Enne jutust seksin keele kuidas usk mõjus elul vaneppennal ja kuidas ta endast kaugetel naid ümbrusse nulli ja praegu kah kaitsumburuseltsi. Õigeusk, jäänutelus, osk, maainimeste keeli vene usk, jama, usk kooli kehvikute jaos, luteri suusk, sakste ja talurahva ja. Mu ema oli vene usku luteri usku, neid kutsuti RabaR, neid laulatati nimelt Venegeerikun jalatseid, kaadistme vene usku. See oli riigiusk, Jerzy küll haige, enneme mulle oma emale tütar saali peale ja mõisaaidamehe naisest tädi oli ka nõuandel. Oli siis Eestit loote Rus usku. Ja oli antne S maarli. Ene aga oli selle eest kirikuvande alla. TPI võeti enne laba kirikus kuu teise latseke Oliennast Wanda Alt vabasten, see oli siin DNA-le, kolme aasta pärast. Saan ta usub, see tõi ele hulka vahe sissi. Ema täis oma kirik on sa täis jooma kirikul. Olgugi et kirik on päris Šveits, teistel lähiksem. Enes, mõistan luteruse kihikum laulda ja esest tahe Vene kirikul risti ette lüüa või? Mina mäge Itogeenegi rikun. Üits Kärt Rüütli emale. Lase Heedeemiuga risti vene usku. Leena uutele, et kui sa suureks kasvad, siis tiimis esitahate. Edal usul oli oma kuul Augustikuul sai 10 aasta teine siis sügise panti luteruse usu vallakooli oli kohustus, oli kolm Talvet ja kooli talve pikkus oli nakatesteisku päev. Peamiselt seal muudes õpidiku usuõpetust oma oli juba Katsmeteist maast, siis pidi leeriminene. Leerin, käimine oli esinduslik, muidu ei ole inimese õigust essa meenelemin ega naista võtta. Siis võeti esimest korda lavageevikus. Leerin käimishaigu oli kolm nädalik ja seal muudes Õppa tekliku usuõpetust õpetaja, võltskaarte keskmust. See oli käske ja päädite köster piiblilugu kihelkonna kuulmeistersi Õpasleedi päevas. Kate kirikulaulu laulma. Pasunakoorimeestel öids Ruubel kiringu ehtmise jaos õits Ruubel kokku kuus Luubelt. Sel aia Kotel suure osa meid oli sellel kõrval olin 30 ütlersed tüdrukut. Kirikumeestel oli sellegi pianisti näkke sissetulek usu järgi suleliinil vajalik. Seal võeti ladva kirikus laadsesztsandik. Mina oli kehva inimestelaid ja meid sunniti maast madalast Santigi taeva hätti küll. Siis kästi lehe käin ka olla. Hästi tähelepanelik, et mis seal Õpats. Olime õppeti, eemann viimast Anni kuda meili Vitel, et ärge te mitte minna vene usku. Nime kummardeevee, Neitsi Maarjat kui jumal imet. Ta Essole jumala imekena oli jumala poja eme. Olime kiik, selleeri Aini kiki ähvate nüüd pohh, bot, kolmainus ja kolmainus, kõik kütte suurutse häkki, poig, madalik. Minul jäi seen enda kangesti meeli ja hakkasin muudkui kahtleme, siis kästi veel alati tõstarmenti raamatut lugeda ja iga pühapäev kirikum dev. Meid oli ühest küljest viis, kuus tüdrukut lätsimegi siis järgmisel pühal ütte kõrradid kirikusse. Tahtsime õppeti tena käsutäitmist näitaja eestsime kantslile ükses pinki. Tongi rikun segukasti, tülik oli peaaegu tühi. Siis tullive illes jäänu paksu talu perenaise ja ütlive nende siit ära. Meil on perenaistepink. Joodik, aga olime mõisa moonaks tellatse teisilatsi verre. Ja tuli püstuja Ani neil latsi käte ja lauli edesis. Viks paks perenaine tõusid püsti ja tahtsime vastu kasti, kas või lõhti vajate. Küll oli valus, aga magannati ära. Rästaga seisma hakkasid, Vene kirikul käime, seal oli saanud vaba püsti seista. Ole kus sa tahad. Läitsessiki sõdasid ja vene kiirikun ja ja kattekümne vetealaste seltsis lätsigi ema poole üle, mis seal olla? Ei ole seal ka nii tädi barret, elu leidsidki oma harilikku rada ja läätsi mehel ja tuli laadsee, jah. Tuli esimene ilmasõda meesleid sõtta, seisma jäi, hüüdsin dekate, väiksed HCG ja siis olid nõnda raske, et sai ära elade kotaadis. No siis tuli, revolutsioon, on nõukogude võim ja klassivõitlus ja siis kuuendil. Jaanuaril 1000 ütles 100 katest Teisquarstel kuduhane preestel Leeds pides kutsikuid järve peal Jordanit siis Vitel jutluses herned. Nüüd on valitsemas õiglus, vabadus ja vendlus. Aga veebruarikuul sama laarstel seeskodulive, sakslase seesi ütel, kes sellest räägib, tuleb keelt veidi üles, proua köster Laaredei oligi Sande vaikne mehete pelist, paljalt keelikun laulds Essole Tarboliitikatega midagi selle last ära ain ja Sillaste Viljandil maga. Koolmeister viiti vangi. Oma poja saatis Kärstna trepi karistus algade Karksis kus tapeti kolm noort poissi. Siis oli päevaselge, mis selle mustakuval varju nulli. Karksi preester jälle Õpass uuel aastal see oli tuhantüttes 100 kaitskümmentiis. Ette ärge olge kadedad neile, kellel on rohkem, olgugi et ta teine on saanud oma pahas inimeste kulul. Enne oli jälle sõja ajal palunud võitu Saksa sõjariistadele ja saatnud oma poja vabatahtlikult neid aste võidukalt, kasutades seal. Kolmas jällegi EPLi hiljuti leinajatele. Ärge muretsege, võtke ainult jumalale küll tema aitab kas või mõne töise inimese läbi Karksi vana õppeti, kirgentsioon lõpetas oma jutluse. Elu, haig, nende sõnade, kel andke, siis peab teile antama rõõmsat andjat, armasta appi Hiiumaal. Kui minul kulus küllaltki pikk qaeg usulisest pettusest aru saamiseks siis nüüdisaja noorusel ei ole küll põhjust selleks, et ennast petta lasta. Mis põhjusel on nüüdisaja noorusel vaja leeri minna? Nüüd antakse kuueteistaastaselt pass kätte. Ainult kas ainult siidi, leidi ja leeripidu Perast Minnas leeri. Kas leiti, muidu ei saa selga panna või ei saa muidu tantsi, kui peab pleeriminemine. Sel ajal kuu inimeste elu oli seot usu kammitses. Kui armulaual tõotati ja lubati lunastust pattudest, sunniti inimesi seda kommet täitma. Mis oli muidugi kah veits täiesti mõttetu tegu. Kui palju on, nühib noortel inimestel võimalusi omal tähtsaid päevipidajate mitte perearst, neid tahets neid veel sundi sinna tagasi minna. Kuforti viie kuuekümnaas, teist.