Matemaatika 1.-2. klass Mari ja Jüri käisid suvel maasikal.Maril oli õlekõrre otsas kahe käe sõrmede jagu maasikaid. Jüril 4 maasikat vähem. Mitu maasikat on neil kahe peale kokku? Esiteks leian: Mitu maasikat on Jüril? Teiseks leian: Mitu on neil kahe peale kokku? Kolmandaks küsin teistelt: Mida nad nende maasikatega teha võisid? Võimalike vastuste variandid,millest igaüks võib leida endale sobiva: 1)Pooled sõid teel ära, ülejäänud viisid koju emale-isale, õele-vennale. 2)Sõid kõik teel niimoodi ära, et Mari ei andnud vennale oma jaost kahte maasikat. 3) Jagasid maasikad sõbralikult pooleks. ¤) Lisan omapoolse variandi. Õunad Juhanil on 6 õuna. Hommikul sõi ta 1, lõuna ajal 1 ja õhtul 1 õuna. Mitu õuna paneb ta külmkappi järgmiseks päevaks? Kas see osa õuntest, mis ta ära sõi, on suurem, väiksem või võrdne allesjäänud õuntest? Leia ! Mitu õuna jäi Juhanil järgmiseks päevaks? See osa õuntest, mis ta ära sõi: on suurem, väiksem, võrdne allesjäänud õuntest. Vali õige sõna ja värvi see siniseks! **************** 1 kg maitsvaid õunu maksab turul 12 krooni.Mari tahab osta emale 1 kg õunu, kuid tal on ainult 5 krooni. Mitu krooni tuleb tal puudu? Tee arvutus! Kuidas lahendada seda probleemi(olukorda) ? Vali lahenduste variantidest sulle sobilik: a) hakkan nutma b) helistan emale c) jätan raha alles, olen ema peale vihane ja ei osta midagi d) palun müüjal kaaluda 5 krooni eest õunu Lapsed lahendavad iga päev sellelaadseid probleeme. Miks nad peavad koolis lahendama steriilseid ülesandeid?