Tere eetris portaal tehnoloogiakommentaaris, tapp Kristjan Port. Raske on uskuda, et ühest kogemata kuumad orgu Me anumasse tilkunud väävelhappetilgast muutus kogu maailm. Ometi on see tõsi. Kuna tänu juhusele avastas Charles Goodyear kummima, siis olulise muutuse. See muutus elastseks ja venitaks. Li looduses leitav mureneb vähese lastusega kumm sobinud peamiselt kinga alla panemiseks või siis pliiatsi kustutamiseks. Lisaks olulisele rollile Autanduses käivitas kallast kumu ajastu naiste vabanemisliikumises. Viimane vajas veel realiseerumiseks paari leiutust. Prantslane Pierre Shoo koos bojaar Neestiga valmistasid 1861. aastal pedaalidega jalgratta. Varasemad olid need taas tõugatavalt puuraamiga agregaadid. Selliseid, mida võib tänapäeval tänaval pudivate mudilaste jalge vahel. Lennud viisid Belo sepiidi üle mere Inglismaale, kus ratas sai tuntuks, kuid kondi pärist rähk, põmm, tšaker. Liigselt värisevad kondid motiveerisidega šoti veterinaar Johnston lobby, kes mõtles välja õhuga täidetud rattakummid. Ümber ratta pöia tõmmatud. Kui täiskummist vorst vähendas märgatavalt kondivärinat ja võimaldas omakorda võtta ette pikemaid reise mis jällegi muutis oluliselt sotsiaalsete demograafilist suletust, kui ratastega inimestel avanes võimalus kohata liigikaaslaseid kõnniulatusest kaugemalt ehk naaberkülast kaugemalt. Nii paranesid geenikokteilid ja lisaboonusena lasi jalgrattasõit naise keha priiks. Korsetikandmise deformeerivast kohustusest ning tüka kaklasside erisust rõhutanud riietumine hakkas muutuma demokraatlikumaks. Moodi tulid püksid ja kodudes hakati vaidlema, kelle jalas on püksid, sest selle käes on ka ju võim. Prantslane, vest ratturid olid esimesed, kes võtsid kasutusele põlvpüksid peagi ega murdus konservatiivsete brittide sündsa, kuid ebamugava riietumise traditsioon vastupandamatu ratta hullu sees ja seejärel nakatusid juba. Bluumoriga, kelle arvates peaks naiste riietus võimaldama vabamat liikumist ja ka harrastusi meile, et võibki pidada esimeseks miniseeliku propageeriaks jõudes meheliku anti 1960. aasta miniseelikukultusest 100 aastat ette. Mis aga võiks olla nüüd järgmiseks hoolimatukse süütuks jutumärkides siis tilgaks, et käivitada uus pikk protsesside ahel. Renate Wonderile see pakub ajalehes The Guardian ühe kandidaadina uuesti jalgratast, aga sellist, millel on lisaks õhu kummidele lisatud ka elektrimootor. Väide uuest Homsest algab ühe hollandlase igapäevasem tööle sõidu kirjeldusega. Parema autoga tehtud reis on 45 kilomeetrit ühes suunas ja luukangelane sooritab selle juba aasta aega nõndanimetatud elektrimootori dopingut kasutava jalgrattaga. Ühtegi reeglid kokkulepetega põhimõtet tema rattal asub, mootori siiski ei riku. Otse vastupidi aasta eest oli tööandja mehe enda juurde. Sest nad ei avaldanud muret tema alatise väsimuse pärast. Põhjuseks väsimusele oli varajane ärkamine, mis arvestades õigeks ajaks tööle jõudmiseks ummikutega autoteedel. Õhtune kojujõudmine röövis omakorda puhkus aega päeva teisest otsast surudes kaasatu inimesed päev otsa istuma kas toas või autoroolis. Elektriratast pööras olukorra ümber. Mees tunnistab, ked proovis ratast viis minutit ja sai kohe aru, et tema probleem on lahendatud. Nüüd hoiab igapäevane rattasõit mehe värskena. Aega kulub vähem, kui autoga sõites pakub vabadusi valida kas või pikem ja huvitavam rada. Vihm, sõitjat ei segasest, teda ei murra, stress ja lahenduseks on ju kõige riietus. Pigem pakub. Muutuv keskkond vaheldust ja motiveerib vaid väljakutseid. Tööandjaid. Ja see ongi hakanud need korraldama töötajatele ratta, ostukampaaniaid, kaubeldes müüjatelt välja soodustusi toetades oste ka oma kassast sest paistab, et e-rattakasutus on punn, olukord. Kõigile tööandja ja töövõtja jaoks väheneb parkimise probleem ja sellega seotud kulutused liiklemine töö ja kodu vahel sujuvam värskes õhus liikumine edendab tervist toimet ning õhus on ka vähem autode heitgaase unustamata kokkuhoidu seoses autokütuse ostmata jätmisega. Aga meie kui autorahvaid jooksen, olukord samuti soodne, sest eestlased toovad Hollandist hulganisti Toodud autosid ja need peaks siis pakkumised parani, maja hinnad.