Lugupeetavad kellelegi maalased kuldaväärt, kuuled kollalastel läru, armsad sõbrad ja kõik teisedki muidu hääd inimesed, kes diviivite õrgahe läru tihedusel. Te kõik olite äsja audioajaloolise tähtsusega taevaliku sündmuse tunnistajaks omaenese kuningliku kõrvaga, hääd kuulajad, kuulsite teie ja kuulsime siin meiegi, kuidas elektroonilise komeedi sajune orkestri tormina kõrvu lukustama kosmilise sosinal laskusid siia eikellegimaale noored jumalad. See, mis me kuulsime, need nemad olidki, see oli nende maandumine, noored jumalad saavad maanduma ja õhku tõusma, jõusti maanduma ja uuesti õhku tõusma, uhkesti õhku tõusma, õrgahe laulja tihedasel siinsamas, ei kellelegi lähema tunni vältel veel korda 10 vähemasti. Ning seejärel lendavad nemad jälle samperites, värisedes Herlasti huilates ja ulmeliselt ulatelles taas minema. Sinijaga inimesete kuulete ka, meil oli muusikasaadet, ei kellelegi, ma, mina olen Tiit Kuznetsov. No meie päralt on noored jumalad šveitsi haugas. Ma arvan, et jumalad nimepidi nimetades frants kuusesaare aastal 1989, ma olen jumala ehk jaan ka oma teises inkarnatsiooni teises koosseisus, kui lihtsamini öelda. Vahepeal grupp, kes nagu kuulda võis, laulab prantsuse keeles ei demitega, jumalate keel on tingimata prantsuse keel, küll arvatud, et jumalate, keeran muusika olles päris mitut liiki turismi ja võib-olla et ehkki jumalaid peetakse igaviku ristiks. Kindlasti on ka tulevik nende pärast pärat õigete jumalate pärast, igatahes. Kalad on sedasorti turistid, kes ei ole retograadikud, red, rõhutalistid, eira, nemad ka kindlasti päriselt etno fotoristidega, muidu libafotoristid, maad, jumalad ja on ka, see on päris kindlasti furioosseli kõige ehedamalt turistid, mis olla saab? Muusikas küll aga nende tehnitsistlik lähenemine asjale järgu Becudeid, need elektrikitarrid, sest elektrikitarrid ei mänginud selles loos küll mitte ainuski inimene. No tõepoolest, tekkinud tulevikku ennustada oleks aasta 1987 juba, ehkki ta kuuldud lugu oli aastast 89 ja siis hakkas nende tehnilisse jäike ka ja väga julgelt tulevikku Olisse kõla, balleti ilmuma ka natukene teistsuguseid jooni, need, mille puhul hakati võimestama, kas noored jumalad on ikka tuleviku valitsejad. Niisiis, vahukoorekuklite kindla kellavärgi, kõvera kvaliteetsete palkade maaliliste mäestik ja maa, samuti Šveits ja sealt 80.-te keskel tulnud ja siiani popmuusikasse jäänud ühed tulevik, vaatavamad taevasse pürgivad ja kummalised elektroonikud, keda popmuusikast seni üle imo leid all. Aga too metalli varju maskeerub kuuldud lugu, ruut, pikk tee, mis sest, et ainult kolm minutit ja 41 sekundit pikk-pikk tee oli see sellegipoolest. Ärgu lasknud arvata, et kogu jonka muusika ongi taoline. Samal 1999. aastal olid nad endistviisi teinekord vägagi eetilised, dramaatilised, lausa vaagnerlikud ja Wagneri nime maine juhuslikult, sest nende sämpimised omamoodi sämplimised, mis võtsid väga paljud üle just nimelt kahest kaunikesti vastandlikkus poolsest metallismist ja klassikalisest muusikast mütsis jaukaatsest noored jumalad taastades teises koosseisus, teised inkarnatsiooni tükk maad dramaatilisemalt, eetilisemalt ja totaalsemal kujul. Siin pole kellelgi hääd inimesed mis tundus tõesti kellelegi äratuskell kui halba unenäo lõpp, kui lahti, raputas koledast koledast Luubainest. Röögorke, teie stambid püsti majadele kokku varisenud eilne päev ei ole tulnud. Need, mida te kuulsite, need, keda te kuulsite, olid kõigest noored jumalad, kes on meiega siin, ei kellelegi, Moltena jäävad olema, saate lõpuni. Vanad šveitslased, kelle kohta kirjutatud on ja hakkavad siin muusika on kui tõeline tuulispask tühkimasele, rokkmuusika hauakambris keerutades eneses hõõguvad tolmu ja ajaloolisi säilmeid, pillutades neid laiali kõrvetamas kokku ja kostitamas maailma kõige metsikum masina muusikaga, mida eales kuulda olnud. Kordame, see on tulevik. Tsitaadi lõpp. Tsitaatorit, briti muusikalist Melody Meikari Aastast 1987. Veel paar aastat hiljemgi ennustasid briti kriitikud, kes jaukaatse nimena esimesena kiitust hakkasid laulma. Et taastagi pärast see paarkümmend aastat, siis juhatab meid juba järgmise aastatuhande algusesse. Leidub vaevalt järgijaid, kes oskaksid hinnata seda, millega jalka hakkama sain ja veel vähem suutmas seda järele teha, veel vähem suutmas seda paremini teha. Sellegipoolest populaarmuusikast asjad arenenud sedavõrd usinasti, et, et kas või näiteks džunglist soulis džunglist singist džunglist võib leida Semperi kasutamise osas, millega jaukas eriti uhkesti hiilgas oma algpäevil mitte dist järeletegijaid seal sootuks teist laadi muusikat tähendab aga sama leidliku masina ärakasutamist muusikast, nii et seal vist küll. Et võib-olla ei ole muusikaline tulevik siiski jaukaatsi pärast, ega see siis päris tõsiselt olnud mõeldud siis töödeldud Ellingija öeldud saabuga, nüüd ega rokikriitika pole küll see koht, kus talitsetuid hinnanguid ja seda lolla nimetatud objektiivselt päris tihti leida oleks ikka no ikka kipub kaalukauss kalduma tihtipeale kaunima kujundi ja uhkema ütlemise poole. Aga tundus olevat uhke tulevik päris kindlasti aastal 87 ja sa oled üks palasid, üks neid esimesi palasid, millega nemad ilmarahva ette tulid. Nende esimene album, omanimeline, noored jumalad, sellelt pärit pala Jimmy See polnud lool, mis meil nagu arvatagi ei või oleks ülejäänud mastan viitsis andmast, vehkida sellele pisut sarnases luuleks müheksalifronstraisler, noorte jumalate trio, ansambli Ankaats, kui nii võib öelda propagandapealik, tooge ülem ja otsene muusikaline hääletoru, kellelt tema laulu kuulnud ja tegelikult nema ansamblist vaimustunud kriitikud kord uskumatult pärisid, et kuule maitsega, mis tunne sul endal on, seal niiviisi laulad. Ega sa ise ei ehmata vahel ära, mille peale Franz vaprasti vastased, et eks ta ikka ehmatab mõnikord küll. Ja tema kõige esimene mälestuslaulmisest üldse poisikesi poisikesepõlves on samuti seotud päris suure ehmatusega. See juhtunud siis, kui ta laulis kirikukooris ja koos taanlase poisiga Viide kord laulma matustel. Ja siis tuli tema kord laulda seal, kus nad kirikus seisid, kesk Hetkel pisarais näod. Nagu frantsukele siis pisikese poisina suu lahti tegi ja otsus kenasti laulma hakata, lohutamaks leinaid oma kauni häälega tuli tema kurgustanud, käin kuuldavale. Ta proovis ja käin, tuli aina hullema kuuldavale. Prooviste korra sisekäin suisa kurku kinni, jõeks, närvid vedasid poissi alt. Mööda pinkide vahet, pistis poiss lekkima kirikust välja ning tükk aega oma maises elus. Enne kui temast noor jumal sai ei taht tema laulmise peale teps mitte mõeldagi. Nüüd tema laulab jalgades viimase viimaste aastate laulud, viimaste plaatide palad on lauldud tema häälega. Aga laudo pisut Doveitsile osutanud. Lugu viitas, oleme me liikumas. Sest isegi eukaatsiline vanematel on omad traditsioonid, roomad, kohad, allikad, oleme liikumas millegi tõepoolest traditsioonilise poole üsna kaugest aega. Jõuga seal oma esimestel plaatidel lasknud kõlada ainult ühel niinimetatud kaver versioonil. Päris esimesel plaadil oli pala, mille algul seal esitajaks oli kunagi kui te ei tea, ei oska iial ära arvata, kes võiks olla tärit glitter oli see mees. Küll aga tegi kaasaegse loobumisel aastal plaadi, mis on täidetud vanade muusikateatri võluviisidega, mida kirjutada. Põhiliselt mitmete tehti lavateoste juurde tema kaasmaalane kurtwayl laul peaaegu et poole sajandi tagant seal kuningas Saalomoni laul kuninga laulu laulmas taas noored jumalad. Noored jumala Diangaats, pistmas rinda kuningliku repertuaariga, kuningas Saalomoni laul, rehti kord Weiri kolmekrossiooperist, tõsi, tunduvalt autoriseeritud tooriumalikus variandis aastast 89. Samal aastal sündis ka Lotte jumalate kolmas inkarnatsioon. Grupi kolmas koosseis, kus Franzija ise kõrvale hääle ja trummide juurde tuli sealklerdama hoopis uus mees, Alkume Bresti õili laulud, nagu mõned muudki laulud, mine Weil kirjutanud teistessegi lavatöödesse peale Bresti omade on esitatud plaadil jalgaats play kuueil vanad mängimas veel lugusid. Ka noorte jumalate ideoloogiline sekretär on tunnistanud, et, et egas selles ei ole midagi imelikku, miks peaks inimesed ning loot Maino kurioossed fu'd, turismi ja tulevikuvahtimist, neilgi on omad juured ja traditsioon. Eks meiliplaat olnud üks väike lõivu maksmine nende euroopa juurtele muusikaliste juurtele. Originaalide Kaberversioonide kõrvutamine hindamine ongi tõepoolest ju kõige paremini võimalik ikka siis kui mängitakse nii originaale, päeval kui ümberlõigatud variant. Järgmise, aga samuti veel jamaga me seda teemegi. Seegi lugu on pärit kolmekrossiooperist, eesti keeli on ta tuntud pealkirja algul väitsa mäki aga enne seda, kui juhatas sellele kallale, sööstab, laseme kuulda Ella Fitzgeraldi laulmas tublisti traditsioonilisemat, ehkki Churchilli varianti. Niisiis täitsa mäkke aastal 60 ja 91. Noored jumalad ja kurja lilled, sest just niiviisi kurjalinnadeks tahaks vägisi tõlkida Šveitsi klubi yangaats ingliskeelse pealkirjaga inglise keeli lauldudki valas Ginflauas võõras kirja otseselt tõlkides rohkem nahast lilled või pagan teab mis lilled aga tundub sisuliselt kõige enam sobib siiskil prantslase poeedi Adleri luulekogu proosa luulekogu pealkiri, sama kurja lilled seal kirdesse puutub nendesse keeltesse, mida noored jumalad šveitsi gruppi vaatasin täna siin kellelegi ma muusika peategelane kõneleb, mida nad jumalad omavahel räägivad, siis siin on küsimused kummalisel kombel kaunis kaunis keerukavõitu. Ei ole rumalad, nimelt ei ühes kindlas keeles üksteisest aru, nii imelik kui see ka ei tundu. Sest et Šveits teadagi, mitmekeelne no ja nii tulebki välja, et noored jumalad räägivad omavahel inglise keelt. Sest ei, ei hantsega leem ei saa aru sellest keelest, mille nimi on taitš ja Uuse ammugi mitte ei, tähendab ka seda, mille nimi on Francis. Ja olgu siis pealegi sellestki keeletõlgetest ühest keelest teise minekutes. Nende lugude tekstides, kes neid viitsib uurida, tuleb välja kaunis kummalisi asju. Võõristusefekt võib selguda sest mõelnud, mõelnud on need inimesed, kes need tekstid on, kas siis inglise või prantsuse keeles nendes kahes keeles on jaukaatsoni laulnud küll ei ole nad ühe halloo piires seni teadaolevalt kasutanud kahte keelt korraga. Nende tõlgete puhul jääb teatav jäikus ja kummaline kummaline võldused. Nagu öeldud, sai, sest et teades näiteks inglise keelt, valetasin inglisekeelseid tekste tunduvad need kujundid kuidagi vahel isegi täiesti julmad. Kindlasti robelised ja mõnevõrra kohmakad teeneboeesijaga haadinoyle. Aga, aga uus ilus, uhke ja natukene julm. Huus eril vaatab nende tekstidest muusikast vastu küll tõelval kuuldud lugusid, olgu ta siis pealegi kurja lilled või nahklilled nende 92. aasta Kiievis ka ei tähista. Seda, et Joukkot võttis ette, tegid terve, oli just nimelt inglisekeelseid palasid kõige Rockilikum traditsioonilisemad mõttes Rockilikumalise, nende tol tol ajal ajalehtede albumites, kahtlemata ka okaslõikust tol perioodil üldse Under Ameerikasse ning leidis, et võib-olla eneseõigustuseks võib-olla olid nad seda sibulast tulnud ja tahtnud alati, et nendele ei ole küll haaratud ei rokikriitikutega publikult olla see üks Kunesi tuleviku lühkija, vaid nemadki võivad ju tegelikult mitte ainult minevikku tuhaks kõrvetada vaid leida sealt pisut haljendavad või vähemasti mitte mitte tulega maatasa tehtud toetuspunkte. Ja ka see 95. aasta album pärast seda, kui nad olid kummaline küll, põhiliselt sõltleril tuginevat bändile lasknud välja Kontsert helilaadi kandis nimetust 1000 95. aasta uus teos hääl, või siis taas ainuüksi taevas ainuüksi ainukesi ikkagist tulevikku sihitud pilk, kui, kui tuleviku tingimus tasub kõrgemal või pagan teab, mis suunas asub, tulevik võib olla, asub tulevikku hoopiski allpool, vasakul kõrval, kusagil, kes teab jah, kaasigal juhul on talgi laadil usinasti järgimas vana legendi Ikarusest ja taiterasest või vähemalt tuletada teinekord kuulajale seda meelde ilmselt ei karda, kardavad teps mitte tiibu kõrvetada. Ja ehkki sellel plaadil lähevad muusikalised hektarid veel veidravatesse suundadesse laiali B8 Kaheksanda aasta roosil punaväe plaadi veider sama kiilus lauale, mis traditsioonilisse rokki kipub osutava. Aeg-ajalt ei tähenda see ilmselt küll. Palate Tulevikku kaotsiminekut muusikalises mõttes. Tulevaselt plaadilt veel leiab ühesti, andentsid mõjutusi, leiab kogule akustilisi palasid. Mõne aja pärast me ühte seda selles saates ka kuuleme. On asutusi uuemale, Lukele mõnigi lugu on selline, justkui oleks selle teinud, eks, Twin. Ainult et effex tünges ka laulu lööb, mitte ainult analoogsüntesaatorid ei mänginud seal. Aga nüüd jõuame seal sinna elektroonilise maailma, mis on vahelduvalt mahe ja samas ka õigesti tige. Ning mis on pärit Kaukaasias 10 viienda aasta albumit pikast lientsist tehnopalast. Ning sellest jõuame siis nende akustilisse faasi, aga see võtab veel veidi aega. Nendelt tehnitsistlikelt noortelt jumalatelt, kes on Šveitsist ja nüüd nad vist on endiselt asumas ameeriklasi, kes nimetavad end siis nimega ja kaod. Võttalistlik trio võib-olla et oli pisut ülepingutatud öelda selle ühe akustilise vara kohta ja gaasi akustiline baas. Aga mine sa tea, igati okaadi plaati, on põhjust olnud siiski huviga oodata. Ja pisemaid või suuremaid riskemad või kõhnemaid üllatusi on nendel plaatidel praktiliselt jagunud kõigile. Ei tahaks uskuda, et jaak aastaid lahti bluugitud Ehcamp algul see mõte esialgu tundetuses. Ma väidan, nagu nagu kasvõi samasugune mõte grupi Kraftwerk puhul. Aga ei ole ju mitte välistatud, et teatav idüll sinna jõuga otsi jõhkras ilusasse muusika ilma siiski sugenenud otsustada, kas videol ühe ainsa palakesi järgnenud 95. aasta plaat. On küsitud, et millal peaksid jumalad areenilt lahkuma, millal üks rokkbänd peaks minema. Minul peaks üks tõstik tehnodel minema sellinegi sind jumalate nimega nimetanud all. Sellele küsimusele on ideoloog Franz trailer vastanud, et kui nüüd päris aus olla, siis nad oleks pidanud ehk fo turismile truuks jäädes laiali minema ja sinna nime kasutamise lõpetama kohe otsekohe peale esimest singli pala, mis ilmusid peaaegu et 10 aastat tagasi. Küll arvata ka, et endiselt on tema sees veel nii mõnigi lugu uniselt tunnetama lusikat, tehes seda seda tunnet, justkui staatiline elekter selliseks. Ja aeg-ajalt saaks särtsu siit-sealt ja c ideaalsein pala, mis ta peas ringi keerleb, juba aastakest olnud. Seda ei ole ta suutnud ideaalilähedaseltki siiamaani lingile manada. Niisiis põhjust edasi üritada. Kellelegi vaata ka jumalaga selleks korraks. Sellepärast kohtub teistlaadse noorde jumalaga jumalatega võrreldes peaaegu et väga vara muusika seltsis, samal ajal samas kohas. Mina olin eikeegi, Tiit Kuznetsovi, minu nimi saab olema järgmine nädal jälle ja teid kuuldavad tuulerahvas loodan ma kohata jõudumööda siin samal lainepikkusel samuti. Baas jääb meist maha, jääb lahkuma ja suudlema päikest.