Tere de kullede lehe Kuperamist, mulgi uudistesaadet tämbe kõneleme, ütles tuubest raamatust, mis võib saia ürjatuses teistele omataolistele. Mine veel aubatuudi Suistle. Koolimaja on esimest korda rahva ette. Eino Lupe raamat Suislepa vald muinasaastkate 10. sajandi keskpaigani. Nagu pealiskiri ütleb, on kaste vahele korjatite kodusse lugu läbi aastasadade. Kuigi eino lup esion Suistlane Lannu paljalt katesse aastet peab ta seda paika oma kodu kotuses ja maastid. Suistla lugu. Uurin, kokku on korjad tublisti üle kattesa lehekülje täädust, selle hulgan Siberisse saadeti ja taga kiusati inimeste nimekirja hulka, päeva pilte ja palju muud. Nüüd kõneleb Eino luk pesi kuidas selle raamatukokku saatmine hakatuse sai. No see oli hulk aega tagasi praegu võib-olla jah, 20 aastat tagasi, isegi kõigepealt tegin selle ära koolide hariduse osa, siis hoidsin natuke vahet jälle, siis kirjutasin repressioonide osa ära, seda oli kõige raskem teha seal nõnda palju nimesid vaja otsida välja, siis tuli sihukest muud mõisatest ja ühingutest luu peale vennagu. Mispärast ma kirjutama hakkasin, sellepärast et paljud siuksed tuntud inimestelt üldse välja jäetud kooliloost ja nemad, kas siis saaksin. Ja siis ma mõtlesin, et hulk aega mõtlesin, et nime üle, et vastavaks ennem ilmunud oleks pannud mõne siukse nime kullerkupud läänekaldal või midagi siukest, aga mõtlesin ikka, panen suviste siukse pretensioonikas nime, valda enam ei ole, oleks niisugune mälestus nendele inimestele, kes siin kunagi tegutsesid ja olid väga tublilt tegutsesid, materjali tuli tohutult otsida, läbi sirvida. Autor arvas juba, et nõukogude võimu poolt taga kiusati inimeste nimekirja, ei paku enam kellelegi huvi. Avitznetu pilt, panni teda oma arvamist ära muutma. Ma mõtlesin, et see kedagi ei huvita ja see tuleks sealt maha kanda üldse, aga nüüd, üheksandal mail, pärast üheksandat maid näitas filme, kuidas Eestis vene noored ja Venemaal kõndisid vanaisad piltidega ja siis mina mõtlesin. Kas niisugune lootus tekkima, et võib-olla meil kah mõne põlvkonna jooksul tekib noortel inimestel huvi nende isade ja vanaisade nende saatuse kohta. Praegustel põlvkondadel on veelduse emapiimaga sisse joodud hirm nende aegade kohta ja sellepärast ei, tuletan nagu sihukest asja demonstreerida kuskil paar põlvkonda edasi, siis võib-olla asi muutub. Pomm nüüd esijärelikult, tunne kaheta, nüüd lõpus ometigi valmis, son. Kuigi raamat oli autoril valmis juba aastaid tagasi, essaa teda siiamaani rahapuuduse pärast välja anda. See aasta tuli appi mulk selts ja nõnda saigi raamat trükid Mess pärast võit mulkide selts nõussütel raamatul õla ala panna, sellest kõneleb nüüd Tartu multieestvedaja Meeta Meltsas. Eks ikka sellepärast, et mulke seltsi nom ju Einulupessiga mulke seltsina mitmeid Suistle inimesi, kes siis veel peas hävitame, kui keegi mulke seltsi Ast raamat välja anda ja see on ju Suistle, on ju Mulgimaa, kuidas raha siis kokku saad ikka, see oli kik nende kohalike praeguste Suistle inimeste tegu korjasimegi kokku, kik selle raha ja peris lühiks, saage oligi nõnda ta annetus, vormin ja nii inimesi oli kit, kutsud siia, neid oli 36 tükki Bastikki, et nii inimese, kes siin ümberkaudu elav Eiki, nagu oli suur huvi selle asja vastu, sellepärast tulime kukuga. Aga kust raamatut nüüd edaspidi 1000 inimese osta save nokkigeedimene, me lähme nüüd nende raamatidega sinna mulgi laulu pidule, Paistu, aga edaspidi mõlke seltsi kohe kindel värk selle kaudu igal juhul saab osta. See oli esimene raamat ja teil on plaan seansid, raamatut veel välja anda. Tahaks küll selle sarja nimi, kotuse lugu ja siis sedasi, et iga Mulgimaakodus võib siis anda nagu raamatu välja, kui paljalt oles, kes annas välja koole, sealset lube, taolisi mehi või naisi, kes sedasi kirjutas oma kodu kodusest ja disraamatu ja pannes uurisse Jerzy mulke selts annab välja meelega. Sescaraskik saateks said kokku Kristi Ilves uwembet Mulgimaalt jälle tulevad õisi pää.