id 65795 fonoteeginumber RMARH-65795 kestus 00:05:04 saatenimi PORTAAL. Inimesed ei näe seksi üldsegi paljunemise vahendina salvestusaeg 11.03.2013 salvestuskoht Raadio 2 sailikunimi RADIOMANI ARHIIV fonogrammitootja 2013 ERR esineja Port Kristjan teema kommentaarid teema sotsiaalvaldkond saatesari Portaal saatesari_id 1251 kategooria informatiivne, muu kategooria_id 24536 oigused ERR sisu Inimesed ei näe seksi esmajärjekorras üldsegi paljunemise vahendina. Tehnoloogiakommentaari esitab Kristjan Port. Teadlaseid peetakse küll natukene kuivapoolseteks inimesteks, aga nad on teinud kindlaks, et inimesed on ühe lapse sünni kohta seksuaalvahekorras 1000 korda. See tähendab, et inimesed ei näe seksi esmajärjekorras üldsegi paljunemise vahendina. Mõni võib taolisest statistikast häiruda ja osutada pahaselt loomastumisele. Mis on täiesti õige suund arvestades, et vähemalt poolteist sajandit on avalik saladus, et inimene on ahvist pärit. Mõned teadlased nagu Chritopher Ryan julgevad täpsustada, et me olemegi ahvid. Õhku jääb vaid küsimus – milline ahv? Kas šimpans või bonobo? Primatoloog Frans DeWaal väidab inimest sarnanevat rohkem šimpansiga, kuna ka nemad organiseerivad oma ühiskonda võimu ja vägivalla abil. Viimane kajastub omakorda šimpansi jõulises ja suuremas kehaehituses. Samas leidub hulganisti märke, et lausa vale pole otsida inimarengust korrelatsioone matriarhaadile ülesehitatud ja pisema kasvuga bonobode seast. Nemad lahendavad konflikte ja loovad ühiskondlikke suhteid õrnuste ja seksi abil. Kes soovib detailidega tutvuda võib lugeda Frans DeWaali raamatuid, nagu näiteks "Meie sisemine pärdik". Eesti keeles pole seda kahjuks välja antud, aga see ongi paras koht tõelise huvi määra testimiseks. Ohutumal üldistuste tasemel jätkates pole ju kellelegi uudiseks seksuaalsuse oluline koht inimeseks olemises. Pole vaja lugeda Freudi, märkamaks kuidas seksuaalsus kujundab meeste ja naiste kujunemist ning käitumist läbi kogu elu. Milline on selle roll paarisuhtes kuni perekondade loomiseni ja paraku ka nende lõhkiminekuni. Ning kuidas selle sama nähtuse abil müüakse kõike nagu näiteks seepi nimega "Mehe käed", mis lõhnab kas peekoni, lõkkesuitsu, raha või poliitiku järele, st mehe järele. Rääkimata mõnest mehi rõõmustavast auto tagavaraosade ja lubrikantide reklaamist vmt. transcr