Tähelepanu algavas saates kuuldu ei pruugi ühtida teie arusaamadega reaalsuse olemusest ega pretendeeri juhtiva tõe tiitlile vaid on silmaringi avardav audiorännak maailmavaadete äärealadele erinevate võimalike ja võimatute tunnetus akende kaudu. Rahvusringhääling ei propageeri, ei kinnita ega lükka ümber saatekülaliste väiteid ja seisukohti. Kallid raadiokuulajad käes on õnnis pühapäev ja seega suurepärane aeg üheks väikeseks ise kosmeliseks audio ekspeditsiooniks. Algab saade hallo, kosmos ja mina olen Ingrid Peek. Algatuseks, head Nigulapäeva teile kõigile. Vanarahva sõnul on täna kõige pikem öökotkas kukub puust maha, sest ta küüned väsivad ära. Algab talvede üle, sest Nigul meedi peed kinni. Ida- ja Kagu-Eesti äärealade õigeusklikud tähistasid Nigulapäeva kui talve algust. Tänase saate teemaks aga on šamanism ning minu tänasteks saate külalisteks on Venemaalt pärit šamanismi asjatundjad Ular Dixon ja son jolai Hoven Mei, kes külastasid Eestit oktoobrikuu lõpus. Olar Dixon šamaani nimega L vill, Shell piir, kamm on Venemaalt pärit kirjanik, rändur, šamanismiuurija tan pühendatud šamaan ja tegutsev täisliige tuva šamaanide hulgas tuva rahvavabariigis. Dixon on ka sümboolika ekspert, eriti just nimelt budistliku tanka maali ikonograafia osas. Lisaks on ta paljude etnograafiliste ekspeditsioonide juht, tuva kõrilauluõpetaja, Tiibeti unenägude joogi ja traditsioonilise šamanismipraktik ning ka kunstnik, muusik ja luuletaja. Nii et tõeline multitalent. Ta on osalenud paljudel rahvusvahelistel etnograafilistel, etnomuusikafestivalidel, kunstinäitustel, teaduskonverentsidel ja kongressidel. Olar Dixon on avaldanud üle 20 raamatu traditsioonilistest põlisrahvaste uskumustest Kaug-Põhjas, Siberis ja Kaug-Idas ning ka mitmeid heliplaate. Keda huvitab pooler Dixoni loomingu loetelu, siis vaadake raadio kahe kodulehel olevast uudisest leiate lingid, mis suunavad siis edasi tema raamatute ja plaatide loetu Elule. Songhelai Hoven meienduva hakkassi ja päritolu šamaan, tema vanemad on pärit hakkassi suguvõsast, ah ahhaa ehk valge luu tuva suguvõsast paika rast ehk suur must. Tan põhjamaiste tantsude psühhoenergeetikaõpetaja, kes esineb traditsioonilistel instrumentidele kurgulauludega Hay stiilis manistlikumisteerimi Teatris, Kamlat kamm. Oma hariduse on ta saanud hakkassi, rahvuslike pillide erialal aga kassid. Teatavasti on endise tatari hõimud, kes elavad Venemaal Krasnojarski krais Abakani ja minussinski piirkonnas. Sundžalai haavel. Meie on tegutsenud ka folklooriansamblit, sülger Jesharki ning osalenud paljudel rahvusvahelistel etnomuusikafestivalidel ja konverentsidel. Tänases saates kõlab muidugi šamaani muusika, millest enamus on pärit just nimelt meie tänastelt. Saatekülalistelt avalooks kõlab aga hakkasiast pärit ja rahvusvaheliselt tuntud etnomuusika kurgulauluansambel hülger kelle fantastilist kontserti sai sel suvel nautida ka Tallinnas festivalile orient ning kus on kunagi kaasa löönud ka tänane saatekülaline Sandžalai Hoven Mei. Minu tänase saate külaliseks on tuva kas ja tegevšamaan son Chalai, Hoven, Mei ja šamanismiuurija Ular Dixon ning nende juttu tõlgib meile täna liilia märtma. Tere Sandsalaintele Oolard. Tere. Liilia. Tere. Tere. Suur tänu, et saite külla tulla saatesse hallo kosmos ja nagu traditsioon on, tahaks saate alguses teid kõigepealt kuulajatele tuttavaks teha. Palun rääkige natukene endast, et kes te olete, kust te tulete ja muidugi sellest, et kuidas te sellisele šamaani teele jõudsite. Minu rahvus on Inger laane, minu esivanemad põgenesid Karjalast ja lõpuks jäigi elama. Tveri oblastis. Minu rahvas siis ei ole kahjuks säilinud šamaani traditsioone ja sellepärast ma hakkasin otsima neid manistlike juuri teistest rahvustest. Üheksakümnendatel aastatel ma läksin poolteist aastat, ma olin ja üksinduses ja otsisin vastuseid oma küsimustele ja pärast hakkasin otsima juba kohtumisi teiste inimestega. Ja siis hakkasin ringi ringi sõitma reisima ja otsime neid inimesi, kes aitaksid avanema. Siis ta lõi Moskvas sellise diaatri samanistliku diaatri Kamlat kamm ja tegi kurgulaulukooli Moskvas. Ja hakkas kirjutama raamatuid, mis on pühendatud tranits traditsioonilisele kultuurile praegu neid on juba rohkem kui 20. Ja need nendest raamatutest kajastasid reiside tulemused, kui ta otsis neid arhailisi jäljed. Kuidas mõned taimed mõjuvad samanistlike traditsioone ja mütoloogiat? Näiteks see on punane kärbseseen. Ta isegi kirjutas sellise lugu sellest seenest. Ja praegu Venemaale isegi tuleb juba neljas väljaanne sellest raamatust, mille nimi on kärbseseeneministeerium. Ja niimoodi ma sattusingi Tuuvas, sest Venemaal tuua on ainuke selline osariik, kus šamanism on ametlik religioon. See tuli välja tänu sellele, et tuva ühines Nõukogude Liiduga ainult 44. aastal ja nad ei olnud nii palju küüditamist šamaanidel. Ja need on kõige rohkem huvitas just see, kuidas traditsioon on üle antud niimoodi katkematult. Teda huvitab just see, et see inimene, kes viib teda šamanismis, et teda ka keegi viiks sinna c traditsioone, oleks selline katkendamatu tuhandeid aastaid. Et turvas on selline šamaanide president man Kuusmoraakvitškeen lapsam kes suunas Olardi ühte samanistliku organisatsiooni. Tun kur. Don kur tõlgitakse nagu šamaanitrumm ja see oli loodud 92. aastal nagu esimene sama istlika organisatsioon. See võttis alguse sellest tun kurje loomisest ja samal aastal 93. šamanism oli tuvas nagu ametlik religioon, samuti nagu kristlus ja butis. Ja praegu Tuuvas sellis on mitu šamaani kliinike polikliinik kus šamaanid võtavad vastu. Venemaal on ka teised regioonid, kus on säilinud šamanismi traditsioonid, aga et seal on nagu rahvareligioon, mitteametlik. Aga samas kolmekümnendatel aastatel. Paljud šamaaniliinid olid seal nagu lõigatud. Selle aasta detsembris tuleb välja üks raamat, mis on pühendatud just šamanismi ajaloole ja selle nimi ongi Venemaa šamaanid. See on just püüdsin sellele, kuidas šamaanid olid küüditatud nendele repressioonidele. Nõukogude ajal ja tsaariajal oli palju šamaanide Ja praegu šamaanidel ka ei ole, väga lihtne, et palju on vaidlusi teiste konfessioonidega. See on tema tee selle Venemaa ajaloo selles ülevaates ja kuna ta on sama niismi selline ekspert, ekspert, sellepärast ta ei eralda ennast Venemaa ajaloost. Ja oma rännakutest ta ongi kohtunud oma naist Sonsjolai Hoven meid, kes ja pärast tuli välja, et tema vanaema oli väga tuntud tuva, sama on buss ja isa oli väga hea sõber selle šamaani presidendiga. Kinnillapsaniga. Aga räägimegi, äkki need paar sõna ka sinu naisega? Sandžalai, räägi natukene endast, et sinul on ju selline pikk šamaaniliin perekonnas kulgenud, et võib-olla teeb väikese ülevaate oma sellisest kommunistlikust taustast. Kui rääkidesse manismist ta lapsepõlvest ei saanud aru, aga praegu ta teadvustab, et temale 12 aastasena oli šamaanihaigus kui olid hüsteeriat ja isegi kui ila tuleb suust. Kas teda, kuidas teha lõket, kuidas annetada vaimudele, aga kuna ta oli noor, siis suhtumine oli hoopis teistsugune. Aga ta meie Sloveminiatestini. Et minu meelest on see kaitsemaskide, siis siin ükskord ta tuli temale unenäos ja tegi niinimetatud šamaani, pühitses elakredavamad. Ta näitas temale oma seda suguvõsa. Andis temale väeloomi ja vaimne kaktus Juupati hunniks kuutilismi sulanna etapini määram, puudetsama ta musta piiringutena tamiseni Sämbuv. Ja, ja praegu ta saab aru, et tasapisi see vanaema hakkas ema kaudu tööd tegema. Sest nõukogude ajal see oli, võtad ja kõik peitsid seda. Sandžalai, milline sinu kui tegev, šamaani ja argipäev välja näeb, et mis on need Samaani toimetused ja tegemised, mida sa teed? Jesmades Nympress pais? Ta vaatab unenägusid ja siis ärkab värvičeisma, nagu teeb teed piimaga karmlu. Toidab oma gaasipliidi suits, kum. Ta teeb klõpsu, selle piimateed sinna tule sisse, Braschoa kunstada näitud liin on Agren ja muidu mainisime ju kujunes, haaras su siis ta palub tuult, et ta kaitseks sellele päevalt tema kodu. Sees ma nagu. Ja erijuhtudel ta läheb rõdule ja teeb seda piimateed klõpsuga taevale Rubin Jembutama. Niini taevas aitaks mingis asjas Shui kassiiv esipikific prof taevas on väga suur. Sellel on väga palju jõudu ja ma küsin ka natukene endale. PÖFF ja kui vormima, kui on eri sellised juhtudel. Ma põletan seda Arteži, mis on mäekadakas. Kas sa tegeled ka inimeste aitamisega, kas nad käivad sinu juures probleemidele lahendust saamas ravi saamas. Kata kõntselligistvam. Järgnes tiiru ja tema stseeni pirne spin nii isu. Tähi. Praegu ta tegeleb rohkem diagnostikaga, aga ravitsemisega eriti tegeleda ei ole veel nii palju saanud selleks, et sellega tegelema murd medistitatud. Äkki antakse siis, kui ta saab 80-ks? Jennifer Bliss, et ma ei kiirusta sellega. Lidia presseetsen, jätsime maguubumaga. Tihti Prium jäin, jõudsin. Inimesed pööravad, et kui kui ta saab, siis ta aitab, aga eriti sellist vastuvõttu temale ei meeldi teha. Väljuvaidsin farmad. Tasa prusseerunud, mõtlesin seiskunud. Ta töötab siis, kui on selline palve, aga tihti tuleb liiga palju informatsiooni, mida ta ei vaja. Paruin nii otsingut riietnis selle informatsiooniga, tihti tulevad ebameeldivad asjad ette meili blindiooditšini. Sellepärast ema gruppa või meeldib teha selliseid grupi puhastusi, temast täitsa virve, Liis mõni. Sest puhastamine on esimene asi šamanismis. Ulard, sina oled šamanismiuurija käinud kõikjal, näinud igasuguseid tegelasi, et milline on kõige. Ma ei tea, kas kõige võimsam või kõige erilisem muidugi ebatavalisem šamaan, kellega sa oled kokku puutunud. Iga rahvus on unikaalne ja igal rahvusel on säilinud mingi osa traditsioonilises kultuurist. Näiteks tuumalastele on väga hea kurgulaul. Karjakitajatel meenid nad nendel on säilinud, selline kurgutransis hingamise traditsioon. Ja kui vaadata teisi põhjarahvuseid. Neid on teadvustatud unenäos. Jens Booster võima neenetsite Jamali poolsaarel Paar nädalat tagasi nad just on tulnud suurest ekspeditsioonist Peruust. Ja seal nad töötasid Amasooniasamaaniga papassomini. Kes oli alates 12-st aastast teinud seda püha joogi aju Askad alates sellest vanusest? Mõrraülikool Romano, kes oli suur šamaan, Meraju skeptiline Ats, uju, papp, tõesti vupradyduski ja tema vanaisa võttis seda kunsti oma isast. Praktika ja praegu seesama papasemini on 68 aastane ja juba 55 aastat järjest ta teeb seda praktikat. Ja ei saa niimoodi öelda, et ühele rahvusele šamaanid on võimsamad kui teistel, sest iga šamaan on unikaalne. Iga šamaaniliiniga šamaani plaan on säilinud oma traditsiooni. Ja kui me vaatame šamanismi nagu sellist ühist kultuurivahelist fondi siis tekib selline terviklik Kunagi need teadmised olid väga terviklikud ja siis, kui tekkisid teised keeled ja rahvused hakkasid maailmas laiali minema siis Nad olid inimene lõigatud. Sest huvitav on kõik. Aga kes on olnud sinu enda kõige olulisemad õpetajad? Tema isa nimi on elevil ja tema sõbrad nimetavad teda Elvilliks. Seda Belgitakse nagu metsik kirves. Ja tema küsis, miks sa ei teadvusta, et sa oled unes, kui sa magad tünnipinimoeuskordades Pirstutispiš, miks ei saa aru sellest, et sa magad siis kui sa magad? Ja sellel samal ööl ta sai aru, et ta on unenäo sees siis, kui ta magas. Tema avas temale sante riie, traditsiooni. Avas temale tema teadvuse aspekte, mis olid temale kättesaamatud enne. Tuh arrisaat tihti tõlgitakse nagu vaim, mis ei ole õige aspirtsustaniasse. Aga see on lihtsalt teadvuse aspekt. Liba Caniba rahvusAmazoni rahvuse šamaan tõi meid nii, tema näitas oma maagiat ja õpetas oma laule. Need laulud aitavad muudetud teadvuse seisunditest pakas pulk sööjadu näitas teed valguseni juueski. Et minna valguseni, sest need nägemused tähendavad, et inimese sees on pimestused. Nad tõmbavad inimeste ja segavat seda liikumist valguseni. Nägemused on nagu kajastavad seal seda alka valgust. Aga seda võib võrrelda sellega, kuid sukeldud vee alla ja siis vaatate üles, see valgus on niimoodi muudetud. Et see ei ole peamine, peamine on tee valguseni. Pinimoni. Kes ütles, et sa kindlasti pead minema Don organismi? Kes võttis vastu teda organisatsiooni ja isegi sai šamaanitunnistusse? See on isegi ametlikult selle riigi tasemel, seal kolmel keelel on kirjas. Šamaan ja ta on Venemaale kõige vanem, no kõige rohkem teadmisi. Ja ta on Kadima õpetaja. Ta on kirjanik samuti nagu Ulard on tuktuuristoryczewskiks laug ja ajaloo teadmiste doktor pani mutavuste Osamanduist siis sms-i, muud putsioni, miski mingil määral Emadi Olardi tee lähedane treenima, kuni kruubid olid ja ta ei saa niimoodi eraldi panna kedagi. Kas enne, kui läheme edasi šamanismiteemade juurde, võiksid äkki natukene laulda, et ma tean, et te mõlemad valdate väga hästi kõrilaulu. Me võime isegi teha praegu šamaani trummidega nagu puhastuse raadiokuulajatele. Näitame kurgulaulu. Räägime lähemalt samanismiste dolard, sina oled šamanismiasjatundja, sa oled tõeline ekspert, seda uurinud, kirjutanud raamatuid ja valdad teemat väga hästi. Et mis teeb samanist šamaani, milline on samani ilmavaade eluviis, suhe maailma, mis on selle šamanismiessents? Ja see, et šamaanid tulaator organisatsioonidesse ja võtavad endale religiooni staatusesse, on lihtsalt vajadus. Sest see annab õiguseid näiteks, et pühakohtadel ei ehitakse midagi muud, näiteks kristlikke templeid Michitaalis. Et võtaksite arvesse. Peab oskama juhatama Transi ekstaasi. Vahepeal vaimselt haige inimene on ka transis ekstaasis näiteks skisofreenia või psühhootik. Ja sellepärast ei saa seda peatada. Šamaan. SööduAga šamaan kutsub seda või teist seisundite õigel hetkel ja peatab seda. Mingid robotid suhtlemisest hoian ja ja peamine, et ta oskab. Need on säilinud tehnikaid, kuidas töötada epilepsiaruumis. Tavaline inimene, kuid temaga tekib see haigus, kui ta kukub kuskile tänaval ja ila jookseb suusta pärast ei mäleta, kuidas ta sattus sinna ja kuidas ta oli seal. Ja pärast, kui ta ärkab, sellest seisundist ta ei mäleta, mitte midagi. Ja see on haigus, tolku põdra mustuniumi toimub, aga see on haigus ainult sellepärast, et ei oska juhatada seda seisundit. Aga šamaanidel, kes said pühitsuse epilepsia vaimudelt see on nagu kingitus, on. Šamaan teadlikult kutsub seda seisundit oma šamaanitrummi abil. Ta ei kuku kuskile tee peal, aga kutsub seda haigus siis, kui temal on vaja. Ja siis temal on selline eriline tehnika. Et säilib seda, tead teadvuse seisundit, kui selle kriisi ajal. Ta siseneb sellesse seisundisse. Ta mäletab, kes ta on ja teadvustab seda, et siseneb epilepsiaruumi. Ja mäletab sellest, mida ta peab tegema, kas ravida kedagi või leida kaotatud asja. Vurski kasutab seda ruumi loominguliselt. Probleem ja siis ei teki mingeid probleeme. Ja need ongi šamaanid, kes oskavad juhatada muudetud teadvuse seisund ja oskavad töötada seal. See on eriline maailmatajus ei tähenda, et shamaan kuskil istub ja kogub neid tajusid igapäevane taju. Ja seda võib õppida isegi on väga palju selliseid avatud tehnikaid, näiteks teadvustatud unenägude tehnika. See on samuti inimene, siseneb unenäos seisundisse ja mäletab sellest, et ta on tava. Tavainimene. See on samamoodi teadlikkus säilimine muudetud teadvuse seisund. See on samamoodi kui šamaanidel tekib selline ekstaatiline surm, neid on juba piirideta. Sellised elamused. Šamaani jaoks on tähtis isegi surma ajal säilitada teadvusseisundit. Ja siis me saame siseneda surma seisundisse, jättes seda oma teadlikusse. See peatab meie isiksus lagunemist kõigepealt. See on samamoodi nagu unes sellest erinebki tavaline uni ja teadvustatud uni. Inimene jääb magama, et ühelt poolt aju temale ütleb, et see on tavaline elu ja ta ei märka midagi. Ja pärast, kui ta ärkab, mõtleb sellele, et mis jama, mis jama ta nägi. Nii oleks toimiv ja samas ka kõigis teistes muudetud teadvuse seisunditest stuudios üpris pulse univooksükhrostieni. Samamoodi kui kasutatakse maagilisi taimed. Vaata ta Vukaga, pediaater Kamale ja sellest erinebki, kuidas kasutatakse traditsioonilises kultuuris neid taimi, sellest, kuidas narkomaanid niiti võtavad šamaan öösi, putši šamaan on see, kes tunneb. Jah, sa rääkisid, et sa oled kirjutanud kärbseseenest terve raamatu, kärbseseen on meile siin Eestis ka väga tuttav, teda igal pool metsa all näha võib ja muidugi panen kuulajatele südamele, ärge kuulge, ärge näppige seda, aga kui me räägime šamaani teest, siis mida šamaan kärbseseenega teha saab, et kas ta on selline nagu kõik taimed üle kogu maailma, mille abil siis jõutakse muutunud teadvuse seisundisse? On traditsioonid ja kuidas seda korjata, kuidas seda kuivatada, kuidas juba võta? Mind siruna ja see on väga kindlad reeglid. See transs algab mitte siis, kui sa sõitsid seene, aga siis, kui see juba näkitseda metsas Sa annad vaimudele, kes on peremehed, sellele kohal, näiteks münti ja ütled, et sul on vaja seda sind. Sa tead, et kärbseseen on üks esimesi olendeid. See oli loodud suure vaimu poolt selleks et ta kaitseks maad kurjade vaimudest. Kurat, mägis oma, peab hästi ettevaatlikult seda. Kärbseseenevaim aitaks, et sellele teha midagi head. Ja siis kuivatatakse erilisel viisil Ubudi ronima ja kasutatakse siis, kui seda on vaja. Süstituut, traditseeuupe, Tripliiniucardun, Arudana, Rasne. Igal rahvusel on erinevad traditsioonid, kuidas seda kasutada. Inimene ei, esimene kord ei võta vastu ise seda kärbseseene, aga annab seda närida neitsi tüdrukule. Ja siis sööb seda putru, mis tuleb. Vastavalt sellele, mida ja kui palju ta seisis, tuleb üks või teine seisund. Nagu öeldakse, et kui söön vähe, siis olen lõbus. Kui see on keskmiselt, siis olen terve, kui söön palju, siis jään magama. Kärbseseen annab ilusaid eredaid unenägusid ja viib maa ilmatesse, mis on kättesaamatut muidu. Paljud proovivad seda toorest süüa, aga see ei ole õige. Puu putsis purustavat, et see on mürk, mustasid Jeshis hammuskolimusse muu. Sest need ainete Moscariinia musse mul. Peavad olema töödeldud Ebotteni happeks mis, mis on juba turvaline inimesi vööd. Ja sellest ei tules rasket seisundit. Suunduksikatse mürgitust. Aitäh, see on küll hea teadmine, ma arvan, et kuuled, panevad kõrva taha selle, et niisama kärbseseeni süüa kindlasti ei tasu, ärge tehke seda ja las see jääda šamaanide pärusmaaks. Aga šamanismis edasi rääkides siis vahest šamanismi kohta lugedes tuntakse sellist mõtet, et Samaanidele on hingestatud maailm, et kõik on elus, kõigil on hing. Et kuidas selle hingega on ja kuidas on siis looja või jumalaga, kuidas selline hinge jumalasuhe šamanismis on? Need traditsioonid šamanismis on tekkinud 9000 aastat tagasi. Ja see ongi selline eriline taju, kus šamaan näeb hinge igas asjas. Nii toa- ja need on mitte ainult elusatena olenditel ülikumara, näiteks kärtsitel või sääskile. Nii muhvikum aru näiteks. Ei tapa kunagi kärbseid ega sääski nii kahju. Ja üldse mitte kedagi. Ja samas ta saab aru, et kõik see, mis ümbritseb teda, see sellel on mingi mõte ja vägi. Kõigis on sisemine, selline on sisu. See on see, mis teeb ühe asja nii eriliseks. Teiseks individuaalne iseloom, funktsionaalsust. Ja me võime kontakteeruda selle funktsionaalsusega. Me Diaalsele tasandil me saame kasutada haamrit nagu haamrit Aga kui meil on muudetud teadvuse seisund, see võib muutuda hoopis teistsuguseks pöörduma tunnibrust, sellepärast šamaanitrumm, see ei ole niisama trumm. Muudetud teadvuse seisunditest, see on nagu paat mis viib ta alumisse maailmasse. See on tema hobune, millega ta tõuseb ülemisse maailmasse. Sellepärast šamaanitrummi toidetakse, nagu see oleks elusolend. See on sama, millest rääkis, kui ta toitis gaasipliiti. Ta ei toitnud pliiti, aga toitnud seda funktsionaalsust. See on eriline taju. Aga jumal, looja. Asi on selles, et on natukene ebaõige arusaamine mis on vaimud ja jumalad, šamanismis jõgi, nii tugev. Ei ole mingeid vaime jutuga, sest on ju, et on, on ainult teadvuse seisundid juu aspekte ja selle aspektid. Tuhaiga teadvuse aspekt ongi see, mida nimetatakse vaimuks. See on esimesed etnograafid, niimoodi nimetasid. Nad olid kristlased ja sellepärast nad andsid meile selliseid põhimõtteid nagu vaimud, jumalad, hinged. Šamanismi arhailistel vormidel seda ei olnud ja seda võeti vastu teistsugusel. Tuh nagu räägitakse sandi riies seal, kus ei ole inimest, seal ei olegi vaime ehk Orissaare Need on ühed või teised laiendused meie borš, Raszüriinid, jõhvlimicrosbyrtustestoniasse, osmani ühe või teise teadvuse seisundi aspekti laiendamine. Absoluutne. Ja kui te viite seda aspekti niimoodi lõpmatuseni eksaltatsiooni, niisiis võite isegi surra. Mis toimub meie organismiga, see ongi vaim ja see loob seda, mis ta loob. Kõik tunded, mis me saame läbi erade ja mis me elame läbi need ongi vaimud. Jaa, santi riiesse öeldakse, et igal inimesel on maised vanemad, kes annavad keha ja on need Orissaad, kes annavad tundeid. Ja see iseloomustab mitte ainult šamanismi, aga paljusid arhailisi kultuuriga Kui me vaatame näiteks kreeka juma jumalaid, siis me näeme samamoodi. Me näeme need jumalad, kes kunagi ei olnud jumala On ju need on samad teadvuse aspektid, Puškini Jüril juba instrussasime. Kas Venera leinas armastusse või Ateena ja selline agressiivsus. Hüppas lüüsiga, Ani kukkus jõutsunas tunnetel, suitsu ei ole materiaalset. Selliste väljeni väljendid ja meie olemegi see, kes väljendab neid tundeid ja teeb reaalseks. Aalto Miru aspiriini, tuur prits Tauliinida tiimiks kultuur ja selles mõttes šamanism erineb väga palju teistest iidsetest kultuuridest ja maailmavaadetest. Kassova kuklis do turssima. Jumal on kõige seest, sest see, see on. Ühendab kõike. Kõik see, mida võib öelda, mida võib tunde tunnetada Ja sellepärast me ei saa midagi sellest öelda, sest see on arusaamatu meie piiridele. Samal ajal see eksisteerib ja ei eksisteeri. Sest iga definitsioon, kas, kas on ta olemas või ei ole see, ütle seda õieti, seda suurust ei anna edasi. Jaa, samani jaoks ei ole sellist küsimust, kas on jumalat või ei ole. Need on lihtsalt seinad. Ilma mõtet. Aitäh väga huvitav mõttekäik, et kas siis võib mõelda nii, et et kõik see väline maailm on ühtviisi nagu meie teadvuse aspektide peegeldus, et kui näiteks mõni Jaan teeb mingit rituaali, läheb toob kellelegi hingeosakesi tagasi nii räägitakse siis kas ta tegelikult siis avaldab hoopis inimesele mõne tema teadvuse aspekti, mida ta varem ei teadnud? Niimoodi võibki öelda, sest tegelikult hinge ei ole olemas, see on selline. Lihtsalt kristlik sõnastus. See on sama teadvuse aspektid. Utro mõned aspekte ja meil on palju, aga teised võib-olla kuskile. On. Nad nad on olemas, aga ta lihtsalt on kaotanud. Köeti Iisroidi ja šamaan lihtsalt aitab teda leida neid. Schumanni klouni Lütsutab oma Köödelliksitsad samane. Räägitakse, et šamaan kedagi ei ravi, aga lihtsalt aitab. Terven terveneda. Mingit maagiat ei ole selles, Jess purustas nonii, pudi lihtsalt on teadmised, nende teede teadmised pri, Tillu, prostrahaste, Naši kõva või kus on selles meie pea piiramatus ruumis. Asub üks või teine. Ja siis, kui me süveneme enda sisse, siis me avame kosmose piiramatuid ruume. Sest see kosmos ongi meie peas. Ja kõik see, mis me näeme, on meie ajutoode See on väga illusoorne ja eksisteeri sellisel kujul, nagu me tajume. Ja viis tunned on liiga vähe selleks, et aru saada. Seda maailma. Selles maailmas on väga palju võimalusi, kuidas väljendada ühte või teist. Kui me piirame meie maailma viie meelega, siis me piirame ka jumalat. Aga see on väga imelik, kui jumal on piiratud viie meelega. Ja selline psühhoneeline kogemus ja kogemus, kui me rändame muudetud teadvuse seisundis rännakud ja teadvustatud unenägudes See näitab, et see ei ole nii. Siis me avastame enda sees väga palju maailmasid millest üldse enne ei kujutanud ette, et nad eksisteerivad. Üks väga huvitav teema on unenägemise kunst šamanismis, sest unenäomaailma käsitlevad ühel või teisel moel kõik samanismiga tegeleda hoolart. Sina oled ka selle teema asjatundja, et oled lisaks õppinud ka veel Tiibeti unejoogat ja praktiseerinud sommunistlik unenägemist, et palun räägi meile lähemalt unenägemise kunstist, kuidas siis näha teadlikku und? Teadvustatud unenägu on selline eriline seisund, kui see magaja ta täpselt teab, et ta magab ja see, mis toimub toimub temaga unenäo sees. Igale inimesele selline seisund vahepeal tekib. Näiteks lapsepõlves, kui meil on väga selline suur hirmu unes me saame aru, et noorema unes ja ärkama. Ja kui me ärkame, siis vanemad ütlevad meile, et see, see on mingi pisiasi, see oli ainult uni. Ära pööra tähelepanu. Ja tänu sellele me pärast ei pööragi tähelepanu oma unenägudele ja pärast isegi ei mäleta. Ja see on vaatamata sellele, et iga inimene näeb iga päev kuus, seitse või rohkem unenägusi. Ja keskmine inimene magab 25 aastat oma elus mustemaks juunior. Ja see on väga palju, sest me elamegi 10 kond aastat. Ja me vajame neid unenägusid. Kui inimesel ei ole seda unenägudega faasi, siis kolme päeva pärast see hakkab kannatama hallutasinatsioonidest. Ja viie päeva pärast tuleb selline teadvuse nagu pimestatud seisund. No et siis tekib selline seisund, et ta üldse ei erista, kus on reaalne elu ja kus on uni. Ja seitsme või üheksa päeva pärast ta võib isegi surra väga raskes seisundis. Und inimene vajab isegi rohkem kui toita. Ja mitte tavaline uni, aga just see uni unenägudega. Igale inimesele öösel on kaks faasi, üks faas on uni unenägudega ja teine on ilma. Sel ajal surevad ära dinosaurused. Mõned uurijad arvavad, et toimus tänu sellele, et olid sellised taimed, mis mille koosseisud olid alkaloid. Mingil määral me sööme need unenägusid. Kui me võtame vastu toitu, Me saame aminohape, trite fon. See on olemas igas toidus, mis sisaldab DNAd. Ja seda on vaja selleks, et välja töötada valku, mis kaitseb DNA kahjuritest. Ja meie organismis trip tefan, muutub serotoniin yks. Ja serotoniin on selline põhiline aine, tänu sellele me tajume maailma. Tänu sellele me tunneme ennast elusam. Ja pimedas see serotoniin muutub melatoniin, eks. Näiteks siis, kui me vilgume Ja kui me ühe korra kirgutasin, siis tekkiski see süntees. Ja niimoodi tekibki, kui me pilgutame silmi õhtuks seda melatoniini, meil on rohkem õhtuks. Laasner, kes avastas seda ainet, nimetas seda uneaineks. Siis, kui see koguneb meie käbinäärmes, sest see on põhiline hormoon meie käbinäärmes. Meil tekib tunne, et varsti jääme magama. Ja samal ajal selle Daniinist hakkab väljuma veel üks alkaloid. Samast triptomiini grupist muidugi tipptunnil. See on Timotiileetritamin. See on sama aktiivne aine, mis sisaldub Amazoni Aiovskis. Jaa, melatoniin, ta loob ruumi unenägudes ja dimentiil triptomiin, ta loob neid kujundeid. Ja see aine metüül trüptomin suures koguses tuleb meil ainult kaks korda elus. Siis, kui me sünnime, siis, kui sureme. Ja sellepärast meil tulevad need nägemused, mis, Aga väikestes kogudes melatoniin ja metüül trippaniin, nad loovad siin unenägusid. Ja see ongi selle meie toiduteine pool. Ja see on veelgi tähtsam kui need kalorid, mis sisalduvad. Sest ilma neid kaloreid me saame elada kuu või isegi poolteist. Aga ilma teiste ainet, et lähme hulluks juba kolme päeva pärast ja sureme ära, seitsme päeva. Sellepärast šamaanduses seda seisundit vaadatakse nagu üks tähtsamaid meie elus. Ja erinevad rahvused on välja töötanud erinevaid tehnikaid, kuidas säilitada teadlikkust unenägude sees? Enne sellega said tegeleda ainult šamaanid või joogat, aga praegu. Ja praegu seda võib õppida samamoodi nagu rattasõitu. Kihvisiooniski protsus Putšiini pluss veel. See on füsioloogiline protsess, kuidas seda õppida. Näiteks ta annab raadiokuulajatele praegu ühte praktikat, ühte tehnikat, kuid seda teed siis siis kindlasti saate näha teadvustatud unenägusid. Unenägudes sees ei saa kustutada ega panna põlema valgust putumustutama turist või siis seal ei ole elektrit. Münnitamist vietnami, istugu ambitš, istu Churchill. Samas selle põleb pirn on valgus ja on lüliti noni. Reaalses elus koosneb nagu üht-teist süsteemi teeb. Ja samas see teadmine ei anna teile mitte midagi, kui te ei hakka seda praktiseerima siin reaalses elus. Isegi kui me pool sekundit või ühe sekundi enne, kui me paneme põlema, peatume if you lihtsalt mäletama, mis me teeme. Trügime. Jos nagu teiste sõnadega, Me teadvustame meie ärkvelolekut. Joscully Churchill. Et sa just praegu paned tuli põlema. Sa puudutad seda lülitit, seda nuppu ja tunnetad, milline ta on. Ja sa mäletad sellest, et unenäo sees ei saa panna põlema valgust? Sa lihtsalt mäletad seda ja siis vajutad. Ja võrdled seda, mis toimus sellega, mida sa mäletad? Kui tuli hakkas põlema, siis on väga hästi, siis sa oled siin reaalsuses. Automaatselt hakkab kajastama ka teie unenägudes. Muidugi, kui see ms ja varsti me näeme unes, et me paneme tuli põlema või kustutame. Oma tegevusega me nagu ennustame seda süžeed George Wyatt sõpri killunemy muslimi ja kui meil tekib selline harjumus panna, tuli põlema selliste mõtetega. Jõudnud Ristna siis me hakkame seda tegema ka une sees, sama tunnetega. Sest une sees ei ole midagi võõrast. Kui me näiteks kardame konni, siis une, siis me kardame koniga. Ja kõik need harjumused, mis meil on tavaelus olemas, nad on meie unenäos ka, sellepärast me arvamegi me oleme need, kes me oleme une sees. Ja kui ta hakkab seda kontrollima, mitte sellega, et seletades miks see on muidu praktikuna palju mürske aga lihtsalt teeb seda praktikat, kas paneb tuli põlema kustutama? Ja lõpuks ta saabki seda teadvustatud unenäoseisundid ja selleks on vaja igale inimesele erinevat aega, et ühel tuleb üks päev, teisel võib-olla kuu aega, aga mitte aastaid. Ja sellepärast ta ütleski esialgu, et šamanism on selline eriline maailmataju. Praktikum samana kogu aega on praktikas. Tunnib praktik ja isegi siis, kui ta praegu istub ja räägib, ta on praktikast. Vaatame teisele poole ja siis jälle viskame pilku selle kirja peale, siis muutub. Teadis seda ta isegi võib kasutada seda aega, näiteks kui ta räägib praegu ta vaatab kõike pilguga teise nurga pealt. Nuga ja selliseid asju on väga palju, juhtusitš tuhandeid miljoneid. Sest iga ese näeb välja teistsugusena muudetud teadvuse seisundis. Ja kui me teame, mis omadused on sellel asjal unenäo sees, siis me saame praktiseerida siin ärkvelolekus. Tõsta ja ühe või teise asja me võime kasutada nagu testi. Jos reaalsuse test, kus ma asun just praegu, ma usun. Et võib-olla see on juuni. Et iga kord, kui te näete und, te kunagi ei kahtle, et see on ärkvel olla. Sest meie ajule on ükskõik, ta arvab, et kõik on reaalsus. Aga me võime eraldada ennast ajumõistmise protsessidest. Ja võime alustada, vaadata maailma testi. Kõik jääb samaks, aga samas me näeme sedasama, anime. Mis ei sarnane sellega, mis on siin ja muudetud teadvuse seisundis. Pudi puudutanud rühma näiteks tulemasin, ei tööta une sees sünnimbutud paga suits, prävine, Vremjat, kell ei näita õiget aega. Minutini ennast rajaotsa muusikainstrumendid ei saa häälestada. Ma annan ja kui te teate seda, et iga asi ei näe välja täpselt samasugune, siis võibki olla sama arhitekti piprid Circe Sprust. Aga ükskord sinna juurde tuleb sinu süda ja küsib, kuidas läheb. Meie organid unes on hoopis teistsugused ja see on selline vau kogemus, kui sa näed oma aju nagu neiu kujul, kes tuleb sinna juurde Sotsioloogid praegu räägib väga sügavatest teadvuse seisunditest. Et kui inimene algab seda praktikat tavaliselt see hakkab ennast teadvustama sellessamas toas, kus enne ta elas ja. Ja siis ta võib aru saada, et kõik võib katsetada, kõik on sama tihe nagu ärkvelolus, lihtsalt see on teine maailm. Paljud elusolendid toetavad seda Võtme ja need ainult inimesed, aga loomad ja linnud. Nüüd on kõik elusolendid, mis olid loodud mitte enne 100 miljonit aastat tagasi, aga peale seda Näiteks kalad ei näe. Aga peale neid juba näevad. Ja sellepärast me ei saagi kontakti nende olenditega, mis enne olid loodud. Aga samas me saame väga hästi rääkida väikse papagoi. Kes saab aru meist pudru, must sest me oleme lähedased müüdi, miks me näeme unenägusid. Aga krokodill, eine on. Taimetoitlaste selline sügaveesmärk mitte süüa linnukesse sellepärast, et kahju on tema pärast. Et need, kes praktiseerivad sedasama andlust unes loomi, kes näevad unenägusid. Need on lähedased meile oma olendid, murusse, ümbruskonna vormid. Me saame nendega rääkida. Kontakt kontakteeruda. Kas see tähendab siis seda, et linde loome, ei söö? See ei tähenda, et ei tohi süüa, aga lihtsalt no mõned inimesed, kes tegelevad teadvustatud unenägudega, nad ei söö neid olendeid, kes näevad unenägusi. See ei tähenda, et ühte võib süüa tohib süüa, teisi ei tohi. See tähendab ainult, et ühed näevad unenägusid, teised ei näe. Et kõigil on see elus siin ka olemas, aga see anime, aga ühed näevad unenägusid, teised ei näe. Ja ühed neist osalevad selle ruumi loomisel, kuhu ta läheb 12 tunni pärast. Ja selleks, et sellest reaalsusest aru saada, kasutatakse väga võimsaid hallutsinogeenseid taimi. Selleks, et kontakteeruda näiteks madusid Ja tavaliselt, kui võetakse aia Vaskad, et tihti esimesena tulevad maod yxušmosüür, see on nende täiesti hullumeelne maailm. Sellepärast sellel inimesel, kes võtab, oskate Aivas keerata, temal on eriline dieet, kordus uju. Igaühel on erinev müügi, Medvedjevi niidud ja need šamaanid, kes on karude klannist, nad ei söö karusid. Iga saate lõpus on selline rubriik nagu ankeet, kus ma küsin kõikidelt külalistelt needsamad viis küsimust nii ka teilt, nii et palun vastuseid järgnevatele küsimustele, esimene neist on, mis on elu mõte. Tuua suunas teadlikkuses. Elus ongi elu mõte. Teine küsimus, mida ootate homselt, kuhu ja kuidas edasi? Temale tegelikult on ükskõik, sest homne päev on tulemus sellest mis oli kogu tema ju elu jooksul, see on elu tulemus ja ta on valmis surra igal hetkel. Kui on selline. Mul on väga positiivne ellusuhtumine, suured plaanid ja suure rõõmuga jagan teistega seda. See on selline mõttetu küsimus, sest praegu meile tundub, et meil on erinevad siin venelased, eestlased, ameeriklased, aga 1000 aasta pärast ei ole enam kedagi, et suured tsivilisatsioonid niimoodi surid ära kunagi nagu enne olite. Viigingut, kes metsas ööbisid ja isegi pannud selga midagi. Meie mõistus niimoodi mõtles välja seda sõdistamist rahvuste vahel. Ja see on täiesti mõttetu, sest sõdimist ei ole ilma ilma meid. Ja kedagi ei saa päästa, sest on suured galaktikad maailma, et me oleme nii väiksed siin universumist joissa. Aga õnneks kedagi ei saa päästa. Inimkonda püüame päästa iseendast. See on väga naljakas, kuidas me päästame planeeti iseendast kuidas Mõsuga põlle ja mingi globaalse mõtte ideega Et kindlasti jääb ellu siis kui me sagedamini vaatame taevasse, vaatame tähti, kus need galaktikad on ja vaatame Alloga maasse, kus on meie esivanem. Kolmas küsimus, mida peaks inimene teadma või tegema, et olla õnnelik, mis on õnne valem? Ta ei pea mitte midagi tegema, ta on õnnetu ainult sellepärast, et ta mõtleb, et ta on õnnetu. Tegelikult ta ongi õnnelik. Need halvad asjad õnn ja ebaõnn, see on ainult meie mõistuses. Kõige suurema õnnetus teeb inimesest šamaani, kui ta kogeb seda ekstaatilist surma. Ja näiteks tema vanemate surm, see lubas temal peatada ja mõelda teistmoodi oma elule. Mitte midagi ei pea tegema, ainult mitte avaldades seda vastupanu. Tuist kõik meie sellised ebaõnne tunned on sellest, et meil on selline vastupanu sellele, mis meil on juba olemas. Me tahame veelgi midagi muud. Ja pärast see teeb meid kurvaks, kui asi läheb kuidagi teistmoodi, aga see läheb teistmoodi, ainult sellepärast, et see on selline protsess. Niimoodi peabki olema. Et ta on nõus sellega, et meie sellised tahtmised ongi takistused meie enne teel. Kui songer koges oma mehe ehk Olardi surma, ta nägi ja tema jaoks see oli väga suur õnn, kui ta nägi, et ta tegi veel ühe sissehingamise. See oli. Õnn on nagu liiv, et seda on ja kohe ei ole enam ühtegi formu toostonist eriti mingit trippi hästi ja ja valemite näeb selles, et mitte panna neid takistusi endale. Kui teile. Antakse ülesanne tervitada inimkonna nimel tegelasi kosmosest. Mida neile ütleksite? Tegelikult ta on juba kokku saanud teiste kosmoseolenditega ja soovib nendele samamoodi nagu kõigile seda valgustust. Ta soovib valgustust kõigile elusolenditele sõltumata planeedist. Mis olendid nad olid, kellega sa kohtusid, millised nad olid, kus nad tulid, räägi natukene ikka tahaks teada. Veidi. Muudetud teadvuse seisundis see juhtub sageli kontakteeruma nendega, näiteks mõned inimesed on, keda nad varastavad. Kas nad osalevad selles protsessis, mida nimetatakse lõikust? Juba hull on ju selleks, et me oleksime nendega ja nende maailmaga sarnased müroobishine. Bonnis. Ja maa ilmasite on väga palju ja neid teisi olendeid on ka palju, nad on üsna kättesaadavad, keegi peitu. Esmarsson, Sandžerajan marssist. Natuke kõlab nagu hullumeelselt, aga lapsepõlvest kõigile rääkisin. Ja ta rääkis teistele inimestele detailselt, kuidas ta sattusi andva kujutleme prognoosibi lööme. Tulidki. Kaks aastat tagasi tuvas tähistati tema vanaisa 100 aastase juubeli. Marss ja siis ta imestas, sest tema vanaisa oli Tuuvas esimene fantast kirjanik. Siis ta imestas, et tema üks teos oli tuvalased Marsil. Järgnesid Ensam, kelle sisendis ruumi ja oskatulinedesse muudetud eksitus, sputnik. Seal oli kosmoses käinud ka ja oli käinud nagu väikse punktina ja see oli üsna hirmus kogemus. Yin kastis naasnud Tritutška. Igaüks meist on sees väike. Ja iga punkt-punkti värv on väga eriline, selline värviline valgus igalühel. Kui ta oleks rääkinud teiste planeetide olenditega, siis ta paluks panna meie värvide juurde veel ühte värvi, mis meil ei ole veel õrnu Kressiivardil. Siis oleks väga ilus. Väga ilus, so viimane küsimus, mida soovitate inimesel veel lisaks uurida? Kõigepealt peab uurima iseennast, sest enam ei ole mitte midagi, ainult meie olemegi Xua lusti, papa, täitsa nagu hansa kudeid juttuvassis Järtsutu Teigid. Puurima kõike, mis te näete seda, kuhu teid viib teie süda. Lilia räägi paari sõnaga natuke ka tervendavate helide keskuse tegemisest saad täna pikalt tõlkinud oma külaliste juttu ja teil käib tihti erinevaid põnevaid muusikuid, somaane. Jah, meil on tervendavate helide keskus kus me ise mängime, teeme kontserte, teeme helimassaaži erinevate pillidega, elan kongiti, Cherydu flöödid väga-väga palju pille, kus Nendel on erinevad helid, erinevad vibratsioonid ja siis inimesed tulevad kas nagu tavalisele kontserdile või saavad isegi olla pikali ja tunnetada neid vibratsioone erinevatel tasanditel, nii füüsilisel tasandil. Kuidas need vibratsioonid raputavad meie keha nagu tõeline massaaz. Ja seal tulevad ka sellised emotsionaalsed tasandid, kus inimesed saatne erinevaid pilte ja, või teisi helisid, mis tulevad meie alateadvusest, see materjal ja kindlasti inimesed saavad puhata, et mida. Räägitud sellest, et aeg meil on selline stressiline ja terve meie selline ühiskond paneb meid tööle tekitab stressi. Ja rääkisime ka sellest teadlikkusest ja helis on võimalik väga hästi, seal on ka väga hea viis, kus, kus sa saad tunda ennast siin ja praegu olla selles muudetud teadvuse seisundis, aga samas olla seal väga teadlik. See on väga hea võimalus. Ja kindlasti me kutsume erinevaid meistre. Sest see, mis me teeme, sellist ülikooli ei ole, kus seda saab õppida ja sellepärast me kutsume erinevaid meistrit, kelle käest me saame õppida, et eelmine kord meil Ulard ja songherlaid käisid, sime kurgulaulukoolitusega näiteks südame kasutame ka. Ja Meie keskuses kogu aeg toimuvad sellised üritused vanalinnas asume U19 helide org, helide punktoriaks. Helidee. Meil teiega ja muidugi olete olemas Facebookis, kus on ka tänased külalised olema. Suur tänu teile, Sandžalai, Hoven, Mei ja Olar Dixon täna meiega oma teadmisi ja kogemusi. Jagasite aitäh. Liilia märkima, et meile tõlkisid täna nende juttu, aitäh teile, aitäh. Muidugi tänu teile, kallid raadio, kahe kuulajad, nagu ikka, saate nii tänast kui ka kõiki varasemaid sise- ja väliskosmilisi audiorännakuid Läti teile sobival ajal ja kohas üle ja järelkuulata aadressi hallo kosmos e kaudu jõuate kõikide saadete arhiivi, mis on siis raadio kahe kodulehel või podcastis või Claudis ja foorumisse, mis ootab teie tagasisidet ja mõtteid ja ideid ning muidugi jõuate sealtkaudu ka saata Cyber pessa portaalis ja ja Twitterisse Instagrami nende kahe kosmosekanaliga liitudes, siis võite praegu võita ka raamatumängus. Kohtumiseni taas nädala pärast samal ajal samal sagedusel kell kaks raadio kaks. Seniks aga soovin teile jõudu ja ilusaid erilisi unenägusid.