Täna õhtul Tartus ja homme õhtul Estonia kontserdisaalis kella seitsme ajal ning pühapäeva õhtul kella viie ajal Pärnu kontserdimajas. Minu jaoks üks unikaalne sümfooniline suurvorm. See on nendel soni esimene suurem vokaalsümfooniline teos Paulus mis kanti ette 1836. aastal Düsseldorfis ja teda saatis kohe algusest peale suur publikumenu ja ka heliloojate kiidusõnad said talle osaks. Dirigent Paul Mägi, teie dirigeeriti seda teost täna, homme ja ülehomme. Jah, see teos, Paulus on väga tähelepanu väärne Euroopa muusikas sest alates sellest samast ajaloolises, 36.-st aastast 19. sajandil sai läbi selle teose uue impulsiga uus oratooriumite laine ja omakorda Mandelson sai impulsi selleks teoseks Bachi loomingust, sest tema on ju ka see mees, kes tõi Bachi tagasi muusikamaailma kandes siis 1829, kui, kui ta ise oli 20 aastane kandidaat Bachi Matteus bastioni ja sellest ergutatuna hakkas ta mõtlema ka oma oratooriumile ja samal ajal pidasid aga plaani kirjutada ooper. Et siin on kokku saanud selleks aastaks siis, kui oratoorium Valmis sai kuidagi ühendatud see mõte sellisest baroksest traditsioonist ja romantilisest energiast ja mõtlemisest ja see on võib-olla see, mis täiuslikult väljendus just selles uratooriumis ja me produtsent Aare Tammesaluga arutasime ja taolised on natukene ka uurinud, et võimalik, et see on üldse Eestis esiettekanne. Säilinud ei ERSO kartoteegi sega ja ega ka Eesti kontserti kartoteekides märget selle kohta, et seda oleks varem ette kantud Eestis. Võimalik, et seal on tehtud ja kui keegi teab, et seda, seda on ette kantud, siis oleks tore seda teada. Aga igal juhul on see haruldane ettekanne, sellepärast et kokku saavad sellised kollektiivid, et nagu ERSO rahvusmeeskoor, naisrühm kammerkooris, uudses Mosikaales Rahvusooper Estonia poistekoorile suur ja üle-eestiline poistekoor Kalev ja silmapaistvat solistid, nii et ma usun, et see rõõmsameelne teos, mis tõesti nii Wagneri kui Robert Schumanni sõnade läbi oli üks väljapaistvamaid teoseid omal ajal selle ajastu briljant, nagu Suumann kunagi mainis et seda seda ette kantakse ja see annab väga toreda ja hea impulsi just jõuluootuseks. Ma kuulasin seda esitajate loetelu üle 200 muusiku on laval, nendest esmakordselt, tõenäoliselt niisuguses suures muusikute ansamblis laulab üle-eestiline poistekoor Kalev, kuidas poisid vastu peavad sellele ja millised on nende emotsioonid? Siin lähevad, no mina igal juhul huvides ei ole suutnud eristada, et kes on nüüd kaua aega laval olnud, nii nagu rahvusmeeskoor või, või siis kes on esimest korda laval, nii nagu ma Hirvo Surva käest kuulsin, et selles kooris laulavad kaasa kolm lausa kaheksa aastast noormeest, kellele võib-olla see on täiesti esmakordne elamus, aga just vestluses me tõdesime, et, et see on äärmiselt tore ettevõtmine. Et sellist impulssi sellise toreda muusikaga noored saavad kogeda. Paul Mägi, te olete rahvusvaheliselt tuntud ja tunnustatud dirigent, öelge palun, kas teil on kunagi oma dirigendi praktikas olnud juhus seda oratooriumi kusagil mujal dirigeerida? Ei, mul ei ole seda varem seda võimalust. Ja tore oligi just see, et kusagil eelmise hooajas vees tekkis mul just see mõte, sest ma mäletan ettekannet, kui Peeter Lilje juhatas mendel soni oratooriumi eelias kunagi 20 25 aastat tagasi siis hakkasime nagu mõtlema, et Paulust ei ole, ei ole esitatud siin minu mäletamist mööda ja, ja mõtted liikusid sinna suunas ja kusagil samal ajal umbes helistas siis hea kolleeg Aare Tammesalu ja, ja pakkus seda seda teost esitada, nii et see oli haruldane, kokku langemas. Ma usun, et nii kolme Eesti linna, Tartu, Tallinna ja Pärnu muusikasõbrad ütlevad teile ainult aitäh ja mina soovin teile edu ja ilusat algavat jõuluaega.