Kui 1919. aastal Tallinna kõrgem muusikakool praeguse konservatooriumi eellane tegevust alustas oli klaveri erialal õppureid Pealt 200 ja õppejõude tosina jagu. Viimaste hulgas oli tunnustatud klaverikunstnikke, kuid ka algajaid, kes koolmeistri ameti pidamise kõrvalt talle siseõppisid. Paar aastat varem oli eriliselt edukate kontsertidega esile kerkinud nurka Vladimir Padova ja kogunud rohkesti kiitust nii publikult kui arvustajatelt. Ja nüüd olid temal vaevalt 19 seal juba omad õpilased. Eesti nõukogude entsüklopeedia on kunstnikule pühendanud järgmised read. Padova Vladimir sündinud kaheksandal veebruaril 1900. aastal Moskva kubermangus eesti pianist ja helilooja. Oli 1919 kuni 21 Tallinna kõrgema muusikakooli õppejõud. Lõpetas 1924 eksternina leipzigi konservatooriumi. Oli 1927 kuni 30 Tallinnas eramuusikaõpetaja. Siirdus 1930. aastal Inglismaale, elab aastast 1933 USA-s. Aastast 1969 New Yorgi muusikaülikooli muusikaharidusteaduskonna professor. Esinenud koos Mischa elmaniga paljudel maadel loonud balleti, Tom Sawyer sümfooniaid, kontserte, kammermuusikat. Nagu öeldud, algas Vladimir Padva kontserditegevuse varakult ja kohe suurte ülesannete lahendamisega. Kavades Bach ja Beethoven, lasu, Noffi, Rahmaninovi, Mozarti, TPS-i, eriti aga list oma virtuoosse teostega. Õppejõu tegevus kodumaal vaheldus edasiõppimisega välismaal, Berliinis lätsigis. Ühest toonasest ajalehest. Lähemal päevil lahkub Tallinnast noor kunstnik edaspidiseks edasi harimiseks, kelle suur anne, hoolas edasi püüdmine, rikas võimine, meie muusika, publiku, mille nii mõndagi naudingurikas tundi on valmistanud. Nagu kuulda, sõidab härra Padva Berliini efferruutšobusooni arvamist oma edaspidise arenemiskäigu kohta kuulda. Oma loodetavasti ainult esialgsel jumalaga jätmise kontserdil lasi härrabaduva veel kord oma kunsti kõiges värvides mängida Beethoveni-d-moll sonaat, Vene uuemate helimeistrite teosed, Rahmaninovskreabinglausunov, rikka sisuline Schopeni jaoskond ja mitmed listi kõige raskemast klaveriteostest. Sellest hiiglaprogrammist sai kontserdiandja tõepoolest mängivalt jagu. Kõige suuremate raskuste juures tundis ta ennast kõige paremini ja on juba mitu korda ette toodud, et see tehnika prillianssi, kalduvus ettekande sisemisele väljakujunemisele küll hädaohtu tähendab, mille peale loodetavasti härra Padvat ta edaspidised kunstilised nõuandjad tähelepanelikuks teevad. Listi Meff histo Valtsar ja matused olid virtuoos toodetena otse hiilgavad. Kiiduavaldused olid nagu oodata võis, õis elavad sarnased nagu neid Estonia saalis harva kuuleb. Vladimir Padova oli aastakese Berliinis, siis aga taas kontsertidega kodumaal. 1921. aastal esitas ta ühel tähelepanuväärsel õhtul järjest kolm klaverikontserti orkestriga Mozart tilt šopäenilt. Listil dirigeeris Raimond Kull ja ajaleht kirjutas nüüd endine virtuoosid Teet on ära selgunud, musitseerimisele ruumi teinud. Taas välismaa reisid, enesetäiendamiseks uued kontserdid, kodus, kavas ka omaloodud sõnad. Arvustajad tõstavad esile tas stiilitunnet. Niiviisi möödus aasta aasta järel. 1928. aastal esines Vladimir Padva koos kontrabassivirtuoosi Ludwigi juhiga. See ansambel jäi koos tegutsema aastateks. Taas mõned read ajalehest pealkirjastatud Ludwigi juhtija Vladimir Padva saalitäie publiku lemmikuteks. Haruldane kontserdiõhtu. Laupäeva õhtune kunstnikud El Ludwig juhtiv ladimir Padva esinemine kujunes Paide suursündmuseks. Juba esimese numbri järel oli publikum vaimustatud ja kontrabassi Virtoosile avaldatakse elavat kiitust. Järgmised kaks Vladimir Padva soolonumbrid kütavad kuulajas kogu päris soojaks ja kunstnik on sunnitud lisapala andma. Kell on juba pool 12 ning kunstnikud publiku lemmikud on töötanud üle paari tunni, kuid ikka nõutakse lisa lisa aplaus ei taha ega taha vaikida. Kõikide meeled on paelustatud kunstnikude kergest väledas tehnikast ning selgelt liigutavatest helidest. 1929. aastal olid Tallinnas taas Vladimir Padva soolokontserdid kavas listi originaalteosed ja transkriptsioonis. Artur Lemba mainekas pianisti kontserdiarvustaja kirjutas. Kõik ette kantud teosed leidsid Vladimir Padva poolt väga hoolsalt ja tehnilises suhtes põhjalikult läbi töötatud Nende kandmist. Eriti virtuoosse palad. 1930. aastal kirjutati ajalehes Postimees Vladimir Padva grammofonis. Meie klaverikunstnik Vladimir Padva lahkus hiljuti Eestist ja läks Londoni samasse Savoy hotelliorkestrisse, kus mängib kontrabassi Ludvig juht. Londonis olles on Vladimir Padva mängust valmistatud rida eesti grammofoniplaate, mis nüüd juba ilmunud müügile. Ta on mänginud rea klaveri suurmeistrit töid nagu šopäen Schubert, list ja Rahmaninovi. Märkida võib ka seda, et noodid niiviisi nimetati tollal heliplaate on ilmunud müügile mitte nii kalliste hindadega nagu harilikult väljamaa kunstnikude plaadid. Umbes samast ajast on pärit ka heliplaat, millel jäädvustatud trio koosseisus esinevad Raymond pööke huugošütsi Vladimir Padva kaks populaarset laulu klinkalt. Mind äravõrguta jagahtlus. 1932. aastal avaldas Postimees kõmusõnumi Padva reklaamkunstnikuks eesti klaverikunstnik Vladimir Padva, kes mõni aeg tagasi siirdus välismaale, on endale Saksamaal leidnud alalise teenistuse ja ei kavatse niipea tulla tagasi kodumaale. Padva on Berliinis asuva neopisteini klaverivabriku teenistuses ja tema ülesandeks on teha muusikat nimetatud vabriku klaveril ja sellega ostuhimulistele tutvustada vabriku poolt valmistatud muusikariistade häid omadusi. Sageli peab kunstnik ette võtma ka kontsertreise, mille puhul ta kaasa veab neopeksteini vabriku klaverit. Pisut hiljem võisid lehelugeja tutvuda uue sõnumiga. Padva läheb Ameerikasse. Klaverikunstnik Vladimir Padva, kes viibis pikemat aega Inglismaal, olid sõlminud lepingu, mille põhjal ta asub tööle Ameerikas nimelt New Yorg'is. Regio case Orpheum Corporationi firma õpetajaks klaverimängualal. Nii ei tutvustad Padova niipea kodumaale tagasi, pöördub tingimused kodumaal, olid kontserteerivale pianistile nendel aegadel muidugi kõike muud kui soodsad. Ära elamisvõimalused ainult esinemistest enam kui küsitavad. Ja niiviisi läkski see suur muusikaanne meie jaoks kaduma. Ameerikas sai temast maailmakuulsa viiulikunstniku Miša elmanni alaline kontserdipartner. Koos võtsid nad ette ulatuslikke, turneesid Brasiiliast Jaapanini välja. Tore, et nad ei unustanud ka Eestit külastada. See oli 1937. aastal. Kõikjal, kus elmann Padva esinesid, oli edu lausa triumf haalne. Sageli pidi politsei kontserdihoonet kaitsma piletist ilma jäänud muusikasõprade pealetungi eest. Arvustused ülistavad Padvat kui suurepärast Alsamblisti missa elmanni kui ühe oma ja väljapaistvama viiulikunstniku võrdväärset partnerit. Hiljem jätkus Vladimir Padva pedagoogi tegevus. Tosina aasta eest nimetati ta New Yorgi muusikaülikooli professoriks. Parva küpset kunstnikuaastad möödusid võõrsil, kuid mõtted pöördusid tal ikka koduma juurde. Südantsoojendav oli 1945. aastal pärast võitu fašismi üle lugeda sirbi ja vasara vahendusel Vladimir Padva sulest. Tervitus artiklit Nõukogude Eestile mis oli ilmunud Ameerika eestlaste ajalehes Kuu silm. Kuulus klaverikunstnik tervitab Eesti vabanemist saksa fašistliku okupatsiooni alt.