Tautsi poolega ja tegelaskujuga ooperite galeriist meenub mulle otsemaid Carmen. Ärgu ta solvugu selle peale, et kohe mitte just veel teised ooperid minu jaoks on Urve Tauts, Karmen kõiges ja lõpuni. Ta ise on öelnud, et kuigi võiks ta Carmenit huulte lausa une pealt siis ikkagi vajab see roll enne kodust läbi mõtlemist liikumise alalhoidmist ja kodus tööd, kas ta niitidega. Ja et üleüldse on tema Karmen tänu võlgu ülle ulale, kes hea nõuga on oma pilku peal hoidnud tapoosilia hoiakul. Urve Tauts on öelnud ka seda, et õnnestumisi ja altminekuid kannab ta südames kaua ja et rollide edetabelis teisaks suurt asja kuid järk on andnud talle siiski südamesse kinnistunud huvitavat tööd. Näiteks lubasha Rimski korsakovi tsaari mõrses Katariina Šebalini Tõrksa taltsutuses, amineeris Verdi aidas, Octavia on Richard Straussi roosi kavaleris asotsiena Verdi trubaduris hiige Eino Tambergi raudses kodus hernehirmutis Anatoli Karzneki lasteooperis. Vägev võlur. Viimase puhul mõtles Urve Tauts kord nii, et küll oleks tore müüri lehelt lugeda. Ja hernehirmutise osas on juubilar üks omapärane roll, oli Urve Tauts kanda Bulanki ooperis inimhääl kus laval tuli olla üksi ilma partneriteta, ainsaks kaaslaseks kuulajaks telefonitoru. Võtan kätte sirbi ja vasara 1985. aasta novembrikuise numbri, kus Peeter Tooma on kirjutanud temast rubriigis interpreedi lood. Ja Urve Tauts on seal muuhulgas öelnud Felni. Rohkem kui olnule mõtlen aga hoopis muusikale laulmata. Tanitseti favoriit, Masne verter. Millal lavastuse repertuaarist mahavõtmine on teatrirahvale valus küsimus? Vahel näib see paratamatu vahelmite Don Carlose, talupoja au, pajatsite poeemi Don Giovanni ja trubaduuriks haistumised tuikava südamest siiani. Urve Tauts esituses kõlas Eboljaaria Giuseppe Verdi ooperist Don Carlos. Urve Tauts on pidanud Estonia teatrile Moody ärkamisajaks 1980 seitsmendat aastat. Nii maailmakuulus lavastaja Boriss backrovski lavastasin avanssina. Töötegemisele ja distsipliinile hakati teatris vaatama teise pilguga. Urve Tautsile saiaga Marfa rollist kaunis lavatöö. Urve Tauts armastab head muusikat. Et küll mitte piire tõmmata, ütleme siiski, et Glen millerist erinevatesse ajastutesse siia ja sinnapoole. Urve Tauts armastab orelimuusikat laulda. Oreli saatel. Jäägu tänaski saadet lõpetama. Aaria Georg Friedrich Händeli ooperist Tamerlan orelil musitseerib Urve Tauts. Hea partner Kristiina hoidre.