Ning nüüd kihnukeelse uudise, ühtlast kihnlased ning seal põmmerd Me ala pärna Raiga ning tänane saade on siit suure uhke Kihnu valge laeva pealt. Ning räägi juttu selle mehe käe, keda kõik Kihnus kabu ärge tunduvad, et toa Petri Evald, kuidas siis sedasi, et Küverand juures aga aga püssi, põlevkivi, et need tugevad ühes tükis koos kihnlased ja selle järgi kaugelt tunduvadki. Tööstuse tahe ju laeva peal üles paari juure võtan, tõsiselt pead kattis olema ning autus. Avaro sõjaväefilmis olid alles koolipoiss, aga pagesid, hülge, jahtis vana, valitses. Siis näha oli kusagil 10 12 aastane ning siis olid juba vajanikoven ilge pidajale. Hülgepüüde isaga käsi juba juures, siis nakkasige nagu seal kaheksa üheksa aastane isa võttis mere äärde, lasime märke ning ka paati juura, nälja peale. Aga filmi sa oled, ju nad hukkuvad, see on üks kõige kuulsam klipp seal. Jah, ta Juku oli üks kõvemaid hülge kütta. Härra Soosaar oligi, kutsus näitlejanna filmi, ärme Saska lehe Enno siis nada. Juku valis Body puut läbipuud ning me käisime koos seda hülgejahti seal. Aga kui suur üllatus Dolly tüdrikutele oli, kui hülgepoja oma ukse tagant-le ütlesid, et see oli ikka teedel koga mängetud või viisitagi sedasi salaja. See oli nende tolli tüdrikutega vist vähe lav Koguva mängitud, et nad tulid ukse peale ning tegid üllatusena, aga noh, see oli väga jalus üllatus. Nendel omal lapsi olekski, et hakkasid sellele hülge vajale emaks. Ja nendele omal laps ei, olles mitte kummagil ning selle pärast nagu kingiti, et nendel on aega hülgepojaga tegeleda. Aga kuidas siseneda räägime, hülgeb tänapäevasest tõlgendusest erinev. Ent Saale hülgepüük oli tuse üks elatuskihllaste elatusallikatest kalapüügikõrbes ning tänapäeval on ta rohkem nagu ikkagi hobi hobi peal jääl, et Kihnu on kui traditsiooni jätkajad Kehtna tahab seda hülgeliha soja ning see on sellepärast kihnlased on seda aastat hülgepüügi ametlikuks millas ning kuidas siis ennem hülge püüdes käidi enne mäge öödi jõuluaegas tehti pundid Kogo kist sugulased või sõbrad ning lepiti kogu, kes kellega läheb ning siis peale jõulu veebruarikuus, kui hülged poegima hakkasid, siis mindigi oma pointega oma poetega kõik toit juures alupuud juuras, nii mindigi mere pääl hülgesi otsimas. Hülgeni. Mehed elasid kõik jää peal, aga kui nüüd jääd põnevate, et kuidas siis nüüd see hülgepüük. Nüüd ja jääda on vähe ning ülge loatki antakse siis, kui juba jää, tänan põlante 15 aprill kuni 31 detsember. Nii et jää peale, nagu elan, tänapäeva jahe meestel asja põle eri Clinter asja pärast see siis seda siis jäetud. See on jälle ministeeriumiametnik välja jäetud, et mitte poegi lasta või kütti. Kihnu aastane nägemus oleks, et oleks võinud ka Alaska poega kütti muidugi. Jah, et linnainimesel võib pisar silma tulla, kui näevad, et pisike käe küttides aga sõja pärasse siis sedasi olla võiks. See oleks nagu vanade traditsioone jätkamine muidugi, aga, aga eks see on kokkuleppe asi inimestega ning ministeeriumite vaheline ja teine asi on see, et neid hülgepoegi juba merikotkad paelu tapad neid ning teine asi, et jääd on vähe, siis nad poegivad nende saarte ning laidude peal ning hukkub juba sellepärast paeluvad jämedileve Neid üles ning jää pealt lihtsalt toiduta ning hukkub meil väga suur protsent selle pärast pooleks panijaid hülgepoegadega lubada laska. Eesti velandasse selle aasta 42 hülgelaskmisluba aga Once paelu ei vähe või kuidas üldse korraldetanud? Eestile antakse 42 hülgeluba sellest Liivi lahele 30 luba ja neljas 30-st 20 on lubatud kütti nagu Pärnumaa jahe liidu mere jahe sektsioon näol ning see võimalus on ka kihllastele. Need load on nagu ujuvad load, nagu näiteks karulubagi, et üks luba, aga kõik Taska. Aga siis, kui see luba maha lastakse, siis on see jaht. Kendi hülgelubadega on sama, et kui viimane hülge maha lastakse, see sellest peab teavitama keskkonnaagentuuri Nix Ongi kõik load ammendanud. Hülged seas hoidmine, aastagendi püütud. Mina püüdsin, mine vastaguus hülgedgendi ning liha oleks kõik kogu kihnu kogukonnale rasune, nahk, rasva, sulatasin rasvunud, sulatad Antülles, kes tahtsid, need said. Asja rasuga siis tehase, et sa saaks kasulikud. Rasvaga imutakse poeta segatakse värve sisse isegi tänapäeval, kes segab tolmu värvi sisse, kes muu värvi siis minu käest on, paljud küll ei olnud casuaalsele hülgerasva just majade imutamiseks. Aval hülgisi, laskmata. See oli süsteem, mul eelmine aasta okkad kihlastele lubati alguses viis luba ning tänu sellele jäid nad küttimata, sest kihlastele see lubav, mis pärast eraldati nagu rohkem lube, see oli juba liiga hilja, siis olid tormad Jalmad ning tõusud vööd, enam neid ei saa. Kädev seoks Delmuga, minu ettepanek oleks okkad, võiks need Eesti load üldse teha kihlastele nagu vabaks, et kes seal olnud selle lihatarbija ning tarbika kõik nahad, kõik Lasva. Aga seda, et alles juulikuu teisest poolest võib hülgesi kütma hakata vist Nava juku küll kuidagi eri oleks suund, kujuta. Narva, et nad pööraks teist külge nada Juku oleks tahta vana vanu kihlaste traditsioone jätkata, et oleks, on ka talve seda kihnul seda hülgeid püüda. Aga loomulikult Tauli la loodusearmastaja inimene, et pooldaks ka seda, et ei tapetaks muidugi sugu maa pealt, aga lihtsalt mõistusepäraselt ning oma tarbeks. Praegune kord on see, et laskava ainult siis, kui pea kupule tuleb ning siis pead selle paraja momendi hädavama. Sissejuhatuse suur võimalus, et season seda hülged känegi, et ütle ausalt, paelu, tõlget sedasi siis kaduma jäävad. Protsent oleneb jahe meest muidugi, aga need kohad, kus kihnlased on püüdnud läbi elu, neid hülge, siin need on nagu kinni pandud, see on nagu nonsenss ning ka seaduses jookseb mootorpaadist. Laska on väärkinnaste meelest, et veest peab laskma ning seda ei Belanalistne kade sooja muidugi. Agassi Olga mõnimine aasta kaduma jäi sedasi. No otseselt ei jää ühtegi adu maaga ühte lassi, tundus nagu sai pihta, aga üle selja. Aga satsia kinno, hülge püüdajatele, Sooma pead. Täpset silma ja kindlat kätt ning tuuakse kihnastele seda endale. Mehi on palju Kihnu saar, kes, kes oleks huvitunud hülgeküttimisest kakasco jahe meesteks, et teeks jahene eksami ning tänapäeval enam soonte kaikaga, mille püüdma, et täna tänapäeval peab ikka olema jahe luba ning relvaluba ning aeg läheb Edeconeyco seadused muutuvad, nii et pole enam valada mitte nagu vanasti käidi igalühel, kellel püsse oli, siia võis minna. Aga kui kihnlased taanta, et kas siis võib ühe korra sedasi, kui õhtul, et vallamäe turistid tulevad hülgesi laskuma? Näha seda ei kardasest väljend turistidel, soomlastel, rootslastel on palju lube, käe, seda viga ei, pole mõtet karta siin Eestimaa peal, et nüüd turist tuleb neid hülgesid avaldama. Mina isiklikult seda ei karda. Enne kino vastab, et ongi aeg jutule jutt alla tõmmata ning seda kõike juba titele. Soovime algendike rõõmsani.