Ega alati sa jääd ootama kutsega sellist noh, kuldrandiga, et palume teie austavat osa võtta sellest sellest ning sellele järgnevast väiksest koosviibimisest seal ja seal kolm jaani, kelle jutul sai käidud, me ei tegutsenud, olime kutsumata külaliseks. Ja ainuke õigustav dokument oli sõiduleht ja ka ilma kuld radiste. Suri jälle ime kiriku järele. Omal ajal, kui saksa ordu rüütlid ehitasid suuriaadi katoliku kiriku. See on 14 sajandi alul. Siis anti sellele kirikut nimetuseks krossact Joannis. Kolga. Loodus lihtsalt niisuguse Kolga koha peal, et ta on ehitatud mäe otsa, seal on kõrgem kink ja ümberringi on igal pool, so. Nii et kohe kiriku külje all oli suu enne suur muraka soo. Kes aga kiriku ehitasid ja kas kirikani sisse? Järva Jaanil on hea võimalus seda traditsiooni pühitseda. Neil on olemas väga kena kase kohtel siin võitööstuse juures ja siin. Need olid siis need jaanid? Ah, mis meil seal siis asja oli. Käisime uurimas, kuidas kolm eestama Jaani enda nimega vanasti pidasid ja kuidas nad seda nüüd peavad. Kolm meest autos, Maldetavanist rääkimata, sellise EKi baasiga algas sõit. Ette rutates võib niipalju ütelda tänase saate kompositsiooni kohta, et kui saade koosneks nagu kolmest salmist, siis refrään seal vahel on lühike, resoluutne ei ole. See refrään kostus nimelt vastuseks reisimeeste küsimusele kaubandusvõrku üksikutes silmades, et kas limonaadi või tulejumala piss õlut on. Vanni peale hambaid ei olnud vaja kunstlikult krigistada. Kolmekümnekraadine, kuumus ja maanteetolm tegid oma töö, kuid ärme kaldume kõrvale. Suure-Jaani linn tänavad, kultuurimaja, selle direktor Vahur Käär jaanipäev on ikka tavaliselt nii. Rohkem jaanituli, rahvuslikud mängud, köievedu, sangpommi rebimine, vägikaikavedu, ilma selleta ei ole jaanipäev mõeldav ja kindlasti ka koduõlu peaks sinna juurde kuulub ka lugeviva ja vahutab, kui abuksile Suure-Jaani jaanituli on siis suurem, kui ümberkaudu peaks olema, vähemalt on kõrge koha peal ja reklaami katsume ka teha. Kui palju kütust on juba varutud ja palju varutakse üldse. No seitse ruumi on selle peaks mõeldud puid. Läheb see kultuurina fondi arvele ja metsa vahel toeta. Et talvel ei tuleks külmetada Eino, loodame, et ei tule, vastav anud on varutud lisaks. Ja kauade pidutseda kavatsete siis? No kuidas rahvas ta meie takistusi tee, kasvõi hommikuni, kui rahvatraditsioonist kinni peetaks, sõnajalg kasvab seal linnamäel. No peaks leiduma, kui otsijaid on. Ja nende puudust ka vist ei tule. Vanasti oli hea kommet, käidi ka naabritel külas. On teil plaanis midagi sellist ja meid kutsuti jaaniõhtul Puiatusse, seal teine pool, Viljandit rajooni keskus, rajoon, ülerajoone misele, komsomoliüritusena, peame seal lõbustama teisi, samal ajal kui omal tuli leegitsev Silme, kas isetegevuslaste hulgas on ikka ka noori, kes jaani öösel sõnalaid Moldova tantsida? No leidub vähe neid suuri Janis on, kuid need on kõik tegevuses ka enamus elu, kuhu Suure-Jaani noored on siis kadunud koolides, sest meil ei ole tööstuskeskust ja ei ole töökohta, kes omale hariduse on omandanud, vastav elukutse. Et on ümber, on metsamajand sovhoos ja need spetsialistidega on varustatud, need ei ole perspektiivi selle linna, nii et nemad otsivad sõnajala, jättis mujalt ja kahjuks küll. Igale mõjule on vastumõju ei ole tähtis, kes seda ütles, kas arhimeetots või Nõmme jaamaülem, aga nii see on. Kui ühed hoolitsevad selle eest, et tuli lööks, tuli oleks, siis peavad olema teised, kes seisavad selle eest, et tuli ei põleks ja tuld ei oleks. Suure-Jaanis eksisteerivad nad rahulikult kõrvuti, kultuurimaja kõrval aetakse parajasti pritsikuuri kaht võimsat punasekarvalised autod. Kabiini uks on lahti, mis siis on, et kas viimane masinatele vaatseni jaanipäeva enne jaanipäeva ei saanud tänavu omale uue tehnika, so kaks masinat? Jah, aga ei ole sellest ka teisel surenevalve läheks viisov, aitab, aitab. Meil siin aasta on, jah, on vähe olnud, aga näe, hakkas ja läks. Nii et Kuusa katse saaks niimoodi jah, mis siis, ega õige, kui veel lappama. Kas ahju vaatlejana seal taga ei ole lapsed, lapsed, lapsed ja ma ütleksin, et rumalast, aga soosib nii et jaanipäevapuuks tuleksist kasevitsu anda mitte. Kas peaaegu, jah, küll nad prouade pritsumees olete olnud? 24 aastatega? No neid jaanipäevas on ikka nähtud, siis küll sai, vanasti oli jaanipäev, oli suurealist pritsumeeste püha tõsi? Jah, jaa. Ja õieti ütelda, see Suure-Jaani pritsumehed elasid puhtal kujul jaanipäevast. Kuidas seda mõista, seda tuleb nii, mõistate. Pritsumehed tegid jaanipäeval suurijani linnusel teo ja, ja see pidu andis nii palju tulu, Suure-Jaani tuletõrje võis aasta otsa vabalt ära elada, oli tema, ütleme, sissetuleku allikas, kuidas nüüd hakkama saatusesse nüüd jaanipäeva sissetulekud põlanud? Nõid, see annab meil kõik riik ega midagi suur tänu toreda jutu eest tahaks soovida teil voolikud ikka kuivaks jääksid, et neid oleks nii palju tarvitada. Olge jaani öösel vanniga pealiseste vesi puut pidavat siis muutva viinaks, teil on suur paak, tagantjärgi ei saa jätta seda, seda hirmu meie liinis või vähemalt neid suuri, seda meil on, kõik niisugused mehedki, sellest hoiavad kõik eemale. Ei loe aga saate teada, et tõesti paagide siin olete tuleval aastal seal ka natuke kahju, eks ole. Minu pärast võib ta minna selle peale vedada. Niisiis seda muret ei ole, et jaanituli muutuks, kahju, tuleks ja tekitaks suurt tulekahju. Sest põud pigistab korrast kollakaks, õngemehed kaevavad tuss rinnust saadik, maa sees, tolmavad teed ja karastusjookide tehased ka Marta, Siili roosipeenar kannatab põua käes. Aga ega põuale või hollandlasest jaanipäev on käes. Olete palju jaanipidudel tantsu löönud, remon läksimegi, kaku jaanituli oli. Ja tantsinud. Nii nagu siin kell ühe ühe kahe lõpetasime Raikis, päike tõusis ülesse ja siis alles lõpp, aga siis Pria tervisele. Noorel inimesel alati. Ja ikkagi lõbusam iga laupäeva õhtul käisime tantsimas giidi all ja mina olin nii noor, kui ma sealt ära 15 aastane. Aga sellegipärast käisin juba ja kui päike tõusis, siis lõpetate, tantsime heinamaale ja Ragnar siis noor inimene magas. Oh, keskCamikaatse magada jah, üks väike liiga palavaks läks. Üks öö siis tegi noore, tantsiti ja mängiti taavi õlut ja seal vaid ringmängud. Ja väsis, siis käisime ringi, laulsime, tantsisime Suure-Jaani, seal siis need jaanipeod IKEA-le igavamad ja üle saare, ma ei käigi ükski. Küllap tuleb saarlasi uskuma jääda, sest Saaremaal on suhkur magusam, õlut kangem ja sool, soolasem ja saarlase kartulid on nagu rasvatäied. Töid ei või, vetagid. Kuidas lugu käiski? Nüüd on antud keisrile, mis keisri kohus aga ega suvisel ajal Suure-Jaanis Vigale maastikuarhitektuur on siin kõval järjel ja kui siis kusagil eite-taati tee servas vikatit sahistavad, siis võib kuulda umbes sellist juttu. Tere jõudu. Peremees läheb viimase kaare maha ja siis saab juttu ajada. Kuidas vanasti oli, vanasti pidid kõik põhiliselt põllutööd olema lõpetatud jaanipäevaks või oli niimoodi? Nojah, külje seal võrratud ja tehtud turvas, lõigatud linnad hakkad seal ikka 20, aga enne enne jaani olgu minu noormees õlga, jaanipäeva ilusasti maha peetud kõvasti ka. Vanasti sai veel. Küljes siis pidu hakkas, Mihkel haldab jalaks taolist vahvasti, vanasti teised kellaajad, kui nüüd hakkas, siis vaadati Jaani öelda. Seal nii vee pealt või vilistatilistelt oma tulevast näha või ei, seda tarvis. Mul oli tulevane üle aia, vaatasin, isa võeti ära üle aia ja käisite koos sõnajalga kaitsmas. Sõnajalgu sellist Eestil vaja oli, kel neid vaja lörtsida ei armastuse olemas juba. Lähme siia. Evol kena ja tantsupidu läheks hommikuni. Tantsupidu mõnuga ära leer ei tantsinud. Noh, kuidas on õige meele päästavasti taha jaanipeole minna. Ei tulnud, sellepärast. Ei tulnud valesti, oli seal nii suur püha lapse talline. Poolal võidi lubatud mudu külast peale panna, aga kui tuli jaanipäeva ammuksis, võiks, võid lusikaga süüa, kas toidud olid muidu tavaliselt jaanipäevale? Ei noh, kus sa sellega ikka oma korviga saiad ja niidule tekkinud jälle tekkis, oli peasy. Õlu oli alati Aire jõuluaeg ikka ikka muidu tähelepanelik meessoost kuulaja leidis siit sutsu moraali. Kui sa ei oska tantsida, siis vaata endale pruut üleaegsete hulgast sulgudes küllap see su tantsima paneb. Ja kellel külmutuskapp ei ole, sööb võitlusikaga ka homme. Sest kuuma ilmaga või noa peal ei seisa. Aga enne kui Viljandi see majale sõita, käime ära veel Suure-Jaani agara koduloouurija juures. Pensionär August Nurk on mees, kes mäletab linna ajalugu selle otsast peale ja teab ka seda, mis juhtus aastaid, enne, kui linna asemel oli linnus. Surieri lõime kiriku järele. Omal ajal, kui saksa ordu rüütlid esitasid suuriaadi katoliku kiriku see on 14 sajandi alul. Siis anti sellele kirikut nimetuseks krossact. Joannis tähendab suur Püha Johannes ja sellest nimetusest on jäänudki nüüd hiljem kiriku ümber tekkinud asula nimetus Suure-Jaani Suure-Jaanis on asutati esimene kool nõndanimetatud köstrikool 1738. aastal. Suliseni arv sai omavalitsusõigused 1923. aastal. 38. aastal alates 15.-st maist. Kui kaua teie olete Suure-Jaanis elanud? Mina olen elanud alates 1923.-st aastast märtsikuus saab selle aja jooksul on neid suuri muutusi toimunud sai ehitatud siin elektrijõujaam jahuveski siis nõukogude ajal. Nüüd ehitasid kuus keskkooli hoone tädi siia veetorn ja muid teisi, näiteks teola lindistuskombinaat, Leola. Nüüd aga sinna, kus järv leegi peha paistel Viljandisse öömaja pidama Jänes kalendris oli vanasti selline luuletus. Tere armas, seest rahvas saabunud on aasta uus minu poodi ole vahvas, astu suitsev sigar suus. Viljandi piimasaal on enda aknale kirjutanud. Oled sa linnast või maalt, kiiresti teenindab piimasaal. Ei mingit diskrimineerimist, kas linnast või maalt. Ainult et saal on iseteenindav ja kolm 40 inimestele järjekorras, sest ei saanud suppi. Ta puudus, vesi, sellest polnud midagi, sest eelmine päev oli supis vett piisavalt. Aga näe, õnnetus ei hüüa tulles ja nagu vesi, kui just püksirihmaga tegemist pole, siis hüüab küll. Ja kui siis roolimehe stardil õnnestus nael leida. Reisimeeste hea meel, täielik hea veel, tuli nelja nurgelise profiiliga nael seisab paremini kummi sees. Täitsa terve kõva naer oli, ei raatsinud teist tee peljata. Ehk läheb tarvis. Siin ta on. Temast sai nüüd saate nael. Ilus suvepäev oli aga Kolga-Jaani kutsutud ka Väike-Jaani, tõsi oli. Kõik kuhugi on läinud, kirikus ka ei olnud kedagi, kuigi uksed olid pärani lahti Võrtsjärve lähedal. Kes flirdib ahvenatega, kes hangib uut nahka. Pruun on moevärv. Selle mehe aga, kes Kolga-Jaani asjadega kõige paremini kursis on, leidsime siiski üles Teaduste Akadeemia etnograafiamuuseumi teenelise korrespondendi August meelsuga. Jutunappust ei tule, Kolga noh, loodus lihtsalt niisuguse Kolga koha peal, et ta on ehitatud mäe otsa, seal on kõrgem kink ja ümberringi on igal poolsoo. Nii et kohe kiriku külje all oli suu enne suur muraka soo. Kes aga kiriku ehitasid ja kas kirik kantsis Kolgale Jaani nime, see on Poola Pühorile Jaan näpummuki, Leon, ta pühendatud, see kirik ehitatud. Kuid vahepeal on ta muidugi hävinenud ja torn, temal, aga see ehitus on väga vana, 16.-st sajandist igatahes usbon vanasti tehti ja kuidas tehti? Vanasti no kuidas ta meil tehti, meil tehti alati võrdlemisi lihtsalt veeti hulk agu kokku saeti enne üks okste jämedamast puudest niisugune kolmjalg, noh ja sinna ümber siis ja pandi ta põlema lekkima, seda tehti ikka hamba peale ja seal, kus oli huvi rohkem sea teda tehti seal Ahjupera talus, seal oli väga energiline mees Ansku ja tema armastas niisugusi, lõbusid palju ja siis tema kutsus iga aasta oma rahva kokku ja pani siis põlema. Kuuse valis suure kuuse välja, praegast on seal selle asemel põld, kõik, kus tal metsad maha, suure kuusi välja ja sinna ju alla siis igasugust rämpsu, mis põleb. Ja siis kutsus naabrid kokku Sis Valaste õlleõliga üle ja kui siis ta leegis seal uhkesti siis läks tantsuks lahti. Aga kas siin lähedal olnud ka mõni sõna eriti populaarne koht, kus väga tihti iga aasta on, et jaanitulesid tehtud? Ega eriti populaarsed ei ole liiva liivasärjekivi on vast kõige vanem koht, kus ta oli, see legend käib umbes nii, seal on olnud väike saunahütt metsa sees ja siis tal on lesknaine elanud oma võix lastega kanget karmi talvega tulnud ükskord sinna parunid mõisahärrat olnud jahil ja hakkan neil külm tulnud sinna Sauda pildunud need lapsed kõik uksest välja ja hange peale ja vana ideega ühes ja kuidas ei halisenud, see pole kedagi aegandi kedagi härdaks teinud ja sissi ema on seal laste juures põlvitad ja palun hangi otsas, et peaks nad ometigi Jaksoomidikese kiviks muutuma, see sauna ja nad sinna külmuma sellesse. Ja on kuulnud taevas tema palvet ja on kivinenudki saun, nii nagu ta on nii ühest küljest madalam, teistest kõrgem ja nagu lossi vajad, saab sauna. Ja seal räägiti, et on nähtud väga sagedasti seal niisugust tuld salapärast. Ja siis seal ei saanud seda olla mis tahes, aga teie omal ajal maha näite. No vanaaegsed, tantsud, valsi kõige rohkem ja musu poolgade armastasin väga siis tütarlaps võtta ka tennise. Teisalt me ei ole kuulnud seda, kuidas on pappel joon ja pappelion polka. Mis ajal siis seda? Ei, kuramus, said ainult vaadata tütarlapsi otsaga musi, isa. Aga kas selline põnev tantsu nagu polka ei annaks restaureerida? Tantsuoskuse levitamise seisukohalt tooks see kaasa lausa revolutsiooni? Ei ühtki meesollust enamikes kõrvalt vaatab. Ja kui muistset vabandust, polkatamine, selge siis õpib sõitmised ja muud keerulisemat ristid kergistena. Mida siis veel Kolga või Väike-Jaani kohta ütelda. Vahest ehk seda, et armude, sääskede ja muu sellise kraami poolest hoiab ta kindlalt esikohta teiste Jaanide seas? Jaa, Jaani tänavat mujalt ka ei näinud. Noh, selle eest uhkeldavad teised Jaanit raudteejaamadega, kus päeva jooksul oma kolm-neli korda võib vedurivilet kuulda. Kui teistel Jaanidel on kõnniteed, siis Kolga-Jaani saab ka ilma läbi vaeva vähem. Sest mida teha kõnniteega, kus auklikuks muutub ära parandada, arvate? Ei mulgi pealinnas on leitud odavam moodus, tuleb hommikuti kõnniteid kasta, augud jäävad vett täis ja inimesed kõnnivad mööda kõrgemaid kohti. Ja vaata, läheb vaevalt paar-kolm aastakest kõnnid, ongi siledaks kulutatud? Jah, nagu öeldud, Kolga-Jaani selliseid muresid ei tunne ja rongist mahajäämise muresid ka mitte. Kui aga sellist köharohtu jätkub, mis sääset köhima paneb siis on Kolga-Jaani lastel muresid vähe. Ma arvan, et aitab sinu Lürgistest kõrval päigetest. Neid ootavad veel kolmas Jaanidest, Järva-Jaani. Kui sure jaanis oli maastikuarhitektuur kõrgel järjel, Kolga-Jaanis oli palju vaikust, farme ja sääski, siis Järva-Jaani saabumisest andsid märku dekoratiivtaimed põldudel, mida rahvasuu hellitavalt Rakvere Raiteks nimetab. Kui see taim tõesti Rakverest pärit, siis ega tal Järva-Jaani õige kauge tulla olnudki. Joonistame sotsioloogilise uurimuse, võtame istet kultuurimajas sireli varjus ja ootame seekord nagu Muhamedi mäge. Kahe neiu käest perime, mida nad teeksid õitseva sõnajalaõiega? Ei oskagi öelda nii järsku midagi. Väga soov on ikka sick, oskad soovida midagi? Lihtsalt paneksite siia kõike muidugi, aga Teie paneksite ja kindlasti ka ja laseksite sellise hea võimaluse mööda. Sina oled seal järgmisse kooli sisse, ilusti läks, läks tööl hästi ja pole midagi. Mina sooviksin või? Ma ei tea, ei oska öeldagi. Et elu hästi läheks kindlasti, millesse hästi minema seisab. Kas palju raha, me ei noh, seda küll mitte hea korter. Hea mees või hea ämmaga ja mõte oli hästi, läheks. Samuti kultuur kaps müüa ja õpite Järva-Jaani keskkoolis. Üheksanda lõpetasin 10. selle nimi, siis on teil tõesti tööd tegemas. Põhiliselt võib ütelda mina kui põllumajandusinimene mõtlen just seda, et kiiremini saaks või põllumajanduses kasutust oleks esimene soov vida kiiremini, täisaasta plaanid täis. Kuidas on tegemist nüüd sel sel kevadel, kuidas selle tõusu ja tõstmisega on läinud? Praegu võib ütelda, et enam-vähem poole aasta plaadiga majandis täidetud ületatud. Kuskohal torete jaaniööl kell üks kodumehe Raises, tõsi. Mis telefon alla mehe naisest, kas te olete ühe seal seal ei saanudki. Kui te leiaksite sõnade õie, mida te sooviksite tema käest antud autot? Ei, väike soov midagi ei lähe, siis on muidugi ihkusele jalgrattaga sõita, eks ole ikka, kas te oskate autot juhtida? Baskini kes meil tore vastaja, palun. Ega ta nimi juhuslikult Jaaniale ei ole, Oskar. Kus kohal te olete jaani öösel kell üks raadiofront ütelda niisuguses brigaadis kuskil brigaadis kindlasti. Tööl võib öösel kell veel tööl ja loomadele veevedu, aga teil ei pea nii pidu ära, aga muidu ikka eelnevatel aastatel kaardil naljad täielikult ikka võõras läinud on ikka ikka päris lõpuni lõpuni ikka välja. Loe, kas teie olete leidnud oma sõna laiali? Kalendreid võeti nii kindlalt Askudele siis isegi trahve. Kaheksa veel teie perekonnanimega leping ja töötate kolhoos bolševike autojuhte. Kellele te neid kirja panite? Kutsute kedagi jaanilaupäevaks? Saatsin kirja Paide apteegi, Soha apteegi ja sääsetõrjevastast rohtu on ja läbidadeselt paid apteegist nõuete Sis meieni uued, sealt midagi kirjutasite. Saatsime kauba tellimise kohta teate ikkagi midagi. Midagi tänavatel oli vist peavalupulbri minek pritsimeestepidu, seda, mida te teete jaani öösel kell üks. Ei maga laadal. Ei saanudki magada, sest tööle sääserohtu. Nii palju leiba kaheks ühele perele noh ega iga päev sajuhood ja jaanipäev veetsin seal taga. Kas te võite meile öelda, kus te olete jaanipäeva öösel kell üks oh jumalaks kodu koiku peale, juba nii vara kündist, kell üks öösel, jah, no mis ma siis Veldi no siis pole midagi siis. Tund ja tükk maad veel minna nagu magama. Jaanion päris populaarne Eli Järva-Jaanis isegi deklan Jaani nimeks panna, jah. Mida ta jaanipäev, eriatakk neljale veene koostikat jaanipäevaks on juba lähedal, Kris Meeke pääl õele laudega välja, lähme pidustustega kurnamäele selle välja, seal tuli jaanituli ja, ja meil on ka see Kaplisega jaanituli ja teie võtate siis tänavuaastasest jaanipäevast osa ja sillast talletada oma esimest Jaani. Paehommikuni ümber tule ja tule Capri tsemendiga tutaks. Taskutesse. Jäätis sekule pirnid, mägi. Tõdele kastis hästi tutatud. Umbes nii, ehk vanasti pasunat puhutigi. Siis aga tabas meie mikrofon Järva-Jaani keskkooli ajaloo õpetaja Vilma Annuk. Vanad inimesed teavad rääkida, Nemad on ka seda muidugi oma vanematelt kuulnud ja nii edasi. Et siin kiriku all oli olnud kunagi päris suur järv ja selle kaldale oligi siis kirik ehitatud muidugi hiljem see järv kuivas ära. Ja siiski tükk aega oli veel näha, et ta oli niisugune soostunud rada. No tänapäeval on teda palju kuivendatud ja hiljem on lööta arvata, et sellest ka isegi juba nii põllumaa saab tehtud. Ja tänapäeva Järva-Jaani see anna milleski alla juba linnale. Jah, see on tõepoolest täiesti linnatüüpi asula, kui niiviisi vaadata. No kõik, mis ühel linnal väikesel linnal olema peab, on siin olemas neil on hea ajakohane kultuurimaja, nägus siis on küllaltki hea haigla, on olemas rikkalik raamatukogu, apteek, statsionaarne kino ja mitmed suured ja kaasaegsed head kauplused ja tarbijate kooperatiivi esimees seltsimees lindre on saanud ka tööpunalipu ordeni selle eest. Üks vabariigi parimaid kauplusi. Ja kui mitu inimest ennast järve Jaanlaseks No umbes 1000, aeg-ajalt on neid küll rohkem sellepärast et meie keskkooli ümbruses või ongi kohe mehhaniseerimiskooli nõela ja siin kutsekool valmistati, et autojuhte ja mitmesuguseid kursusi ja igasuguseid mehhanisaatoreid ja selle tõttu on siin kuni teinekord 300 350 inimest. Nii et kui nendega kaasa arvatud, siis vaatajat oma poolteist 1000 inimestele seda. Teie alev on ju seotud ka meie rahvatraditsiooniga, nimelt oma nimega muidugi nimelt jaanipäevaga. Kuidas seal vaja, nii selles osas end õigustab? Järva Jaanil on hea võimalus seda traditsiooni tülitseda. Meil on olemas väga kena kase kohtel siin võitööstuse juures ja siin on ennegi päris ilusasti lustakalt toredalt seda kenat rahvatraditsiooni pühitsetud sinna on ehitatud väike kõlakoda ja seal on üldse nii meie niisugune väikene alevi puhkepark. Ja lõpuks võib-olla kõige kergem ja võib-olla kõige raskem küsimus. Kui te leiaks sõnalaie, millise soovi talle esitaksid. Et meie Ale kasvaks kiiremini veelgi rohkem. Ja veel üks teine asi, eks sellised väikesed alevit, kus on vähetööstust, Nendel jah, nii nagu hakkab pisitasa, nagu tekib sammal selga kasvama ja küll oleks tore näiteks kui meie alevist kunagi tulevikus oleks ka nagu mingisugune tööstuslik ettevõtte või mõni niisugune tootmisobjekt, et rohkem ka õpilased leiaks tööd võib-olla siin lähemal. Kes nüüd noh, jah, ei pruugi kaugeltki siis tõepoolest Mida siis veel Järva- jaanist? Suure-Jaani olgu valvel. Narvalased astuvad kandadele. Asi võtab järjest rohkem linna ilmet. Isegi linnahaigla silti kandev vastutus on olemas. Aga kõiki silte ei maksa siiski uskuda. Kuulake, mis selgus, kui astusime sisse uksest, mis kandis silti meesjuuksur, jäävad need tegev nüatsilionees juuksurid, siin on ilus mees, jooksev töötaks naiste sildi järgi pidama, peaksid mehe teoks teha, aga. Ega me ise me tulime, lihtsalt jaanipäev, jutamine. Millised jaanipäeval kõige moodsamad? Meil on tänavoole, jale käsitsitöö on, seda ei maksa vaadata. Kavade juuksed olete olnud? 20 aastat ei aita vist meest juukse. Mõned on ka selle selles muutunud. Jah, randi juukson, tulnud juuremale. Kas need noortel meestel habeme moodi ei ole veel järve aga on? Ma räägin teile ühe huvitava juhtumisse, aga seda ei kõlba seda rääkida. Niimoodi, nojah, ja lõpuks ta küsiks veel kuskohal, te olete jaani öösel kell üks. Sõnajalga võtsin seal sõnajalarõngas pikale, leidnud teda ülesse ja üks õnn on käes, aga aitäh kanastest veel leiaks keda? Üheksandaks Beati Pomeestle? Valvest mind. No. Ega nad teada, kui vana ma sellepärast, et seal vaja, sõber, issand, ma olen iselaadi. Medakse nime ütlevad. Seda siis pajatasid kolm jaani. Ehk kui eesnimed ette panna, siis Jaan Suur, Jaan Kolk, Jaan Järv, jätsime Järva-Jaani ka hüvasti ja päikesest kuumaks köetud masinas läks sõit Tallinna televisioonimasti suunas. Aga midagi oleks nagu puudu jäänud jutuli Jaanidest, jaanipäevast, jaanitulest sõnajalaõiest, mida siis veel? Istusime higised nagu saunalaval ja murdsime pead, mis siis ununes. Õigus, jaanilaupäevane Saul ütleb ju vanasõnagi, et külasemad köetakse, kordame jaanilaupäeval kõik korraga. Saunajuttu ajasime maha mehega, kes taskunoaga põõsast niidumasina tagavaraosa varus. Õlinõu punn oli ärakaranud. Pange kõrva taha viha valmistamise kunst. No sinna tuleb ikka minna, aga siis see käimata vihad on tehtud. Vihad veel ei ole, aga teeme koheselt värske viha ja see on hea tunne, on kõige õigem aeg pihta teha tarbeks, nagu praegu on kõige õigem aeg. Milline kask sinna kõige paremini läheb? Nooremana või no üks ilus, paras noor kask, mitte vana sookask või enese Isogaski ei ole ja kas, kui leiate ikka paraja mägi kasest silus leht on ja kella ikka tähtis, mida lõigati, tuleb hommiku õhtulõunal ei ole midagi, seda, seda kuntsi nüüd ei tea, aga eks lehtpuu käib ikka noorel kuulja okaspuu vanal kuul. Nii, aga nüüd on aeg nii kaugel, et kes kuulajatest veel saunas ei ole, et seal on viimane aeg minna. Maamehed lähevad vihaga sauna ja tulevad vihata tagasi. Linnameestel käib see asi tihti vastupidi. Head leili ka meie lähme ja olgu meie poolt. Esimene kibutäis.