Tere eetrisse portaal tehnoloogiakommentaar esitleb Kristjan Port. Kas inimene on halb kaotaja? Mõned neist kindlasti on. Aga kas iga kaotaja on tingimata võitjast kehvem? Kindlasti mitte. Kohaga kuulub Leesed olla maailma parim mängija. Kuidas Google'i loodud tarkvarast mängumasinale neli mängu realaneljees tolle arvab, et kaotusest hoolimata andma siin temast halvem mängija. Otsekui selle tõenduseks võitis ta järjekorras viimase, viienda mängu. Paraku ei lahenda see suuremat vaidlus teemal, kas masinasse pandav intellekt hakkab inimese omast jagu saama. Mõnede jaoks Reese tolgus Garri Kasparoviga märgiks tehisliku intellekti võidu algusele. Mõlemad kaotasid masinale, olles samal ajal intellektuaalsest mängus inimeste seas parimad. Hiinast pärit. See on strateegiline laua mängija sarnaneb mõttetegevuse lausutatud nõudlikkuse osas malega. Koreeglid on lihtsamad õppidega, mäng ise sisaldab suuremat keerukust. Male sisuks kuninga vallutamine Ko eesmärgiks on territooriumi võitmine. Mõlemad mängud on kognitiivset nõudlikud, eriti visualiseerimise mustrinägemise mälu ja taktikat ja analüüsi osas. Seetõttu on. Raske helistada, kumma mehe kaotus masinale kujutab suuremat lööki inimese väärikuse. Maailma parim maletaja oli korduvalt teatanud, et tema eluajal ükski arvuti teda ei võida. 1997. aastal toimunud mõlemad siis IBMi loodud tyyp luu vastu hakkas tematoon muutuma ja kõikide inimeste esimaletaja hakkas väitma, et tema vastas ei ole masin vaid masin ja seda abistav inimene. Kas parv tajus inimese olemasolu teise partii Ajal kui sooritatud käik oli masinale ebaloogiline, et mitte öelda inimlikult leidlik. 15 aastat hiljem tuli välja, et kunst, maletaja käik paistiski väga inimese tehtu moodi tänu programmis olnud veale. Korealased vastu asunud alfa Ko ei jätnud aga kahtlustki, et tegemist on masinaga. Inimesel on intensiivne mõtlemine väsitav ja kombineerub emotsioonidega. Lee tunnistas, et kui võrrelda psüühilist haavamatust väsimuse ja emotsioonide poolt siis siin pole masinale inimesest vastast. Aga ta ei taha võtta endale vastutust olla inimkond Ühest muus mängu intellektuaalsest osas nõrkuse esindajaks. Kaotusmasinale toob küll esile tema mängunõrkuse, aga mitte inimkonna mängu nõrkuse. Sest kindlasti suudavad inimesed õppida, kuidas tehisintellekti vastu paremini mängida. 33 aastane tol on olnud kuu mängija alates 12.-st eluaastast ja oluline osa tema treeningust olnud mäng inimesest vastastega mis on ka võimaldanud muuta mängutööks ja tema peamiseks sissetuleku allikaks. Võimalik, et tehisintellekti. Milleks on vaja midagi mängutaktikatest muuta-le rääkis pärast mängu, et tajus, kuidas, Tema vastasele ei meeldinud ootamatult käigud ning selle vastused olid oodatust nõrgemad. Samuti paistis, et masinal oli probleemiks mängida mustade nuppudega avakäike jätkata mängu, olles kohe võitnud suurema territooriumi. Lisaks sooritas tehisintellekt ka teisi vigu. Lähitulevikus võib oodata, et masina ja inimese vahelise koomenguri valitsemine jätkub, sest Koreas oli see lõppenud nädala üks olulisemaid sündmuseid, kelle ees toolimänguseis ületas isegi Põhja-Koreast kostuvaid tuumasõja alustamise ähvardustega uudiseid. Lee vabandas fännide ees, et oli. Neid alt vedanud aga märkis samas, et nautis iga hetke ja need ju ei ole lüüa saaja sõnad ning tõenäoliselt linastub hulk korealased ning ka hiinlasi. Masinavastast koomengu tõrvikut edasi kandma. Näiteks Google'i kogutud andmete järgi jälgis Hiinas ühte mängu 60 miljonit inimest. Masina poolt aga vaadates peetakse malemänguprogrammiga järgmise ülesannet lihtsamaks. Vaja oli piisava võimekusega arvutiplatvormi, mis siis enne õige käigu sooritamist kõiki valesid malekäike peas läbi proovis. Kood mängiva masina loomist hoidis aga tükk aega tagasi kartused. Mänguskeem muutub liiga keeruliseks ja seda on võimatu arvuti jaoks hallatavaks muuta. Google otsustas proovida ja lõi mängu õppima tehnoloogia. Ja nüüd teeb see siis trenni ka siis, kui inimesed puhkavad. Aga seetõttu on huvitav, kuidas me ära tunneme. Masin saab treenides paremaks, kui ta nagunii juba inimest võidab. Ehk milles seisneb Masina tarkus. Google loodab Alpha Go mängu juurest eemale meelitada ja õpetada seda lahendama teisi inimesele oluliste probleemide lahendamist.