Tere eetris portaal teoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Aastal 1860 kogunes New Yorgis grupp eksperte. Tulevikuväljavaateid. Nende ühehäälse arvamuse järgi jäänuks linnal alles eksisteerida alla 100 aasta. Eksperdid olid arvestanud elanike arvu, muutuste kõveraid, nende transpordiks vajalike teede võrgustiku arengut ja arvutasid selle põhjalt, et New York ei suudaks inimeste transi. Pardiks vajaliku kuue miljoni hobusesõnnikuga toime tulla. Järelikult jääb linna kasvu sõnnikusse kinni asjaolu, mis tegi juba toona elanikele palju muret, rääkimata kapede põhjustatud mürast. Seal. Peamine põhjus, miks USA suurlinnade vanemates osades ja lähemal näiteks Londonis algab esimene korrus umbes pooleteise meetri kõrguselt tänavapinnast. Sest sellest piirist allapoole hõljus tänavatel asunud rohekaskollaste käärivate hobuväetisekuhjade levitatud ebameeldiv lehk. Aastal 1900 oli USA-s veel alles 21 miljonit hobust. Samal ajal oli loodud aga juba 1001. Autosid valmistavat ettevõtet ja aastaks 1960 oli kogu suure riigi peale alles vaid kolm miljonit hobust ja New Yorki. Klased said vabamalt hingata ning kolisid meeleldi keldrikorrustele ehitatud elamispindadele. Aastal 1900 moodustasid USA tööjõust 40 protsenti. Põllumajandustöötajad. 1960 oli neidki alles vaid mõni protsent ja allesjäänud kasutasid masinaid ja kunstväetist sellise tõhususega. Et toonasest farmerist sai kõige produktiivsem ameti esindaja, kes toitis ära 129 inimest. Et farmer töötuks ei jääks, pidi sajandivahetuseks juba 155 inimest tema toodangu ära sööma ja aastal 2012 hinnatiivsemaks modikuks juba. 160 inimest. Need, arvnäitajad ja lood peaksid sisendama optimism, et eksperdid eksivad ja süüa jätkub. Järgnev osa võib näida varasema sõnumi kordamisena, aga ka siin on midagi uut. Viimasega alustades siis Bank of America Merrill Lynchi koostas kevadel kolmesajaleheküljelise raporti. Milles kirjeldatakse neljanda tööstusrevolutsiooni mõju ärile ja tööhõivele. Raporti sõnul langes kokku varasemate ennustustega, mille järgi asendavad nutikad seadmed robotid, umbes pooled tänastest ameti pidajatest. Kui varasemad analüüsid on jätnud töötuse kasvutemaatikasuhteliselt lahtiseks, keskendudes siis vaid töökohtade kadumisele siis panga analüüsi järgi polegi töötuse kasvu tingimata vaja karta. Tulevadki kasuks sissejuhatuse vihjad hobustele, eriti nende pidajatele. New Yorgi tulevikku vaaginud ekspertidele teadmatute mootorkaarikut ajastu saabumisega jäi töötuks ning sõnnikuvedajaid kutsereid kui hobuste kasvatajaid. Nende enamus siirdus tegema töid, mida. Polnud eksisteerinud oli tekkinud vajadus autode, hooldajate, teemeistrite ja liikluskorraldajate järele. Põllumajandusest söödi töökohad väljadena tõhusama metoodika rakendajatele aga töötud ei jäänud maale, vaid siirdusid linnadesse tööle. Panga analüüsi järgi ähvardab töötuks jäämine madalaima palgataseme ja manuaalse töö tegijaid sest nendel on raskem siirduda uuemale tööle. Lisaks on oodata tööjõu polariseerumist madala ja kõrgepalgaliseks, kui keskmise palga saajad leiutatakse. Tööst vabaks ja nad siirduvad siis kas üles või allapoole. Kõrgema palgaga töötajaid on vähe ja neid võib pidada robotite omanikeks. Ka kuuluvateks madalama palgasaajate tööks aga saavad olema isikuteenused, millega robotid hakkama ei saa. Varasemalt liikus töölt Odavama tööjõuga maadele nagu näiteks koondus suur osa tööstusest Hiinasse Odavama tööjõuga maade abil hinnatakse palgakulude kokkuhoiuks umbes kuni 65 protsenti. Juhul aga, kui asendada töötaja robotiga, on kokkuhoid koguni 90 protsenti. Hetkel andnud globaalseks keskmiseks 66 robotit 10000 töölise kohta aga jaapani autodel tööstuses on 10000 töötaja kohta juba praegu 1500. 20 robotit kusjuures roboti omanikul tasub olla rikas, õigemini rikkalikus riigis, kust ta saab kogunenud varasid parimal moel kasutada. Näiteks kasutades hästi koolitatud inimeste poolt tarnitud isiku teenuseid. Viimasel viiel aastal on just selliste ametite kasv olnud kõige kiirem milledest omakorda kaks kõige kiiremat on sumba. Ja personaaltreeneriametid.