Rahva tungival nõudmisel veel viis erilist paradiisi. See on Igor Maasik ja möllab paradiis. Päeva sammuti oo. Ei juhtunud ja et laudu varjuta Kui ta särav Paradiis. Täna viime meie kuulajad Küprosele ja sissejuhatuse asemel räägiks õige Küprose lipust. Et mis me siin külmetame ja mis me siin ikka niisama keerutame, vot Küprose lipp on unikaalne haalne riigilippude territooriumil ja olgu siinkohal esitatud kohe saate alguses miljoni euro küsimus, et milline sarnasus on Küprose ja näiteks Kosovo lipul, siis need on kaks maailma riiki, mille lipu kujunduselemendiks on kasutatud riigi siluetti. Ja kui me nüüd konkreetselt loeme Küprosel, siis olgu mainitud, et Küprosel võivad pääsete siis lehvida nii Küprose riigilipp kui ka üllatus-üllatus meile teada ja tuntud Kreeka riigi kui ka rahvuslipp. Ja see on tegelikult ühe osa ühe Sootšeumi ütelda identiteet Küproselt. Nüüd olgu siinkohal öeldud, et Küprose lipp, mis iseenesest siis kujutab valgel taustal riigi siluetti ja mille all on siis kaks ristatud oliiv oliivipuuõlioksa mainitud Küprose türklase poolt, kes oli siis kunstiõpetaja ja selle lipudisaini väljatöötamiseks väljatöötamise kuulutati välja konkurss ning miks ma siin just rõhutan, et Küprose türklane, sellest me jõuame ka täna tänases saates juttu teha. Olgu siis öeldud, nii et oluline on see, et see lipp ei tohtinud sisaldada ei Türgile omastega Kreekale viitavaid sümbol värve ja Türgile viitab ja igasuguste reservatsioonidega punane värv ja kreeka selle siis sinine värv ja tõepoolest ei kumbagi Küprose lipul ei ole. Nüüd on teada veel, et aastal 2006 veidikene ka Küprose riigilipuvärvi ja disaini korrigeeriti, see on rohkem selline kosmeetiline lähenemine riigis ju, et sai natukene tumedamaks, oliivipuuoksad natukene pikemaks, mille jaoks seda teha oli vaja, seda ma teile, lugupeetud raadiokuulajad ei oska öelda. Nüüd huvitav nimi, see Küpros ja võib-olla ehk siis räägiks natukene Küprose nime pärinemisest siin selles vallas on eksisteerimas kolm teooriat. Nendest kolmest teooriast üks on siis võib-olla kõige vettpidavam, esimene aga ütleb, et henna, kui tai Novi inimesed jäävad henna, hennatätoveeringuid tehakse ja inimesed joonistavad hennaga endale ihu peal igasuguseid asju. Henna tain kreeka keeles anud Kitras ja, ja siis Küprose saarel kasvamas on siis arvatakse, et selle järgi nagu Küpros saanud endale siis Küprose saare kasvab väga palju selliseid puid, mida laiem avalikkus jääb küpressinime ja all. Et see on nagu üks teooria, aga tegelikult ka siinkõneleja on päri sellise lähenemisega, et ladinakeelne sõna vask on trumm ja sealt ka tuletus. Küpros, sest mis siin salata, Küprose saar on vase maardlate poolest päris arvestataval tasemel. Nüüd ja enne, kui me jätkame aja oatunniga, siis saatejuht tahab rääkida ka tänasest esinejast. Tänane esineja ja on Andoonis Mika eliides, keda tegelikult popmaailm teab Mike karni nime all. Tema sündinud Küprosel, Küprose pealinnas Niko seas 1958. aastal. Ja need inimesed, kes tunnevad kodus end kaheksandana lähemate aastate uue laine muusika territooriumil, siis ehk mäletavad sellist loomingulist kollektiivi nagu Chapenn maid. Karn mängis tša Bännis basskitarri, tema sooloplaat on meil täna kasutada sooloplaadi. Sooloalbumi nimi on Taistos, see on tema esimene üllitis, muusika, territooriumid ja seal ta laulab, mängib basskitarri, teeb seda muide väga virtuoosse, et ja klahvpillid saksofonid on ka tema muusikainstrumentide arsenalist täiesti esindatud. Ansamblis Chab bända, laulis ka teist häält oma sooloalbumil laulata ka kõik vokaalset partiid. Kahjuks tähendab praegu kae käesolevat vabal ajal maid karnist rääkima minevikuvormis, maid. Karl läks muidugi Londonisse elama 1961. aastal, nii et Küprose kanda seotud tsirka kolm aastat vanemad kolisid Londonisse. Kuid siis, kui tema muusikakarjäär hakkas juba selliseid koldetumisi märg kolletumise näitama, läks ta oma sünniSaarele Küprosele tagasi. See oli 2004. aastal. Aga naases Londonisse 2010. aastal tagasi ja sellel põhjusel, et mehel oli tuvastatud vähki. Londonis oli siis plaanitud tema vähiravi kahjuks mees elas ainult 52 aastaseks ja 2011.-st aastast alates. Me saame temast rääkida mineviku vormis, niipalju siis muusika territooriumilt ja nüüd palun maid Karn. Paradiis. Sellise Küprose maiguline muusikaline vahepala ei tulnud mitte sellepärast, et Küprose seda või mitte midagi rääkida saatejuhil Igor Maasik või vastupidi, ma tahtsingi ilusti teemadega OPA lagedale tulla meie kuulajate ette ja nüüd alustame ajalootunniga. Ma täna mõtlesin siis, kui ma seda saadet siia r kahe fantastilise stuudiosse tegema tulin. Et kas me hakkame rääkima Küpros, sest eelajaloolises võtmes mees ja mõtlesin ja tegin ühepoolse otsuse. Me keskendume 20. sajandi teisel poolel seal väga huvitav osa Küprose eest, sest paljud inimesed mõtlevad, et Küpros on olnud aegade jooksul ja ennekõike just lähiajaloos maine paradiis ja ja selline hästi rahulik kohte tutkit Brattaga ei ole. Nii, et panin ajalooatlase ühte kohta näpu vahele ja see oli aasta 1950 ja vot sellest ajast alates meiega ja see ajaloo tunni aja arvamine hakkab pihta, hakkab. Nüüd nagu me teame, nii Kreeka kui ka Küpros on religioosse prisma läbi vaadatuna ortodoks kiriku. Mõju all ja sedasama ortodoksne kirik organiseeris 1950. aastal Küprose kreeka kogukonnas referendumi ja selle ideeks oli hakata moodustama sellist riiklikku moodustust, kuhu kuuluvad ainult kreeklased. Olgu siinkohal ära mainitud, et 96 protsenti ikk Kreekas olevatest inimestest ehk nagu vabandust Küprosel elavatest inimestest on kreekaküproslased. Ja nemad hääletasid selle klausli kasuks, nagu oletada võis. Ja olgu siis siinkohal öeldud, et ma läksin küll vist natukene numbritega segamini referendumil 96 protsenti Kreeka, Küpros lasi, hääletas Suur-Kreeka moodustamise nimel, aga kreeklase elas viiekümnendat eelmise sajandi viiekümnendatel aastatel 80 protsenti kogu saare elanikkonnast. Ja ülejäänud olid siis muud rahvused, peamiselt türklased. No tuli selline närviline vahepala siia vahepeale sisse, aga ma arvan, et saate kvaliteet selles suhtes sugugi ei kannata. Nüüd sellest 1950.-st aastast alates hakkas tegelikult viitsütikuga pomm vaikselt sisisema susisema. Nüüd mõtleme edasi, 10 aastat see sisenes, usin toimus ja 1960. aasta augustis, kas ei ole, muide lugupeetud raadiokuulajad väga aja kohale selt Küprose saade meil ajastatud, et kui ta meil eetrisse läheb, on just ka augustikuu ja mis, üllatus-üllatus, miks ma räägin hästi palju iseseisvusest ja vabadusvõitlusest, sest meie saade on teadupärast ju meie taasiseseisvumise juubeliaastapäeva vahetus läheduses. Jätkame, mõttelõng läks segamini. Nüüd 1960. aasta augustis reisis Küprosel seni kui pool briti koloonia iseseisva konstitutsiooni ja kõik, mis iseseisvuse tarvis vajalikud regaalid on. See aga muidugi ei taganud rahulikku ellu prosel, vaid oli järgmine etapp viitsütikuga pommil. Türklased Küprosele arvasid türklaste kogukond, et uus loodud konstitutsioon ja riigikord no neile piisavalt õigusi ja see on liiga kreeka kogukonnakeskne, tekkisid pinged ja kahe kogukonna vahel hakkas pihta üks hõõrumine, mis siis eskaleerus kolm aastat hiljem, 1900. 63. aastal ja muutuda siis totaalselt vägivaldseks ja tuues kaasa ka. Mis siin salata, inimohvreid mõlemal poolel. Aasta hiljem, niisiis 1964. aastal üritas türgi tungida Küprosele eesmärgiks, et kaitsta oma rahvuskaaslasi, mis, mis on, mis on isegi võib-olla mõneti mõistetav. Nüüd Küprose kreeklaste kimbutamise eest ja sellise sissetungi eest Ameerika Ühendriikide toonane president. Katsume meenutada. Lyndon Johnson, jah, Lyndon Johnson, hoiatas siis Türgit kui riiki sellise sammu tegemise ees, sest see ei olnud otseselt kooskõlastatud Natoga. Muide tahame siinkohal mainida, et nii Kreeka kui ka Türgi oli tollel eeliks siis 1964. aastal mõlemad NATO liikmed ja NATO liikmeks. Et nagu 1952. aastal. Nii. Millega siis veel? Lyndon Johnson, Türgit. Siis fantaseerin oli see, et ta manitses, et niipea kui teie tungite Küprosele siis vastutasuks, märkides vastutasuks, niipea kui toona NSV Liit mingil põhjusel näiteks tungib Türgisse siis ameeriklased ei sekku sellesse konflikti. Kas ei ole huvitav, kas ei ole paradoksaalne, et on olnud siis läbi ajalooga NATO riikide enda vahel teatud konfrontatsiooni nüüd edasi, 1964. aastal hakkas Kreekas vilja kandma selline ideed nagu suur Kreeka moodustamine, seal siis kõik, mis kuulub Mandri-Kreeka alla, kõik saared, mis on Kreekal ja muide ka Küpros idee kohaselt pidi nad siis moodustama ühtse terviku. Ja muide, me tuleme nüüd tagasi meie saate esimese episoodi juurde, kus saatejuht mainis, et Küprosel ennekõike just Lõuna-Küprosel on väga sageli paralleelselt lehvimas nii Küprose riigilipp kui ka Kreeka rahvuslipp ja ka siis Kreeka rahvuslipp on ühtlasi ka Kreeka riigilipp ja sellega antakse siis teada, et ühes teises konkreetses kohas domineerib kreeklane, näiteks kui mul on maja, kui ütleme, et mul on maja Pelgurannatänavas, mis tegelikult on ka nii olemas ja ma panen sinna maja külge lehvima Küprose lipu ja ma panen sinna ka Kreeka lipu, see tähendab, et selles majas elavad kreeklased. Minu meelest on väga selge ja arusaadav, see nii nüüd vahepeal saatejuht võtab ühe lonksu. Ma läksin natuke närviliseks, sest niipea, kui ma räägin poliitikast läheb saatejuht keema. Nii selle Küprose moodustamisega või selle Suur-Kreeka moodustamise idee hulka, siis nagu ma juba mainisin, pidi kuuluma ka Küpros. Nüüd need Kreeka otsustas jälle omakorda 1964. aastal saata Kreeka kaasmaalaste kaitseks saata ei vabandust 10000 sõjameest, et kaitsta siis kreeka kogukonda türklaste kimbutamise eest. Juhin tähelepanu ühele, tõsi asjale, et tollel 1960. aastal kuni siis ka edasi 1964. aastani oli Kreeka vabandus Küprose presidendiks arhed piiskop makaarius, kes on ühtlasi ka julgen nii-öelda vaba või, või sõltumatu Küprose riigi üks loojatest arhitektidest ja sellele mehele sellel saarel pööratakse kuni siiamaani kõrgendatud tähelepanu taon pool jumaluse staatuses. Nüüd tänu piiskop markaariusele suutis siis saar olukorda enam-vähem kontrollida, kuni järgmise verstapostini, see oli siis 1974. aastani, mil Küprosel toimus sõjaväeline riigipööre. See riigipööre oli siis indutseeritud loomulikult Ateenast. Ja sealt seda ka koordi neeriti ja mis siin salata, korraldati ja olgu siinkohal öeldud, et tollel 1974. aastal oli ju ka Kreekas võimul sõjaväeline hunta. Tema liider oli Dimitros ja Joan niidis kreeka keel itaaliakeelsete nimedega, hispaaniakeelsete nimedega, mulle päästjaga kreekakeelset Kambja takerduma Dimitri Joann niidis mees, kes elas muide aastani 2010 ja tema oligi siis. See mees, kes andis korralduse läbi kreeka kogukonna, loomulikult, et ka Küprosel peab toimuma sõjaväeline riigipööre. Kreekas oli toimunud sõjaväeline riigipööre 1967. aastal, see oli selline. No riigikorra muutus, kus liberaalselt inimesed põgenesid Kreekast. Kreeka oli siis tõsise diktaatori nii-öelda käpa all ja üritage siis teha samasugust sisse toodud riigipööret ka Küprosel ja Leice seal ka siis tankist. Vot selle selle mehe nimi on mul kahjuks meelest ära läinud, kes siis Küprosel kõigest päevad suutis olla diktaator. Nüüd sellest episoodist alates, mis ma mainisin, mõned päevad hiljem, kui oli teada, et Küprosel oli toimunud riigipööre pandi türgi sõjale väelise kõrgema sõjaväelise Ühes staabis või seal, kus sõjaväge juhet juhitakse ja ka muidugi riigipead, türklased panid kõik pead kokku ja otsustasid, et tuleb kallale minna Türki Küprosele. Nõnda ja algas siis Türgi invasioon Küprose saarele. Ja loomulikult algas ka Kreeka positsioonide pommitamine, olgu siiamaani mainitud, et põhimõtet talviselt elasid Küprose saarel türklased enamuses põhja pool, kuid seal põhja pool ikka ka kreeklaste sihukesi elamiskohti. Ja, ja ütleme, ent laabe või, või soodsume nii, need olid üsnagi laiaulatuslikud ja vastupidi ka. Et lõuna pool elasid samuti türklased mitmetes-mitmetes piirkondades, nüüd Türgi tõi siis saarele ülioperatiivselt hinnanguliselt 30000 sõdalast ja siiamaani jäänud suureks müstikaks ja saladuses, kuidas nii kiiresti suudeti in passioon Küprosele ka sooritada, et vandenõude teoreetikud arvavad, et see oli ammu-ammu juba plaanitud, tarvis oli ainult seda näppu plõksu ja sõjaline tegevus läheb lahti nüüd sellest momendist, kui algas intensiivne Küprose pommitamine kolm päeva hiljem õnneks kehtestati relvarahu, muidu oleks sõda vindunud tõend tõenäoliselt kuni siiamaani jälle oli sündmuste siukese nii-öelda arhitekti poole peal maailma kõigevägevamat saama. Samas tuleb rõhutada ikka endistviisi, et nii Kreeka kui ka türgi olilt endiselt NATO liikmed ja tänu sellele, et üks suur võim elik siis Ameerika Ühendriigid hirmutades Türgit taas jälle Nõukogude Liidu ohuga suudeti see asi mingilgi määral hoida kontrolli all. Nüüd. See ei tähenda veel, et see esimene esimene teine katse Türgit hõivata ja jäi ka viimaseks sündmuste ahel läks väga kiires tempos edasi ja Küprose hunta suutnud eksisteerida siis kuskil tsirka kolm päeva oli sunnitud alistuma. Taastati presidendi võim, saarele saabus eksiilis tagasi Kaarfe piiskop kaarius ja muide, kuskil samal ajal lõppes ka kreeka hunta. Parimad päevad olgu siinkohal öeldud, et kreeka hunta liider, see mees, kelle nimi mul keele sõlme Dimitri ees Joaniidis oli ehe kreeklane, ta ei palunud. Siis armu ja oli oma vanglakaristust auga täitmas kuni oma elu lõpuni. Ta elas 82 aastaseks, mis tähendab seda, et ta siis sündis 1923. aastal suri 2010. aastal. Nüüd türklased otsustasid taas minna teisele ringile ning korraldasid ka siis uue invasiooni. Ja taas siis rahvusvaheline survestas Türgile hoidis ja kõige halvima siiski siiski. Türgi on hõivanud saarest umbes kolm, Nende seitse protsenti see on siis seisuga 1974 ja sellel õnnetul 1974. aastal algas siis nii-öelda rahvaste rändamine ühed kreeklased, kes siis elasid põhja pool, põgenesid siis lõuna poole, kus neid kooli suuremas kontsentratsioonis ja vastupidi, türklased siis lõuna poolt jälle põhja poole. Nüüd 1983. aastani toimus ikkagi vindumine kogukondade tasandil oli siis Küprosel hõõrumine? Jaa. Asju küll enam sõjalisel teel ei, ei üritatud lahendada, et mindi ikka õiget diplomaatilist teed. Need läbirääkimised olid tulutud ja nii otsustas türgi kogukond Küprosel kuulutada välja türgi põhja Küprose vabariigi kui iseseisva riigi. Paraku peab tunnistama, et seda niinimetatud riiki tunnistab maailmas ainult üksainus riik ja see on Türgi. Küprose pealinn Nikoosija on jagatud, nagu kunagi oli Berliin jagatud ida- ja ja Lääne-Berliiniga Nikoos eansis jagatud lõunanikoosijaks, mis siis kuulub? Kreeklastele jääb põhjanikoosiaks, mis siis on türklaste valduses, olgu veel öeldud, et eks neilgi on olemas oma nii nagu Berliinis oli omal ajal Checkpoint, Charlie On ka Nikoosias selline pudelikael täiesti olemas. Ja see, see on nüüd igale ajaloo huvilisele väga oluline teadmine, et checkpoint, vat ma ei mäleta enam, mis Trasel. Berliinis asus. Checkpoint, Charlie, aga Nikoosja Checkpoint, Charlie asub LED LED vabadus lebra tänaval. Ja, ja ma võin sellest tsoonist teile ka rääkida. Nimelt teoreetiliselt oleks Euroopa Liidu kodanikul õigus viibida mingi aeg Türgis ja mitte keegi ei saaks mind keelata minna ühest tsoonist teise, niisiis kreeklastel Nikoosja tsoonis türklaste Nikoose tsooni, kusjuures vahepeal veel läbida ka ÜRO puhvertsoon. Siis seal kasutatakse hoopis sellist lähenemistaktikat, et inimesi mesi nagu vältida uudishimutsema, et Türgi pool lihtsalt Kyokutab türklased moli uttavad Huurivad, nagu nad aru ei saaks. Vot mind huvitab üks asi, ma kujutan ette, et raadiokuulajal oma vaimusilmas näeb ette, milline saatejuht on, kus on usk Hääd türklast, selle asja juurde veel tuleme, näiteks türklaste, sihuke provotseerimine. Kreeklaste provotseerimine käib siia maanigi, seal puhvertsooni ja Põhja-Türgi piirkonnas on siis üks üks mägi, mis on niisugune suhteliselt lauge mägi ja sinna on türklased siis maalinud põhja. Küprose, Türgi Põhja-Küprose, vabariigi lipu sarnane Kreeka lipule ta valgel taustal punane poolkuu ja paar punast jutti ka. Ja alla on kirjutatud, kui hea on olla türklane, kas ei ajaks mind närvi, kas ei ajaks minna ja ma ei hakka siin praegu modelleerima kusagil sellisel plaanil, et mida ma kirjutaksin jaanilinna seina peale kuhugi või mäekülje peale ja siis käiksin Narvast vaatamas, mida ma ei taha seda teha. Ma ei taha seda teha, kuulame praegu maid, karnis läheme ikka tunduvalt huvitavamate teemade juurde. Siis. No et kõik asjad selged oleksid, tuleb üles tähen üles märkida meie raadiokuulajatele, et 2003. aastal siis esimest korda võimalik ületada seda kontrolljoont, millest ma pikalt heietasin teile. Ja muide, seal oli tõepoolest nagu Berliini mürgi vahel. See lammutati 2008. aastal. Ja ÜRO puhvertsoon on seal endistviisi olemas ja ma mõtlesin, et valeks täna jätnud saate lõppu ühe lause ühe slõugani minema ja kirjutasin üles seal vahetus läheduses, kus siis on võimalik minna Kreeka poole pealt türgi poole peale ja ma kõigepealt siis osundan inglise keeles, Nasthing, Keinguid, laut, säkrifaysis, when will laut, plaad, tõlgin, mitte midagi ei tule kätte ilma ohvrit deta ja vabadust ilma vereta või minu pärast verevalamiseta. Nii, aga meil on täna rannasaade ja räägime siis sellest, et Küprosel on domineerivaks õlux Geo. Ja kui me nüüd Dinade terid vabandust, alkohoolsete jookide territooriumile läheme, siis peab seda arvestama, et kõik see, mis on, ütleme, Mandri-Kreekas, rakki, siis seal on Pauru. Ja kui te tahate natuke tsipaurut või, või siis on üks jook chibaniat, mida nad ka väga lahkelt teile pakuvad, siis peate arvestama. Tegemist on kõige ehedam Apuskariga. Nüüd huvitav tähelepanek on see, et saatejuht, kuidas abikaasaga veetis aega pahvusel, see on mereäärne linn Edela Küprosel, me sattusime sinna ühe jaanipäeva paiku, kus oli siis temperatuuri 35 kraadi väljas päeva läheb aklimatiseerumise aega ja siis on 35 täiesti tavaline tempera tuur teie jaoks. Pahvusel elab praegu umbes 33000 elaniku ja ta tüüpiline kuurortlinn oma võludega. Ja need inimesed, kes tahavad olla kultuursed inimesed, siis arvestage sellega, et 2007.-ks aastaks on saanud Bach või saab pahvusest Euroopa kultuuri pea oli üks pealinnadest. Olgu siinkohal veel öeldud, et Nendes kuurortides on siis Küprosel veel kallima sool ja mis huvitav asi, mis mulle meeldib. Ja Larnakaga muidugi. Ja huvitav asi, mis mulle kohutavalt meeldib, on nimelt selline. Oletame, et saatejuht on Triin ruumet ja mina kui mees, triin ruumet, kui ma otsisin lokatsioone sihukesele apokalüptilise ele filmile, siis selleks sobiks minu meelest kõige paremini siis nii koos ja rahvusvaheline lennujaam, mis on maha jäänud ja mahajäetud peale 74. aastasündmus ja seal on kõik ootepaviljonid, on täpselt nii, nagu nad sinna on jäänud, välja arvatud, et krohvi on laest siis vajunud, et aknaid on puruks pekstud ja nii edasi. Kolmandat. Nüüd neid inimesi, kes tulevad siis Kreeka poole peale, ehk siis Kreeka Küprosele teid viiakse siis Larnaaka rahvusvahelisele lennujaamale, Nikoosja rahvusvaheline lennujaam on maha jäetud ja ma ei mäleta, mis rahvusvaheliste institutsioonide majutamas on. Ühesõnaga see on siukene, partakia, kaos, nii et kes otsib filmimiseks head kohta, kui on muidugi võimalik sinna minna filmima, siis palun väga apokalüptiline ikka eesti moodi. Küprose filmi pealkiri, palun minge sinna. Nüüd. Kuidas siis lõigete võtmine on? Lõigete võtmine ehk toitumine? Tehke algust, tellige endale Küprose mee see ja mis on Kreeka ja Küprose, meie see vahe on nimelt selline, et Küprose mees eel pakutakse noh, nagu kreeklane selgi, kõiki võimalikke lõigete valikuid, ainult Küprose me, see on segamini nii liha kui ka kalatoidud ja me abikaasaga tellisime. Me võtsime õlledki. Muidugi. Jah. Ja me maksime 40 eurot ja me lihtsalt ei suutnud seda ära süüa, sest seal on küll eelroog ja siis on eelroogi, siis on põhiroog ja ja mugu tuuakse ja mugu tuuakse sulle toitu ette. Kahe peale oli see siis 40 eurot elik 20 EUR PR. Nüüd rannad on seal normaalsed, aga noh, julgen öelda sihukese idamaise või lõunamaise rakursi alt vaadatuna võib-olla ehk natukene räpakad. Aga sellest ei ole hullu midagi. Nüüd olgu siinkohal lugupeetud raadiokuulajate mainitud, et on ikka veel lõigete territooriumi, et Küprose, ma tegin veel sellise huvitava eksperimendi, et ma läksin. Ja proovisin, millised on rahvusvahelised toidud. Sest noh, ühes korralikus kuurortis on esindatud ka teiste rahvaste restoranid ja söögikohad ja ja proovisin, milline on prosel valmistatud hiina roog oli hiina restorani ilusti olemas. Ma võin teile ette rutates öelda, et selle roa nimi oli teriyaki kastmes olevat nuudlid koos krevettidega ja üllatus-üllatusteenindajaks oli Hiinast pärit või vähemalt imagoloogilises mõttes hiinlase moodi välja nägevad inimesed, ma läksin sisse, ütlesin. No loomulikult, vastati mulle samuti. Ja proovisin siis ära, siis niisugune on Küprosel valmistatud. Hiina roog, mitte eriti vahet, no sellega, mis meil siin pakutakse, sest meil on ka siin Chopsiks ja veel mingisugused lõigete andmise institutsioonid. Ja, ja nägin sealt läbi köögiakna, et tegelikult ega toitu tegi küll hiinlased, nii et euroopastatud hiina toit kindlasti Hiinas kohapeal saada võib-olla hoopis teisi maitseid kogeda. No see selleks. Nüüd olgu veel mainitud, et ma proovisin, aga saatejuht Igor Maasik on selline, noh, mul kaika omad väikesed inimlikud nõrkused. Mulle meeldivad õudselt toonitsid ja ühes tänavakohvikus, siis ma siis tellisin abikaasa, võttis klaasi piima, mina võtsin siis ühe espresso ja ilma suhkruta espresso ja siis, et võib-olla selle toonitsi peale pannakse vahukoort. Hakkasin siis vaatame, espresso on seal väga hea, samuti ka kreeka kohvi, mida sai kogetud tõepoolest hea jook, aga ma lasin sisend, tellisin selle toonitsi peale, on pandud ka natukene vahukoort, aga ma unustasin ära, et ma ka vahukoore tellisid. No toodigi pealt kohv lauda, abikaasale piin toodi lauda, tema vist tellis, truudli. Mul täpselt meeles ei ole, või oli see mingi teine? Saiatoode ja mina hakkasin toonitsid sööma ja siis ettekandja viisakalt ütles veit Forla akrem, et oodake ikkagi vahukoor ära mõruda kohviga, vahukoor ja toonid sobisid tegelikult kokku suurepäraselt. Nüüd, mis on pahvuse ja loomulikult ka Küprose arhiet tüübid? Vaadake Kreeka legendide kohaselt olla siis just nimelt Küprosel, konkreetselt siis Paphose lähedal Tullud merest välja Aphrodite. Ja kahju, et nina näinud Aphrodite verest väljatulekut. Aga ega ei peagi kõike ilusat. No ega ei pea ju kogu kõike ilusat nägema ja, ja see koht, kus siis Aphrodite on merest välja tulnud sinna mingi imeväel läbi tekkinud üks kalju kõike seda pildistamas ja ta on ilusa vaatega ja dressi kalju on ilus ja roogitud ja puhas. Meri loksub seal ja inime, vot see annab võimaluse inimestel oma fantaasiat mängu panna. Selles kohas on tulnud üks ilus inimene merest välja ja see ilus inimene juhuslikult olnud afrantiite ja järsku on muutunud see koht kiviseks. Nii kurb kui ka see ei ole, kuid nüüd, kui meie saade hakkab lõpupoole minema. Peame hoiatame meie raadiokuulajad, kes näiteks sellel sügisel kavatsevad Küprosele minna. Päikesekaitse võtke kaasa, sihuke kreemil on mitte vahukoor, vaid kreem, mida määritakse peale, sellepärast et saatejuht ja tema abikaasa abikaasa ennekõike unustas kübara koju. Reisijuhtus siis selline asi, et noh, nägu võib ära põleda, abikaasa on heledavereline, sinivereline, selline väga tore inimene ja, ja, ja tal oli vaja kübara, et minna soetama. Juhuslikult oli selles kübarapoes oli vist suveniiride spetsialiseerunud kauplus, oli müüjad, noored tütarlapsed, nii, ja noored tütarlapsed siis soovitasid, et võtke see kübar ja võtke, võtke toogem. Ja me leidsime päris ilusa sobilikku kübara suhteliselt mõttetu hinnaga, nüüd kuskil siit taga kuklas hakkas saatejuhil nagu ka natuke. Mõtted hakkasid mind kimbutama, et kurat tulla, vabandust, et mulle endale ka vaja ühte mütsi, aga ma tahtsin, et see müts oleks niisugune koonusekujuline nõnda et siis saaks selle pähe panna ja et õhuaugud, kaks õhuauku alles, kas ja küsisin tütarlaste käest. Kuulge, tüdrukud, kas teil on niisugune koonusekujulist? Kreeklane Nad olid need tütarlapsed kreeklanna, kes ütlevad märkey jumala eest sellise Fassongiga mütsi endale, vaadake, sest niipea, kui te lähete kreeka kogukonda ja kui teil on koonusekujuline müts peas, mõeldakse ettevõtte türklased ja vaatamata sellele, et me näeme jahti ette heledaverelised põhjamaalt pärit, võidakse teid lihtsalt ära Lintsida või siis peksa anda. Nüüd selle kübaralooga tegelikult kõik asjad veel ei lõppenud, no ma proovisin ise ka, et kuidas niisugune õlgkübar endale pähe pähe sobib, mulle ta sobis. Ja parajasti juhtus siis niimoodi, et läksime jälle abikaasaga tänavakohvikusse. Abikaasa panin selle mütsi pähe ja huvitav, huvitav vahetus, läheduses tulid ühed inglise prouad, kes olid kaks puudrit kaasas, istusid sinna maha ja siis vaatasid, et oi kui ilus ja, ja šarmantne daam koos kübara, aga tekkis kohe diskussioon. La diskussioon. Nii, ja diskussioon siis, et noh, et kust te selle kübara saite need seal paar putkat edasi on meil siis niisugune koht, kus suveniire müüakse. Tõesti on ilus, aga siis ma arutasin hoopis sellel teemal, et tegelikult küsimus ei ole mitte selles, kui palju kübar maksab, vaid küsimus on hoopis selles milline inimene, see maitse, kas üks või teine peakate talle pähe aga sobib ja selle diskussiooni õnnetuseks lassid mõlemad puudlid koerad, mis on pseudokoerad sinna laua alla loigu. Ja mina pidin jalgupidi sinna sisse minema. See on lihtsalt selline humoorikas ja ma ütleks Frivoolnedyt detail, mis jäi sellest sõidust meelde. Nõnda. Selleks korraks ristmes aa üks väga huvitav asi veel. Lugupeetu. Eesti mainime lugupeetud Euroopa inimene juhuslikult, kui Inglismaalt pärit ei ole. Küprosel on vasakpoolne liiklus, nii et kui rendite seal auto, siis te peate oma visuaali liikluse visuaali keerama. Peegelpilti. Minul läks isegi tänava ületamisega vahepeal juhe kokku. Vasakpoolne liiklus eksisteerib ka Küprosel. Aitäh teile. Aitäh teile ja Mike Arn teeb lõpuloo ning jazz kreeka keeles head aega.