kohta juulikuus * Võrdle ANOVA abil Eesti tootmismahte kuude kaupa - millised erinevused tulevad välja * Leia kuude kaupa korrelatsioonid Eesti ja Läti tootmiskoguste vahel, näita, millised on suuremad ja millised väiksemad. Püüa leida, milliste riikide tootmiskoguste vahel on veel enamvähem sama tugevad seosed. Kuud * Õpeta programmile selgeks, et milline on järgmise kuu nimi. Väljasta failist sisestatud kuule üleeelmise kuu nimi. * Õpeta programmile selgeks kuude päevade arvud. Kuva kuude paarid, kus kuus on samapalju päevi kui ülejärgmises kuus. * Korja kõik need paarid listi. Koosta teine list kuude paaridest, kus kuul ja temast üleeelmisel kuul on samapalju päevi. Väljasta need kuud, mis on esimeses, aga ei ole teises listis.