19. aprill, 27. mai 1970 Rally London, Mehhiko, täna on see päev, mil mootorid vaikivad, lõpuks ometi saab uinuda tekkija linade vahel. Kõigi südamed rahunevad. On teil juba seal päris rahunenud. Ei ole veel päris ei saa nagu harjuda selle mõttega, et võistlused on läbi, sest aeg oli väga pikk ja selle aja jooksul tuli palju närveerida. Võib-olla, et teie, Monika Holm ei saanudki selle aja jooksul rohkem sõba silmale kui abikaasa ralli keelises. Vahel tuli ikka suur väsimus peale ja siis sai magada ka ja kui nendel oli puhkus, siis oli ka minul puhkus. Tavaliselt olen ma nagu rohkem teadnud kõikidest võistlustest, seekord ma teadsin nendest üldse väga vähe. On ju lugu, juhtus niimoodi, et mina tulin turismigrupiga reisult ja me kohtusime Tallinna lennujaamas ja see aeg oli ainult üks tund. Selle aja jooksul me saime rääkida nagu kogu võistluste käigust OPA teedel. Aga niisugusest üldrallist ja ameerika osast sellest me sinnamaale nagu ei jõudnudki, sest sihtpunkt oli väga kaugel ja kilometraaž oli väga suur. Ei jõudnud seda arutada ja selle tõttu on Seemane täiesti tundmatu. Mis teil oli nagu kõige ärevam moment selle ralli käigus No esialgseks ärevakspunktiks võib pidada seda, et jõuda Sofiasse, sest seal oli väga väikene lisaaega antud, üks tund tohtis hilineda. Ja kui see punkt oli juba möödas, siis järgmine muidugi oli Lissabon. Ja nii edasi. Ja nii edasi ja nii edasi, kuni täna lõpuks siis Mehhikos ralli tehniline finiš, santi. Ja kõik kolm Moskvitši, kes panama järel jätkasid, lõpetasid ka Mehhikos, kusjuures meie meeste kohad on Leonti botatsikul. 13. Gunnar Holmi ekipaaž, kuhu kuulusid veel Sis leedulane, kirdauskasia Moskvale sai 18. koha ja teenišev 20. koha. Moskvitšid oli Nende kolme firma hulgas, kes kolme masinaga üldse lõpetasid peale fordi ja inglaste Leilandi ja ralli. Üldvõit läks Soome Rootsi paarile Mikola Palmile Ford escordi. Tallinna Polütehnilise Instituudi dotsent Eugen Soonvald. Kas teie arvates Rally omas rohkem tähtsust sportlikus mõttes või üldse maailma autotööstuse arengus? Sõnastuses võiksime ütelda, et mõlemad raske ralli rasked töötingimused, need nõuavad juba juhi väga heade oskus neid tähele panna ja valida oma sõidukiirust vastavalt sellele masina tugevusele muidugi. Kuid nüüd aluseks võtta need tulemused, mis seal saadi nüüd auto konstruktsiooni seisukohalt siis vaevalt ükski firma võtaks neid nii tõsiselt, aluseks ehitataks sama tugeva masinana, nagu nad nüüd olid sest iga rallimasina siiski teatava piirini ette valmistatud vastavaks ralliks seal põhjakatted palju abiagregaate kaasas tavalises elus sarnaseid asju, mis siis pidi, see ei luba juba ökonoomiliselt kaalutlust. Kui nüüd Moskvitš tuli kolme edukama firma hulka mida tähendab selline firmade vaheline konkurents maailmaturul, näiteks? No firmade vaheline konkurents on muidugi suure tähendusega ja kindlasti Moskvitši firmale andis ta palju palju juurde. Ja nagu teada, on Moskvitš 412 408, samuti küllaltki tunnustatud masinad. Välisturuks 412 pääseb kah oma tehniliste näitajate poolest juba. Saan oma klassi masinate võrdlusalusena kirja 412 mootor on hästi välja kukkunud, võimsus oli ta midagi 75 hobujõudu ja pöörded viisapoolist kuni kuus. Oma klassist tulid Nõukogude sõitjad vastavalt teisele, kolmandale ja neljandale kohale. Aga need masinad, mis ralli üldvõidu said. Ford Escort, praegu puud on veel andmed, millise mootoriga nad sõitsid. Kuid minu teada oli see kahe nukkvõlliga mootor, ekskorti nii-öelda parim lahendus, sport, lahendus. Ja see kindlasti arendab märksa suuremaid pöördeid, tähendab kah vastavalt suuremaid kiirusi, suuremaid võimsusi. Kui need kokku vaadata ralli finiš seeriaid siis 24 masinat, see on täpselt üks neljandik, aga Moskvitši jäi teele üle poole viiest kolm. Protsent on Moskvitšid ja kasuks. Ja paistab, et meie meeskonnale ettevalmistus, samuti ka masinate ettevalmistus oli küllalt hea ja samuti sõidu tähelepanelikkus, ühesõnaga legendi koostamine oli vajalikul tasemel. Et need tulemused saavutati.