Tere Meile kirjutas lugeja Tanel. Kaugelt oli ta vist pärit, et tema ostis Ameerikast fotoaparaadi. Tema küsimus ongi see, et kas seda saab ka siin parandada või peab Ameerikasse esindusse saatma. Garantii saab Ameerikast osaliselt remonti saab ka eestist tähendab ta hätta ei jäeta, tasuta ei tehta. Vot siin oleks niisugune väike trikk, et isegi Ameerikas ma kardan, et sellele ei saa garantiid, siis tal on ikka päris kõva muljumis jälg siin pealt, kus löögist või peale istumisest või millest vaid ainuke asi, mis vajab remonti, hansanupp tagasi pandud just selle nagu löögi külje vastaspoolel, eks ju. Nii et ta on nagu kuskile vahele jäänud. Aga üldiselt, kui ütleme, et tullakse masin või aparaat ostetud nüüd ka Eestis et ja löögijälg oleks peal, kas siis karantiini kehtestanud? Ei sellised asjad nagu niiskus, Liivia löögi jäljed võtavad garantii kohe hetkega ära. Ahah, selge et põhimõtteliselt vahet ei ole, mis fotoaparaati seal nagu viga on korpuse peal muljumis jälg, siis öeldakse kohe, et sorry, oma vigases oled, sa oled vägivallatsema ei öelda, et vägivallatsejad öeldakse, kasutamisjuhendit on euro eiratud kaameraga on noh, ebakorrektselt ümber käidud ja isegi siis, kui tegemist võib-olla ei ole nagu seotud asjadega. Ei ole seotud sellepärast, et kukkumine võib tekitada mistahes vea. Näiteks kui elektriskeemi rike pärast kukkumist võib tekkida elektriskeemi mikropragu võta sa kinni, kas see nüüd on tehase praak või on sellest kukkumisest, siis järeldatakse alateldson kukkumisest. Aga Tanel ei tahagi parandada mitte midagi muud, kui ainult seda nupukest tagasi sinna külge panna. Paneme kohe tagasi, ainult et tehas seda kinni ei maksa. Ja kui palju läheb maksma selle nupukese tagasi paneme suure tõenäosusega 450 krooni. Nüüd seda nuppu lihtsalt tagasi panna on üks asi, kui seda nuppunud uut tellida, ei tarvitse õnnestuda vana nuppu tagasi panna, see võib olla selline sõlm, mis ei käi lahti, kus ei ole võimalik kokku liimida, millega vaid on vaja uus tellida. Plastmass jublakas naksata, astume välja või see jublakas ei istuksin ühe elektroonikaploki peal teda ei anna eraldi, lihtsalt vahetab, nii et kõik on omavahel seotud seal sees. Kõik ei ole siin, erinevad moodulid kaua sellise asjaga parandamine, nagu võiks ajaliselt võtta mehaaniku tööaeg kuskil üks kuni poolteist tundi ja ooteaeg praegu hetkel on kuskil nädal kuni kaks sõltuvatel sellest, kui Osama tellinud, kas osa on meil laos olemas või tuleb teil oodata. Aga võib-olla Tanel on niisugune nobenäppe ja ise ka natuke elektroonika asjatundjad koduste vahenditega seda korda ei saa kuidagi. Absoluutselt, kindlasti saab kõik asjad koduste vahenditega korda, ainult et näiteks mõne asjaga võib juhtuda nii, et pärast kaamera töötab veel kehvemini kui enne. Target proovisid, aga ei tulnud välja. Okei, aga kui nüüd Tanel otsustamata riski Andrus Liis ära siis äkki te oskate öelda, mis tuleks Tanel Ma fotokas kodus kätte number üks asi, nii nagu meistrimees paigutataks selle kätte ja siis Ta räägib sulle, kuidas kindlasti sorteerida kruvid täpselt märkida ära, kust mingi kruvi jõulist iga kruvi on ise pikkusega, paneb valesse kohta tagasi pikema kruvi lühem asemele, näiteks keerad otsapidi elektriskeemi sisse kuskile ja viskad kaamera pärast minema. Teine asi on kõik pistikud, kõikide pistikute lahtivõtmiseks on enam-vähem vaja spetsiaalseid tööriistu, suurt rohkem midagi ei ole, nii et või Tanel ei ole eriti helitehnik inimene, siis ma vist soovitakse näpistada. See on niisugune hästi mitme vastusega küsimus, mina jälle soovitaks, äkki siis tekib huvi tehnika vastu. Kes ka vahepeal lihtsalt selline küsimus, et võib juhtuda täiesti nii, et kaks erinevat asja pole üldse omavahel seotud, aga garantii saab alati öelda, et kuna siin on niisugune muljumis jälg või siin on kuskil mingi liivatera, siis garantii enam üldse ei kehti, et kas see pole lihtsalt käega vabandust sellest garantii tasuta parandamisest vabaneda. See võib nii tunduda, aga võtame näiteks sellise näite nagu käekell kukub maha, tavalist öeldakse, pois on kukkunud, kellelt ei tea, kas enam õiget aega näitab. Ja nii ongi ta võib-olla järgmine hetk kohe pärast kukkumist vääriki üldse. Nii nüüd viited näiteks remonditöökotta hoopis mingi kolmanda veaga. Ma ei tea, mis see võiks olla, käib ette või käib taha natukene remondimees reguleerib ära, paneks selle kella õieti käima. Aga kuna ta on kukkunud ja tal on kuskil mingi kiks sees, siis see remondimees ei saa enam tagada ja teha seda samamoodi tagada, et ta käib 100 protsenti õieti just sellepärast, et seal võib olla midagi lahti. Ei tea, garantii ongi see tehast tagab, et nemad on õieti kokku pannud ja see asi käib. Et kui ma uue olen endale ükskõik, mis see ka ei oleks, on see fotokas või mingi muu asi, siis ma pean puudutama seda ainult siidikinnastega kuskil niisuguses kummiduaalset maha kukub, et mingeid kriipse asja peale, et oleks see oleks kindlasti kõige ideaalsem variant, aga paraku elu on selline, et noh, ütleme aasta või kaks või noh, ütleme selle esimese poole perioodist sellel uuel seadmel tõesti võiks teda eriti hoolega hoida. Et kui peaks midagi juhtuma, siis on garantiis võimalik seda parandada just täpselt mina hoidsin oma telefoni, näiteks eestikeelne väljend on, pange kinni, peaks nagu sitta pilpa peal eks ju. Ja just sellepärast, et juhul kui midagi peaks juhtuma, elektroonika täitsa, ma saan ausalt minna sinna ja nõuda. Aga ma näitan teile oma telefoni, hoidsin teda nii, nagu ma just ütlesin. Ometigi on siin nurgas pragu sees siin nurgas täkked peal ja ma täpselt mäletan ka, et ükskord kukkus auto katuselt alla, ükskord kukkus taskust välja. Midagi ei ole teha, ikka juhtub. Hoidsin küll. Ja nendel on garantiiremont, ei saa. Teie teaksite väga hästi, milliseid nippe kasutada, et ikkagi garantiiremonti saada, ka seda ei õnnestumise kellelegi järgida. Just öeldi, kummituba siidikindad, väga hästi toimib. Aga mis on need põhilised probleemid, mille pärast fotokaid üldsegi parandusse tuuakse? No kukkumise tagajärel jahvatab samamoodi ekraanid katki, kukkumise tagajärjel tulevad nupud küljest ära. No tegelikult võib sellest jutust järeldada välti üht, et see garantii on seda suht mõttetu asi. Salutselt mitte näoga, lükake mu väide ümber, siis ma võin öelda, näiteks Overallis tehakse umbes üks kolmandik hooldustöid garantiina. Nii et järelikult need üks kolmandik kliente on täiesti mõistlikult ja põhjendatult saanud oma kaamera korda garantii korras. Aga kas, kui me võtame selle aparaadi siia või viime koju tagasi vä? Ma arvan, et me viime selle aparaadi Tanelile ja Tanel ise tuleb, toob selle siia remonti ja loodame, et vaene üliõpilane, nagu ta on, et 450 krooni ta ikka äkki kuskilt leiab, et seda ära parandada. See on igastahes parem kui 4000-st uus fotokas osta. Et igal juhul Danev loobivad fotokotti otsas randa ei tohi ka seda. Täpselt liiva täis läheb, siis pole enam firma teha selle garantii regioonide kohta, väike seletus. Iga tootja teeb oma, sellised regioonid või, või mõnel on ülemaailmne, mõnel on regioonideks jagatud, teadaolevalt on kolm põhiregiooni siis Euroopa Ameerika ja ülejäänud ja, ja see on põhjustatud sellest, et noh, garantiirahasid või garantii hüvitusteks kuulutavaid rahasid jagatakse regiooniti ja selle tõttu näiteks Ameerikast ostetud kaamerale Eestis remonti ei saa, sest et see raha on jäetud sinna Ameerikasse. Remondiraha. Aga kui see kaamera ei oleks selle mõlgiga ja see oleks täiesti garantiiremondile vastavates tingimustes, kas siis Me saadaksime seal Ameerikasse remonti? Siis oleks kaks võimalust, jah, kas teha siin tasuline remont või Ameerikas tasuta remont ehk garantiiremont. On meil see võimalus näiteks osta Ameerikast ja Eestist osta lisagarantii? See võimalus on ka, see on nii väga mitmel bändil organiseeritud, nii et võimalus jääb. Nii et see jutt, et minnakse Ameerikasse, ostnud odavat tehnikat, et siis panna kõrva taha, ei maksaks vist? Ühesõnaga meenutanud hoidma. Kurb, aga tõsi. Aitäh.