Tere eetris on portaal, tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Genis Chaplin laulis 1970. aasta oktoobri esimesel päeval linti laulu palvega jumalale et ostaks talle Mercedes-Benzi. Kuna kõik tema sõbrad sõitsid Porschega, palub ta võimalust olukorda tasandada olles teinud kogu elu rasket tööd ilma sõpradelt abi saamata, võiks taevaisa, võta teda kuulda ja osta lahutuseks tolle unistuste auto. No ei jõudnud palve tulemus siiski ära oodata ja kolm päeva hiljem suri heroiini üledoosi. Võib-olla ei võtnud kõigevägevam teda tõsiselt, sest 27 aastasel muusikul oli tegelikult igapäeva sõidukiks hipivärvides Porsche. Chenissile veel siis üks auto. Ilmselt on selline tahtmine inimestele ühine omadus või siis viga vanemast, las ta jub kultuurist veel õrna järellainetus Ena liigse tarbimise patuks peetud varjundit ehk korrutlessam liis luksuse päritolust on kiriku õpetustes muretsemine olnud alati pat ja omand pole siis sinu võit, vaid kaotus hoopiski halbadele vaimudele. Ühel hetkel aga pidi toimuma mingi muudatus, sest täna püüavad suuremaid valuutasid valitsevad keskpangad intressidega raha omanik. Stimuleerida seda ringluses hoidma, enamasti siis midagi ostes ostetakse aga tublisti. Kui uskuda Londoni ülikooli ajaloo professor Frank trantmani aastatepikkusi uurimiste tulemusi uues raamatus asjade impeerium siis on tüüpilisel sakslasel umbes 10000 asja ja USA-s Los Angeleses ei ole keskmises garaazis enam auto, vaid sajad kastid, erinevad. Asjadega, mida ei jõuta pärast hankimist kasutada, aga millest ei raatsitega loobuda. 65 miljoni elanikuga ühinenud kuningriigis on kodudes hinnanguliselt kuus miljardit riideeset ehk tsirka 100 asja elaniku kohta. Umbes veerand riietest veedab enne ära viskamist oma elukese riidekapist väljumata. Riietu osas võib aga olukord muutuda patusemaks. Selgan pandavate asjade vahendajate selt kand tungib jõudsalt üks uus tegija. Kuna inimeste tarbimise ressurssidest on kaks asja piiratud üksnes siis aeg ja teine raha on kümmekond saastaga lihvitud uut tööstusharu nimega tähelepanutööstus ja sellest Tööstuse sam kaevandatavaks maagiks inimeste tähelepanu pida traalitakse 24 seitse ehk kätte saadud seejärel siis kaubanduslikke teadaannetega immutada ning siis poodi juhtida. Onlain meediume edukas mõlemas funktsioonist, näidates reklaame jagades siis uksi kauplustesse Papa kaheksas suuremas riigis moodustas online jaekaubandus 156 miljardit eurot kusjuures sellest näitajast on kauplemise mahust 81 ja pool protsenti kolme riigi. Need on siis Suurbritannia, Saksamaa ja Prantsusmaa käes. USA-s oli sama näitaja 399 miljardit ehk kaks korda rohkem. Nii Euroopas kui Põhja-Ameerikas kasvab internetiostude maht umbes 15 kuni 20 protsenti aastas. Aga nende riiete teemaga jätkates siis senine suurim e-kaubanduse müügiartikkel koduelektroonika. Ka jäi ajaloos esimest korda käibenäitlejatest teisele kohale. Telefonidest ja arvutitest tungis ette riidekaup. Seega riiete äris uue tegija saabumist loogiline oodata just onlain-maailmast. Ühtlasi hakkavad kõneluse kõrvad juba tõenäoliselt ka paistma, aga see ei ole Google. Kuigi varem või hiljem võib Kamse oletus tõeks saada kaugemalt alustades siis ette võtta, alustas 2006. aastal esialgu siis jalavarjude müügiga seda lisaks raamatutele. Ettevõtte käive oli 2015. aastal natukene üle 100 miljardi dollari. Jah, tegemist on Amazon, iga ettevõte on oma kaubavalikut järjest kasvatanud katsetades USA-s isegi restorani toidu müügiga. Nüüd on siis juhtkond otsustanud võtta tõsiseks eesmärgiks muutuda oluliseks riiete müüjaks. Amazon on registreerinud enda nimele mitu riietega seotud kaubamärki. Ning käivitas eelmisel kuul uue reale streenitava moekanali, milles saab näha moedisainerite omavahelisi mõõduvõtmisi ja muud sellist, millega potentsiaalsete ostjate tähelepanu võita. Seega arvestage või jälgige mängu, kuidas moemaailma tegid peagi kuusi. Atraktiivseid firma värke, tegevussektorit jälgivate analüüsifirmade hinnangul ennustatakse Amazoni riietärile järgmise aasta käibeks 28 miljardit USA dollarit ja virtuaalkaubamajas saab USA suurim riiete kaupmees eespool siis tellistest, Walmart ja Messit. Roopas muutub olukord samuti pingeliseks. Löögi alla satuvad suurtest tootjatest nii sära kui HM, unustamata kohalikumale. Brände ja vahest peab nüüd pööningult üles otsima biitlite laulus olnud jõult praan Choos.