Paula Padrik ei saanud Estonia laval kuigi kaua tegutseda kuid need napid aastad näitasid teda heatasemelise lauljana ja näitlejana. Hilisem teeneline kunstnik jõudis laulu. Kunstilävele omapärast keerdkäiku pidi algul. Pirita-Kose ravila aianduskoolis siis lõpetas kahe aastaga aiandustehnikumi täieliku nelja-aastase kursuse Türil jätkas Tallinnas toonases. Tarbekunsti instituudis. Sinna oli teda kaheks semestriks. Karjasepõlves lõõritas tütarlaps üha laulda, nii et möödujad metsa veerel kuulama jäid. Hiljem ta millegipärast enam häält teha tanud Yales Instituudi laagris avastasid kaastudengid päris juhus läbi, et Paula nõmmel on tore kui mitte suisa öelda erakordne lauluhääl ja panita poolvägisi esinema. Pole võimatu, et just see esinemine isetegevus laval sütitas taas laulutahte ja suunas tulevase ooperisolisti sisseastumiseksamitele muusikakooli ootust. Päraselt tuli ta seal ülekaalukalt esimeste hulka ja sattus Linda Sauli laulule. Klassi küllap vist õnneks, sest just sellel pedagoogile on olnud sopranite koolitamisel õnnelik käsi. Kõrvuti õpingutega algas ka töö Estonia ooperikooris ning mõni aasta hiljem täienes sama teatri solistide trupp tubli ja tööka jõuga. Linda Sauli meenutustest. Jah, ta annab, trikk oli tõepoolest minuga šantik algusest muusikakoolist saadik kuni konservatooriumi lõpuni. Tema oli niisugune puhas leht nii-öelda EGT Tabula Rasa, kuhu oli tore oma veendumusi, jama, tõekspidamisi, vokaal, nii häälestajat otsast kirjutada. Lihtne maalaps. Ma ei mäleta, kust tema kodukoht oli, igatahes maalt tulijad, tema oli vahepeal tahtnud pühendada ennast aianduse. Õppis aiandust, aga tuli juhuslikult muusikakooli vastuvõtt eksamitele ja ja tema niisugune nooruslik, värske, loomulik häälematerjal paljus paelus neid kõiki ja ta võeti muusikakooli vastu ja suunati minul tallu klassi. Tööpala Patrickuga. Meelepärane mulle sellepärast ta oli väga innukas, ta oli väga sisemiselt väga erk, kõik vastu võtma kõike, mida temasse tahtsid juurduda. Ta, ta. Ta oli emotsionaalne. Ta oli õnnelik, kui ta sai iga uue pala ja kui see pala olid temale väga meelepärane, siis ta lausa rekkas rõõmust. Aga sisemine rõõm ja elevus ja emotsionaalsus, see on ju laulukunstis yks üks vajalikumaid element, et selleks, et lauljat nii edukalt edasi viia, selle pest röömida, tahe laulda, see on nii-öelda baas, millele me pedagoogilise töö rajame. Ei sea-aasta-aastalt, et tema edusammud olid märgatavad, et ta jõudis oma konservatooriumi aastatel ja kuni oma diplomi eksamini üsna väljapaistvale tasemele. Ta oli isegi nii väljapaistev, tol korral on meil veel ei olnud kogemusi nii lauljate konkursile sõita. Kuidas tema oli minu esimene üliõpilane, keda ma julgesin saata Moskva üleliidulisele Pukkalistite konkursile ja ta sai seal mingisugused diplomi osaliseks. Ja esines vapralt. Ja nii meeldejäävalt. Jah, kui ta lõpetas, siis ta asus Estonia teatris ooperis solistiks ja sai seal juba hästi kaalukaid ja vastutusrikkaid ülesandeid. Kui mu mälu ei peta, siis astus Paula Padrik Estonia lavale Mikaela osas pise ooperis Carmen. Jah, see on õige, see oli tema esimene osa, see kui ma ei eksi, ka mitte, see oli tema konservatooriumi diplomitöö osa ooperis ooperiklassi osas ja nii et ta sooritas seda väga õnnestunult ja. Ja pärast lülitus selle osaga etendustes sega. Teatritöös väga õige ja ja järgmine, ja siis oli juba Child kapitas liigites Sirje võsa. See no see oli juba, see oli jah, see oli muidugi juba temale juba nii tükk tööd noorele lauljale hakaga see osa õnnestus tal hästi. Lavastaja Paul Mägi oli, tema hakkab väga rahul. Ja ma mäletan, Ta laulis koos Jugoslaavia tuntud tenoriga Rudolf Fransliga. Just Franzil teda väga hindas selle loomulikkuse ja lihtsuse poolest millekad. Mika ela otsas. Frantsel talle pärast etendust, sest mainis, et hoidke ikka alles ta toredalt jootmistele on lihtsust. Minul siis juba minuteada järgnes juba need Osab aiatsites. Ja siis on ta esinenud Manonis ja rida rida ooperit, isegi vene klassikast oli väga tähelepanu vääriv Marphause Rimski kordsokofi ooperis, tsaari mõrsja jäärida rida-realt. Kõrvuti tegevusega Estonia teatri laval tunti Paula padrikut hästi omal ajal ka kui kergema muusa teenrit esines ta ju väga rohkesti ka Rostislav Merkuulovi juhatusel raadio estraadiorkestris. Ja, ja see oli meie nii-öelda ühine esimene rõõm kuulda juba üliõpilasena oli nii kaugele jõudnud, et kaela kandma taigna ja ja veis juba solistina ka väljaspoolt konservatooriumitist esineda. See Me köitis teda juba siis, kui ta veel üliõpilane oli. Ennestoniate oli. Me temaga laulsime väga palju nõukogude laulu, nii eesti kui ka vene heliloojatelt Jernati külmer külvile ettepaneku etta katsetaks ka Paula Petrikult oma orkestriga ja see toimuski. Tema Ilus numbriline, väga ilusa suure ulatus line sopransopis nendesse ülesannetesse oivaliselt sepis, tol korral olid estraadiheliloojatel vägapalju sopranite kirjutatud palasi, nii et Pavla Patrick esines väga rohkesti nii eesti kui vene heliloojate nõukogudelauludega, peamiselt. Ma näen siin teie ajaleheväljalõigete kaustas üht artiklit ja siin kirjutataksegi, niiet. Kuidas siis juhtus, et Rostislav Merkuulov hakkas ükskord Linda Saulile oma häda kurtma. Ja just nüüd, kus esineda on vaja, jäi meie orkestri laulusolist haigeks. Suusasõiduga pidime välja tulema austeri suusasõiduga, küsis lauluõpetaja. Ja minul parajasti üks õpilane õpib seda laulu, Paula, las esineb meis Paula Paula nõmm. Noh, ei tea, nõmm või pole kuulnud. Aga mina arvan, et proovida tasub. Ja ajalehes kirjutatakse veel edasigi. Proov läks otse hiilgavalt ja sellest ajast alates hakati raadios tihtipeale nimetama Paul anime. Paula Padrik jõudis kuue seitsme hooajaga anda ooperisõpradele meeldivaid etendusi vokaalselt viimistletuid ja näitleja tööstki õnnestunuid. Kokku tuli 15 rolli ka mitu Eesti heliloojate algupäranditest, nagu Sirje ja Juta Eugen Kapi tasu leekides talvemuinasjutus. Aime Villem Reimanni kaugetes randades. Pahla padrikumi Pohhimis oli hea madaam pater flai kõrvuti suurmeister Elsa maasikuga paljutõotav isegi padaemanda dramaatilisema kallakuga Liisa ja hoopistükkis bakter osade hulka arvatav kõrtsi perenaine Antonio spadalekki ooperis Vahva sõdur. Šveik õnnestusid tal üle ootuste. Sopranite on alati tõsiseks proovikiviks jõuline, kuid samas head koloratuuri, tehnikat ja suurt hääleulatust eeldav öökuninganna. Mozarti võluflöödi Is Paula Padrik kandis sellegi üsna heal tasemel, näidates ennast igati arenemisvõimelise kunstnikuna.