Tavaliselt hakatakse tänavaid remontima ning uue asfaldikihiga katma siis kui lähenevad kohalikud valimised. Mõneski suuremas linnas on kodanikud märganud, kuidas aastate jooksul tegemata jäätu saab teoks mõne nädalaga. Tartus olid läinud suvel ja sügise hakul viimase 10 aasta ulatuslikumad tee tööd uue kate, saide mitu magistraali. Ajasin juttu Tartu linnavalitsuse linnamajanduse osakonna juhataja Rein haagiga, kes kinnitas, et viimastel aastatel suurenenud autodevoog ja liikluse intensiivsus on suurematel tänavatel teinud oma töö ning see oli ka põhjuseks, miks ulatuslik remont tuli ette võtta. Parandada nende tänavate sõidutavust, mis on Tartu linnas nii-öelda peatänavat suure koormusega, hästi palju liiklust, pea tuhandeid autosid päeva jooksul läbib teekattesse olid tekkinud vaod, see ei ole mitte asfalti viletsast segust või alusse ära majumisest, vaid lihtsalt aastate jooksul oli autokummid kulutanud sinna sellised otsisse. Tallinna tehnikaülikooli teadlaste kinnitustel peatänavatel autod kulutavad üks sentimeeter, avastas teiega, et kui pealmine kate on viis, kuus sentimeetrit paks, siis iga viie kuue aasta tagant, eks sellistel peatänavatel tegema kulumiskihi nii-öelda vahetus. Me oleme enamus nendel tänavatel pikendanud seda aega tänu sellele pindamisele, mis ka ei ole linnaoludes päris normaalne, aga ütleme, kui rahakott paremat ei ole siiani omandanud, siis on pindamine tehtud. Nüüd leiti vahendid selleks, et kapitaalselt siis uuendada neid tänavaid. Kas võime siis öelda, et tegemist on viimaste aastate ühe suurema tänavate uuendamisega? Ja kindlasti see uuendamine, mõju kõigile linnakodanikele mõnel ajal küll natukene negatiivselt, kui nad remondi aegu seal tänaval peavad sõitma, kuid kokku kokkuvõttes mõjub ta ikkagi positiivselt, sellepärast et nagu juttu oli tuhanded autod kasutavad neid tänavaid. Üksjagu on nüüd see tänavate remont tekitanud ka pahameelt, on avaldatud arvamust, et oleks võinud neide remonditöid teha öösel teise pidi on ka küsitud tädi juulikuu sees olite kaunikesti ilusad kuivad ilmad, et alustati töödega alles septembris. Miks nii hilja, siis? Põhiraha eraldati meile selle aasta juunikuus, kui selgus, et ikkagi tänavad on suhteliselt viletsas korras ja otsustati siis lisaeelarvesse raha anda riigihangete läbiviimiseks ja projekteerimise korraldada kandmiseks kulub tsirka kolm kuud oli võimalik alles septembris töödega pihta hakata. Need rahad, mis olid varem teada, seal ka varem tehti. Põhimõtteliselt ei ole võimalik riigihankeid kiirendatud korras läbi viia, kui järgida seadust nii et see lükkab, mida hiljem otsus, seda hiljem ka töö tuleb, kuid lohutuseks võin kõigile öelda, et praegu juba lõpetatakse Riia tänavat Riia tänavale ja normaalne liiklus taastub. Riia tänaval tekivad järjekordselt uued võimalused. Väheneks Riia tänaval selline slaalomirada, et peaks vaatama, et ühe rea peal on buss ja teise rea peal on vasakpööra ja te ei tea, kumba valida. Linna poole tekib täiesti normaalselt kaks sõidurada, kus ei ole vaja siis laane mängida, miks ei tehta öösel või muul ajal, tähendab, või nädalavahetustel või see siis eelmine aasta me katsetasime. Riia mäel tehti katselõike ka ema asfalti. Me nägime mittekodanike ja nii-öelda pahameelt ja liiklusummikuid ja ei lubanud seda tegemist alustada enne kella kuut õhtul, kuna oli tegemist katselõiguga ja läks veidi plaanitud pikemaks, nii et asfalteerijad lõpetasid kuskil südaöö paiku, kui järgmine päev olid tohutult pahameelekõnet, et inimesed nõudsid, et kell 11 on ikkagi ette nähtud öörahu inimene peab saama välja puhata, kui need inimesed kolm-neli nädalat ei saaks öösiti magada, sellepärast et sõidavad raske rasketehnika kolin on vibratsioon, on suruõhuhaamrit töötavad, mis neid kaevu kaanidestavad äärekive panevad paika ja korrigeerivad, ma usun, et nende inimeste suhtes. Me käituksime ääretult ebaausalt. Teine asi on ka. Meie ööd on siiski niivõrd pimedad ja kui laotatakse musta asfalti, tähendab vaatamata prožektorite võimalustele ja sellele on väga raske säilitada nii tasasust Kuiga säilitada kahe asfaldilindi kokkupuutekohal seda, seda perfektselt kokkupuudet. Ja siis kindlasti hakkaks ka kvaliteet kannatama. Talvekülmad ei ole ka enam kaugel, mis ajaks peab olema siis joon alla tõmmatud ja sellesuvistel töödel nii-öelda kriips all. Enamus nendest suurtest töödest oli lepingulise tähtajaga kaks, ent oktoober käia ja praeguse seisuga paistab, et kõik objektid lõpetatakse õigeaegselt. Siin võib tekkida tõesti see, et kui on see asfaldi valupäevi ja pidevalt sajab ja, ja ilma ilmataat nii-öelda ei soosi seda, siis võib võib-olla mingeid üleminekuid tekkida, kuid praegu on kõik töövõtjat kinnitanud, et kui on normaalsed ilmad, Nad lõpetavad tähtaegselt, nii et ka peale kahtekümmend oktoobrit peaks inimestel jälle normaalne sõidurütm. Ja, ja nüüd ma arvan isegi tunduvalt parem sõita olema kõigil nendel objektidel, kus nad praegu piditlas ringi sõitma või järjekorras seisma. Kas on praeguseks selgunud ka need tööd, mis ootavad tegemist juba järgmisel aastal, millised tänavad lähevad uue kate alla? Kaks sellist olulisemat tänavat on meil esimene on kindlasti Vabaduse puiestee, mis läheb täies mahus seal ei saagi öelda, et me ainult ülekatet teeme, seal on ka osaliselt rekonstrueerimisega tegemist, sellepärast et Vanemuise tänava ristmik uue Kaubamaja ehitusega tuleb teha täielik ümberkorraldus, sealt tuleb täielikult fooriga juhitav ristmik praegu külgede pealt tulekust tuli lihtsalt kasutada siis kui peade kinni oli ja oodata jalakäijate nii-öelda tsüklit, et sealt välja keerata, siis sealt on täielikult võimalik. Kui välja sõita, tulevad ka kõik vastavad rajad, mis on ette nähtud, et kiirenduseks aeglustuseks pöördeks. Teine tänav, mis saab, saab ülekate, kui eelarve seda võimaldab, on Vanemuise tänav Vanemuise tänaval nii palju kordi nüüd läbi avatud, kuigi kõik lapid on isegi nõuetekohaselt ära paigatud, ei ole löökauke siiski ta üldine reljeef on väga-väga-väga vilets, nii et, et seal on vaja ka teha vertikaalplaneerimine ja selle järgi siis uus kate peale panna.