No kus ta on, kus need asjad on, oma mitte, leian. Otsin, kas sa oled näinud minu neid päkapikkudega linikuid ja punast laudlina? Ja siis neid pajakindaid näitusele Sootova e varsti on jõulud ja siis? Tuleb välja võtta ja kasutusele võtta, mina olen küll, ainult ei ole, minul tulid minu meelest siin sahtlis. Pole ka, miks sul olid vaja, on aga jõuludeks vaja? Jõuludeni? Ma arvan, et nii palju aega. Mis ta nüüd nii palju enam on? Varsti on novembri lõpp ja ikkagi tuleb välja võtta, ega pole enam midagi ju nüüd riigitakse, jõulusid. Ma saan aru küll, et iga päev tuleb raadiost viis joonist ja igalt poolt muudkui tuleb jõulud, jõulud, päkapikud jooksevad juba ringi, ma ei tea, juunikuust saadik ja kaupluse akende peale ainult jõuluvana sulle vastu vaatavadki. Aga no ega siis seda ei maksa koju tuua. No ootame me siin ikka nüüd natuke mõistlikum äike nüüd siis millal siis täpselt algab? No no ma ei tea, no ja on tulemas heegeldus, mitte praegu. Täna räägime kohe algavast advendiajast. Tegelikult on iga pühapäev ristiinimesele püha ja seda pühitsetakse jumalateenistusega kirikus. Kiriku aasta ei alga mitte esimesel jaanuaril, vaid kirikuaasta algab advendi ehk Kristuse tulemise ajaga. See tähendab neli nädalat enne jõule. Niisiis novembrikuu viimane pühapäev on esimene advendipühapäev. Detsembrikuu esimene pühapäev on teine advendipühapäev. Detsembrikuu teine pühapäev on kolmas advendipühapäev ja detsembrikuu kolmas pühapäev on neljas advendipühapäev. Ja siinkohal ei oleks ka liigne öelda, et kirikuaasta viimane pühapäev päev oli surnute mälestuspüha. Luteri kirikus ei peeta ju hingedepäeva ega tähistatega katoliku kiriku esimese novembripüha, mis on kõikide pühakute päev. Miks luteri kirikus seda päeva ei tähistata? Vaadake sellepärast, et luteri kiriku rituaalides ei ole pühakuid. Niisiis tänavu algab jõulude ooteaeg ehk nõndanimetatud väikesed jõulud. Novembrikuu viimase pühapäevaga. Päeval viiakse kirikusse väikesed kuused ja süüdatakse esimene küünal. Nii et praegu juba raadios, televisioonis ja kauplustes olev jõulureklaam on liiga varajane. Meie reklaamijad on nagu väikesed lapsed, kes ei läbi oodata, millal täpselt see jõulu esimene püha tuleb, millal kingitusekoti kätte saab? Tegelikult ristiinimesed, nagu me siin juba alguses mainisin, peaksid ikkagi arvestama, millal on kombekas alustada jõulu sümboolika reklaamimisega. Niisiis kordan veelkord. Seda võib teha alles pärast viimast novembrikuu pühapäeva, kui kirikus on juba väikesed kuused viidud ja esimene advendiküünal. Kui ka mujal süüdatud. Tore oleks ikka võtta jõulude hääliks nädal puhkust ja siis saaks kodutööd kõik tehtud. Seisiseid, mingit teid siis ei teeks, siis need puhkaks käiks kirikus ja kontsertidel ja võib-olla sõidaks kuskile ja kui lumi maas, võiks suusatama minna ja läheks päkapikkude kodu vaatama. Rovaniemi nõia, kui sul selleks raha andiskas, Veromaniemi Ma tulen hea meelega kaasa, aga me võime ju oma, ronime siin teha, metsas. Võiks testida, minna metsa, teadku ilusad, paned küünlad niisuguse lumise kuuse külge, metsas, suuskadega lähed metsa ja selle oma elugi vajab termasida kaasa. Palju palju puhkust on vaja selleks ja ja ausalt öeldes ma olengi nii väsinud, kogu see stress on mind nii ära tapnud, et ma peaksingi peast viskama ja selle peale on praegu paras aeg mõelda, siis natuke tuleb ju ette ka öelda, et me tahame puhkusele mingi? Ma ei tea, mis firma muidugi ütlen selle peale, kui ma teatud normaalses maailmas on see iseenesest mõistetav muidugi ja paljud firmad panevad uksed kinni, lihtsalt jõulupuhkuse? Noh, pole olnud niisama ausalt. Ei ilus mõte, aga no miks mitte, proovime. Aasta lõpul peaks iga inimene natuke aega maha võtma ja peaks nii oma elu korraldama, et kõik kiiret tööd oleks tehtud. Ja et oleks aega natukene mõelda sellele, mis oli tegeleda oma perekonnaga ja võib-olla mees vaatakski seal oma naist teise pilguga ja naine oma meest teise pilguga ja võib-olla lapsedki leiavad, et vanemad on nii huvitavad ja kenad. Niisiis aasta lõpus peaks peaksid kõik inimesed võtma jõulupuhkuse. Ega see jõulupuhkus ei olegi nii väga uus mõiste, kui me mõtleme oma esiisade peale, siis jõulude ajal pani peremees hobuse saani ette. Pere otsis kappides kirstudest oma kiriku riided üles ja sõideti teise külla või vahel kaugemalegi oma sugulasi vaatama. Sest jõulud on ju rahupühad, perekonnapühad, laste pühad. Ja kui me nüüd loeme kõiki ajalehti ja kuuleme raadiot, siis meile pakutakse palju eksootilisi sõite küll lapimaale ja küll Aafrikasse või Egiptimaale aga tegelikult võib-olla ongi nuustakul tore puhata. Nii et iga pere võiks natukenegi mõtelda, mis on tema võimalused. Tõesti, võta jõulupuhkus. On ta elu läheb käima. Mis mõttes käima? Mullal naelakesed valmistus säetud, et paneme siis pärjad kõik katet, teeme selle pärjaga enne valmis? Mina ei ole enne niisugust päris jõulupärga teinud. Võib-olla sa oled äikeses nyyd? Jah, aga ma mõtlesin, et huvitav, et kas läheks vastaskorteris, võtaks aega sealt sellest piiluks pilust mitu minutit meie pärjakene ukse peal seisab ennem kui ta sealt ära tõmmatakse. Tegelikult võib-olla seisab terve õhtu, aga järgmine päev on ta kindlasti läinud, siis teeme uue pärja, paneme sissepoole hoopis. Aga võib-olla panin sellise vannitoa ukse lihtsalt mängiks, et seal välisuks? No igatahes, pärg on nii kena, seda võib ju lakkega riputada ja eelmine aasta ma nägin, et eramajade oli pandud ja, ja väga ilusad karjad olid uste peal ja puude peal ja ja ma vaatasin, just niisugused huvitavad asjad seal seisab koguja ja ühel päeval ma tabasin, miks seisab koerad õues? Lava panna kujuta ette, meie naabrite koristamata ja siia paneme pärja ja lindid ja, ja see hakkab nii seda rosinat solgiämbris. Aga proovima peab, võib-olla siis saabki puhtaks. Ma võin ju selle meie korruse trepi ka ise käed puhtaks teha. Kui pärja välja paneme, siis ei ole see kontrast nii suur, aga tõesti on küsimus, kui kaua ta seisab? Seda oleks huvitav vaadata. Hea küll, ma toon siis rohkem oktsioni nõue jälle teeme uue jälgedel uue Eino. Jõulude ooteaja sisse kui ka jõulude juurde kuuluvad küünlad, kuused ja punane värv, punased küünlad, punased Gerlandid, punased laudlinad ja üldse punane värv on populaarne. Miks, sest igal esemel on ka oma sümboolne tähendus. Kõigepealt, miks on siis ikkagi küünlad? Vaadake küünlaleek, pahataht tuli, õhk. Arvatakse, et selles küünlaleegis ühinevad kõik looduse elemendid. Põlev küünal sümboliseerib ka isikut. Inimese elu ja veel ka hingevalgust. Küünaldele on kirikus väga tähtis osa. Nende arvu ja kasutusviisi abil väljendatakse sümboolselt kiriku õpetust. Esimesel advendipühapäeval sõidetakse kirikus üks küünal. Mida see tähendab? Üks on ühtsuse sümbol. Teisel pühapäeval süüdatakse kaks küünalt. See vihjab Kristuse kahetisele loomusele inimlikule ja jumalikule. Kolmandal pühapäeval süüdatakse kolm küünalt. See on jumalik arv kolmainus. Ja neljas igal pühapäeval süüdatakse neli küünalt. See on neli evangelistid. On ju luteri kirik, evangeelne luteri kirik. Nüüd tuuakse väikesed kuused. Miks siis just kuused? Tegelikult on Kristuse puu seeder. Sellepärast seedripuu on suursugune ja teda peeti juba antiikajal ilu ja majas teetlikkuse. Näiteks. Samuti usuvad inimesed, et seedripuu mitte kunagi ei Pehki. Ja ühest küljest märgib veel seedripuuga surematust. Kuna meil aga seedril ei kasva siis on meil 10 tuua seedri asendajaks kuusk. Teiselt poolt kuusk sümboliseerib jumalast äravalituid, kes põlgavad madalaid kirgi ja samuti inimesi, kes paistavad silma kannatlikkusega. Nii reedel kui ka kuusk on rohelist värvi. Roheline värv on elu värv. Roheline värv märgib elu võitu surma üle, kuid ta on lootuse värv. Ja veel, et meil siis purpur seepärast, et küüne tegid landide linnad peavad olema purpurpunased. Ja samuti purpurpunane on olnud juba kaua aega seotud kuninglikkusega. Ja purpurpunane on liturgilise eks värviks advendiajal kirikus. Ajal, mil inimesed ootavad peagi saabuvaid rõõmsaid jõulupühi.