Serveripoolsed veebirakendused - õpijuhend

Sihtrühm

Esmaseks sihtrühmaks on 11. klassi õpilased, kes on valmis vastava kursuse raames veebirakenduste loomisega tutvuma. Materjal aga vabalt kasutatav kogu keskkooliosa ulatuses.

Kursuse eesmärk ja omandatavad teadmised

Kursuse käigus tutvutakse veebi serveripoolse programmeerimise võimaluste ning sinna juurde kuuluvate mõningate ohtudega. Saadakse teadmised lihtsamate serveripoolsete rakenduste ülesehitusest ning oskused nende kokkupanekuks. Kursuse tähtsamad teemad.

Teadmiste omandamise viisid

Materjal on koostatud nõnda, et võib algusest alustada ning järjest edasi liikuda. Eelnevad teadmised programmeerimise kohta pole hädatarvilikud, kui kindlasti kiirendavad materjali mõistmist. Soovitav on õpikus olevad näited läbi teha. Siis neid lihtsate kaasasolevate juhiste abil muuta. Ning teema lõpetuseks iseseisvalt sarnasel teemal lahendus kokku panna - selle kohta leiab ülesannete juurest ka soovitusi ja vihjeid.

Kursuse maht

Materjali peaks olema parasjagu ühe 35-tunnise kursuse tarbeks. Eks läbimiskiirus mõnevõrra sõltub klassi õpilaste huvist ja eelnevast ettevalmistusest. Kui teemadega kiireks läheb, võib rahumeeli jätta viimase peatüki rahule. Kui vaja kiiremini edasijõudjatele rohkem tööd ja materjale, võib neid julgesti juurde võtta sama autori kirjutatud veebirakenduste loomise õpikust ülikoolile

Tark- ja riistvaralised vahendid kursuse läbiviimisel

Näidete käivitamiseks sobib igasugune PHP-d ja MySQLi käivitav komplekt. Suhteliselt mugavalt on see võimalik installida WAMP või XAMPP nime alt. Kuid saab kasutada ka mõnd juba püsti olevat veebiserverit, kui sellisele ligipääs olemas. Koodi muutmiseks piisab lihtsast tekstiredaktorist, nt. Notepad++. PHP tarbeks leidub ka mitmesuguseid keerulisemaid arenduskeskkondi, kuid nende võlud tulevad välja pigem siis, kui tarkvaraarendusega juba rohkem kogemusi on.

Hindamine

Hindamisel tuleb arvestada klassi võimeid ja eripärasid. Ühe komponendina saab hinnata hoolsust ja entusiasmi rakenduste loomisel. Kui on vaja ülesandeid võrdleva kontrolltöö jaoks, siis nendena saab kasutada materjali lõpuosas olevaid - juhul, kui klassiga on jõutud koos läbi vaadata vähemasti teemad eelviimaseni (laulude hindamine).