Tere eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Kui täna helistada ettevõttesse nimega Apple'il ja küsida, millal saab sõita nende valmistatud autoga saaks eitava vastuse küsimusega, et kust külge siia võiks sellisele mõttele tulla. Sina võiksid data, et sellest räägitakse juba pikemat aega. Pealegi vihjavad mitmed riigid soovile lõpetada suhteliselt lähiajal sisepõlemismootoritega autodele sõiduvõimaluse avades sellega võimaluse paljudele, seni veel mitte autode tootjatele. Arvestades taas kunagine arvutifirma Apple muutus tasahilju muusika ja meediaettevõtteks ning telefonitootjaks sügeleb senise eduga teenitud raha ainult paljundama järgmise eduloo kaudu. Pealegi levivad kuuldused Apple'i projektita. Aitan meeskonna arengust, see tähendab väidetavalt on selle projekti sisuks just autotehnoloogia arendamine. Vaatame veel kord siis mida on teada. Sisepõlemismootorite kütust tarnib Norra plaanib lõpetada sisepõlemismootoritega autode müük ja aastaks 2025 oma territooriumil. Sarnaselt on grupp Hollandi poliitikuid tulnud välja seaduseuuendusega keelata Madalmaades bensiini ja diislit tarbivate autode müük aastaks 2020. Viis ridade vahelt võib välja lugeda Hollandi autoturul hingekella löömist ka hübriidsõidukitele mille trassil lisaks elektrimootorile Nur Rubio optimeeritud režiimil ka sisepõlemismootor. Samas ka Rootsis on poliitikud kasutamas võimalust globaalse protsessi otsustamise kõige tähelepanu varasemas faasis kaasa lüüa ning roheliste parteist pärit keskkonnaminister tegigi juba avalduse sisepõlemismootoril. Keelustamise päevakorda võtmisest. Kuna Rootsis on poliitiliseks eesmärgiks saada naftavabaks ühiskonnaks, asendada elektri- ning soojustootmises mustkult taastuvenergiaallikatega, on aastaks 2050 seatud eesmärgiks saavutada süsinikuneutraalse riigi staatus. Tegelikult peab selleks ajaks olema tossutorudega autod teedelt kadunud. Juhul kui ainukeseks välja hingatvaks toruks pole siis vesinikuauto oma, millest väljutatakse veeauru. Sarnaseid poliitilise rahutuse märke leiab paljudest Euroopa riikidest. Suurtest autotootjatest Saksamaal ja Prantsusmaal on oodata kindlasti keerulisemaid poolt ja vastudialooge. Samas peetakse võimalikuks. Euroopa parlament on valmis sätestama elektrisõidukite ülemineku kohustuslikuks. Juhul kui selliselt otsustavad mitmed liikmesriigid. Siis jääb autotootja riikidele üle vaid keskenduda innovatsioonile ning hoida selleks osutavat autodest kostva lobitöö arvelt raha kokku. Tavaliselt on selline tulevik siis möödapääsmatu, kuna kõikide autode elektrifitseerimine lainel on mitmed USA osariigid. Jaapan, jaga India. Viimases tegi energeetikas vastutav minister nädalapäevad tagasi avalduse muuta riigi autopark elektrisõidukiteks aastaks 2030. Noh ja siis neljapäeval, märtsi viimasel päeval kuulutas Tesla Motorsi juht Elon Musk välja uue ja odavama kolmanda seeria elektriautomudeli eelmüügi. Ja paar päeva hiljem laupäevaks. Kogunenud üle 276000 eeltellimuse Kunega tellimus sisaldas 1000 dollari tasumist teenistes laboripäevaga umbes 276 miljonit. Dollarit tellimusi lisandus hiljem juurde, vahepeal jõudis ületada juba ka 400000 piiri. Kõrvutuseks toodud, et USA turul müüvad suurimatest vaata näiteks kuus, 238000 ja Ford 237600 autot ning Audi müüb aasta jooksul kokku 202000 sõidukit. Seega on Tesla saabudes erakordne, teenides kassasse mõne päevaga 10 miljardi dollari suurused tulevikku käibe arvestades, et auto saab ju kätte pooleteise aasta pärast. Noh ja pessimistid on kindlasti. Kiusatus lõpetada see väide kahtlustavast toonis. Aga miks mitte olla siiski optimist ja näha ka õhumüügis konstruktiivset eesmärki? Tulles tagasi nüüd Apple'i juurde, siis meenutagem Steve Jobsi, kes tunnistas omal ajal, et nemad on häbematult vargad. Kui jutt puudutab ideesid, nüüd siis levivad jutud, et. Võttis tööle kellegi croisboriti. Väidetavalt hakkab ta tööle Apple'i nõndanimetatud eriprojektide valdkonnas. Vaevalt. Et see on mõni uus nutiseade, sest mehe eelmine amet oli sõiduvahendite inseneritöö eest vastutamine asepresidendina Birmas nimega Tesla mootors. Portaali tegev nii Tesla mudel, S-i mudeli yksi kui ka nüüd selle kolmanda seeria arendamisel. Mõnikord, kui Appleisse helistad, võiksid hoopiski küsida, kuidas läheb, kruvis poritil ja lisa, et oleksid valmis tegema tema tootele ettetellimuse.