Tere eetris on portaal jooga kommentaari esitab Kristjan Port. Innovatsiooniprotsessi põhjalikult uurinud kleit on Christian, seni tuntakse kui häiriva võime lõhkuva innovatsiooni kontseptsiooni tutvustajat. Ta pani tähele, et oluline osa on väga edukaks osutunud uutest toodetest ja teenustest. Tembeldatakse sünniperioodil, tühistaks mänguasjadeks võib perspektivituks hulluseks kellega tõsises mõttes ja tõsistel tegijatel pole midagi teha. Seetõttu jääb revolutsiooniliste uuendustega tegelev lõhkuv innovatsioon väikeste tegijate pärusmaaks. Kuna suured ja edukad ei saa, ei taha ega, julgen oma senist edu taganud käitumist muuta, et asuda tegelema uute kahtlaste asjadega. Tavaliselt ei anna selleks luba aktsionärid. Nende põhjus aktsiaid omada on ju olnud seotud just senise edulooga. Aktsionäride ahnuse ja hirmu tõttu on juba edukad ettevõtted sunnitud tegelema samm-sammulisi innovatsiooniga ehk olemasoleva edu loopoleerimisega. Seetõttu saavad väikesed ja hullud ideed rahulikult kasvada. Suured ei näe olulisi võimalusi enne, kui need on kasvanud kriitilise suurusesse ja neile alles võimalus asuda raha kulutama makstes näiteks juristide armeele, kelle ülesandeks on uuenduste tegijaid kiusata või siis nad üles osta. Kolmas alternatiiv andku uppuda. Kurikuulus näide on telegraferi ajanud question. Juuni on, kelle juhid naersid neile telefoni ideed müüma tulijad välja kui mänguasjaga tegelejad. 130000 töötajaga maailmakuulus fotoaparaadi valmistaja kodak läks pankrotti kuna ei näinud ette, et pilte hakatakse tegema telefonidega ja need ruulib selles ettevõtlussektoris. 13 töötajaga Instagram. Näidete loetelu on pikk ja kohustusliku viimase näitena jäägu kindlasti Skype'i roll telekomiettevõtete kaugekõnede piruka ärasöömisel. Öeldu on vajalik teoreetilise taustana uudisele, milles vana ja suur autotööstur Motors investeeris taksonduse ärimudelit sõidujagamise ja erasõidukite sõiduteenuse vahendamisega purustabasse lifti 500 miljonit USA dollarit. Lifti väärtuseks hinnati rahasüsti hetkel neli ja pool miljardit USA dollarit. Ja seda on vähe vähemalt võrreldes samas valdkonnas tegeleva ja 68. riigis Taksandusele pahameelt põhjustava Uuberiga, mille väärtuseks on 62 ja pool miljardit USA dollarit ja kuhu investorid on süstinud 10 miljardit dollarit. Rahastatuse ja taksonduse võrdlusest pole ka käesoleva uudise puhul olulist kasu sest autofirma raha andmise tagamõte ei ole seotud revolutsiooniga. Taksonduses või õigemini on küll, aga hoopiski kaugemas ja innovatsioon hilisemas mõttes. Tähelepanu väärne on hoopiski see, et General Motors toetab rahaga täna veel küllaltki metsikuna tunduvat ideed mille järgi hakkab vajadus autode järele langema sealhulgas Nende autode järele. Piltlikult öeldes Jemm oma senist edulugu ja see oleks vastuolus Christian seni traditsioonilise käitumise mudeliga kusjuures siiami president Daniel ämman võtab sissekohaga lifti juhatuses sedasama. Emman tõdes uudisega seotud intervjuus, et järgmise viie aasta jooksul juhtub automaailmas rohkem kui viimase 50 aasta jooksul. Suure firma juht võib küll eksida, aga järsku on tal õigus. Ta ei ole ju pelk juttume, sest paneb Ameerika vanasõna järgi raha sinna, kus suu asub. Millest siis jutt käib? GM toetab lifti pingutusi Isesõitvate autode ja nende põhjal loodava autovahetuse võrgustiku loomiseks. Ajamasinad tulevikku keerates oleksime selle innovatsiooni tulemusel olukorras, kus kodus poleks autot vaja. Tellime endale isesõitva auto ja see viib meid, kuhu vaja kasvõi iga pereliikme eraldi aegadel igaühe soovitud sihtpunkti. Autosid oleks vähem, sest sama auto korraks üldjuhul üles teisigi ideelisi nagu umbes metroo. Ja loomulikult saab ka omaette sõita tänasega võrreldes, kus enamus autosid seisavad parklas ja kaotavad oma väärtust ilma sõitmata oleks autopark pidevalt töös ja see muudaks kogu liikumise korralduse odavamaks. Visiooni muudab realistlikuks asjaolu sama ülesannet lahendama sisuliselt üüber ning samaga tegelevad loomulikult kakovia Tesla ja vaikuse varjus veel paljud. Tõenäoliselt äratab autotööstuse dinosauruse nõtke strateegiline hüpe isesõitvate rendiautode loomise võistlusesse teisedki suured autotootjad sundides tänaste autode omanikud küsima nüüd kas tasutlust enam uut autot teha peaks järsku olemasoleva vana uue ajastu alguseni alles hoidma.