Plaani põgenik. Plaadipõgenik. Tere päevast, head sõbrad. Plaadi põgenik on jälle pihta hakata kordussaate kuulajatele, aga meil on hetkel Taev ja meil on pühapäev. Sõidame plaadi plaadi põgeniku meeskonnaga merele jälle ja. Ühes padja otsas haardaga, vaata, kui luuleline ma olen, on Jansa ühe Aero küljes ja teisel pool on siis Andres Põllu, ehk siis nagu sõbrad kutsuvad teda põllukaks. Tere, võlukas. Triansad. Nonii, keda sa üldse aerutamise suhted neli ja on, jääb sinu kodust küll kaugele, sa oled paidest päris Eestis ei ole, kaugeid paiku Eestis on kõik nii lähedal, et see natukene sõitu kuhugile mere äärde ei ole, mitte mingi probleem ei suhtu hästi loomulikult loomulikult kerge kehaline tegevus looduskaunis keskkonnas, peaasi et ei ole võetud enne julgustega minda viiekesi merele, siis pärast tulevad jälle juttudes miski paat tuleb ära keelata või või millegi muu tobedaga tegelema hakata. Tuleb vaadata ilma, tuleb valida aega, minna ühet üksi või kahekesi ja saab alati. Nii, et siis sõimame ja solvame, tihe meri ei ole sinust üldse kaugelt mööda läinud. Me ei tulnud seda saadet mereteemadel tegema, võib-olla ka võib-olla satub mõni mereteemaline lugu, aga küll vaevalt esialgu plaanis ei ole. Kuna mina pean muusikat valima, siis ma tegin seda palehigis kohe mitu päeva ja kui aus olla, siis peaks olema umbes 40 Palamis, nüüd kohe saab ära mängitud ja siis väikene vahe kohvipaus ja kuulajad puhkavad teine 40. Ja sellepärast, et ma keeldun põgenemas nii paadiga või kuskile saare peale, kui mul ei ole nii palju muusikat kaasas. Aga sa ütlesid, et saade on piiratud nõnda bet. Aeg teeb omad limiidid ja midagi polnud teha. Välistasin näituseks eesti muusika, andku nad kõik mulle andeks, meil on väga häid muusikuid Eestis, aga ja mul on väga palju lemmikuid, aga mingi valik tuli teha, välistasin klassika, vaat see on ka üks niisugune tuba, kus ma ukse peal kiibid, vahel astun ka sisse, aga noh, päris kindlalt ennast selles ruumis ei tunne ja jäin selle pääle, mida ma ehk kõige rohkem tean ja tunnen rokkmuusikaga, džäss ka improvisatsiooniline muusika, vaatame, mida ja kui palju. Vaatame ja põllud, kas on siis see mees, kes teeb saateid ühes väikses rahas samas keset Eestit kuma raadios ja sul on seal päris palju tööd, ma vaatasin kodulehe ülevalt oja, igaüks võib järele vaadata ja siis mõtelda, kas ta tahaks minu kohale tulla või mitte. Kindlasti tahavad, aga noh, esialgu ei saa. Esialgu ei saa, väikene suur raadio, jah, keset eestit kumab ühele kui ka teisele poole kuma raadio, nimelt. Juttu, et kuulajad saaksid teada, põllukas on juba 70.-test saadik nagu melomaan ja mul pold aega kooliski käia ja ja tema kogub muusikat ja talle meeldib muusika, talle meeldib rokkmuusika ja põllud, kes on see mees, kes tegi ise omalajal rokkmuusika leksikoni esimese Eestis? Mida ei ole siiani kirjastajad, just et kirjastajad, kui kellelgi äkki tekib väikene soov, siis võtke ühendust. Olemas täiesti, kui palju seda materjali on seal seal? Lama, võin näidata niimoodi, et kaks tikutoosi paksust perfokaardid K4 A4, lehed masinal löödanist, Luze niux eraldi teema, selg hakkama ka muusika juurde minema, sellepärast et juba juttu palju olnud esimese loo kohta kommentaar ka, vaata, nüüd on olnud need ilusad ajad ära, kui kui Euroopa hääletab ja aitab meidki välja sellest, kus me kõrvuni sees, nii et aitäh prantslastele ja hollandlastele ja ja loodame, et seda kõike tuleb veel. Nii et võtame kõige esimese, palasin Jonas helbori, selline ääretult hea bassimängija, noh nagu sa ise kohe ja ta kuulajad kuulavad väga mahe ja väga tehniline, tema grupp, Jonas hõlbury, veel üks, üks asi tol momendil Jome Klaagriniga maha Višnu viimases koosseisus ja teinud ka duo tööd. Kui John mängibki tarrel omad kiired passaažid, siis Younas mängib massilisele kõik järele. Ta on fantastiline lugu, on tuttav küll Minooris, muidu see on niisugune vallutav ja võimas. Ära ära anna vihjeid, olgu, kuulame. No vaata, see meile nii ilus, armas pisikene pala, armastava Aleksandrov ei ole, kui sa vaatad selle plaadiümbris, siis seal on autoriteks Marx ja Lenin. A vala Pealkiri Soviet. Et eks ta ole ka mõnede Jonas helbori poolne kommentaar kõigele sellele, aga mida me oleme üle elanud, huvitav, kas umbes 30 aastat tagasi, pealegi kuuesid piiksusid, oleks seda lugu mängitud. Sellest versioonis vaata kui palju aega tagasi, kui 30 aastat. 30 võib-olla oleks võib-olla. Aga, aga siis, kui vana vunts veel elas sisuliselt 25 pluss viis, no ja siis oleks ka, aga vot just oleks järelevalve olnud selline, nagu sa parasjagu ütlesid, nii, mis huvitavat seal veel kaasas on? Kui siin on päris mitu huvitavat asja, ma räägin veelkord, et hea oleks, kui saaks selle stuudio ukse blokeerida ja mõtteeetrit rohkem. Aga võtame siis selle, mis olemas on. Vaata järgmise võla kohta ütlekski suuremad, kui et kuulame ta ära ja ja, ja siis sa ütled, kas tuli tuttav ette, teeme nii. No oleks nagu Kronos kvartett oleks pidiit mööblit kuulamas ja mänginud. Tegelikult on vastupidi, pööbel kuulas ansamblit nimega beautiful day Ameerika ansambel, mis salvestas selle konkreetse loo Bombay kolinud 1969., niiet aasta enne tiib mööblit, pööbel oma in rokk. Juubelialbumis tunnistab üles ka, et see lugu oli nii ja see nii meeldis. Mitte midagi polnud teha, tegime ära, aga nad ei põhjenda, et miks nad võtsid kätte siis ja sinna oma nimed juurde kirjutasid, kuigi palav on täiesti konkreetsed autorid olemas. See on Marcia Leningi. Ja seal on mingisugune loogika täiesti olemas selle Marxi ja Lenini ka. Sellepärast et kui nüüd hakata mõtlema, mida need kaks meest ja kuhu keerasid ja kui palju siis sõda on suur hulk. Aga siin nüüd üks ja konkreetne pala ja kõik käigud üks-ühele, absoluutselt. Foldei. Ansambel sai nime selle järgi, et kui ansambel kokku tuli, oli ilus päev mida meil harva juhtub üldiselt Eestis, Californias jah, on meil veel Eestis, ansamblid ei saaks tekkida. Ja viiulit mängis seal Sevilla flamm, selline geniaalne Ameerika viiuldaja ja neil on seal teisigi. Marko Connor näiteks. On selline imelaps, selline omamoodi Mozart, keda viie aastaselt juba taoti Utah sümfooniaorkestrile sooloviiulit mängima viie aastased, kujutad ette. Võttis mees tegi niisugust roki nagu parasjagu kuulasime. Kuulsaim pala oli selle lihtsalt vait, tööd ma usun, et paljud teavad seda lugu. Nõnda põgeneme põgeneme edasi, mida siis vaatame, kui kaugele me jõuame oma põgenemist, ega sellepärast, et nagu klassikud on öelnud kell on aja halastamatu tunnimees ja teeme niimoodi, et võtame nüüd massi maha, läheme veidikene lihtsamaks, õhulisemaks päikeselisem, kuigi ma ei taha ütelda, et nüüd see oleks olnud siuke ütleme, kuskil kaugel praegu välku, aga no mis Gaucki jaguneme. Selle koha peal ma olen väikese seletuse võlgu, aga ütle kuidas mõikas ei, ma tahtsin öelda, et hästi huvitava ka kitarr. Ma hakkasin mõtlema vahepeal Buzuki moodi natuke, need kõrged oli väga palju seal, et et äkki oli mingi erihäälestusega midagi taolist, seda võib kindlasti olla ka veel kord. No meil on muusikalise teadmisega kuulaja teadmisema, kogun emotsiooni, ma tehnilises pooles peaksin sa nooti rohkem silgu. Noh, ma tunnen nad ära. Selts. Töödianchelise šoti mees, kes tuli võib-olla teismelisena päris poisikesena tuli Londonisse ja esimese plaadi salvestas laenatud kitarriga sõbra köögis, sina pillimehena, tead mida see tähendab. Aga kui on suur talent loomulikult siis ei ole ka selles mitte mingi probleem. Salvestus on 66.-st aastast ja mine oma teed, mu armastus, pala päälkirjaks, youeima laam ja niisugune legendaarne daam ännid Luiks on selle pala autoriks. Väga kummaline daam, kes, kui ma nüüd õigesti mäletan, on kaks plaati ainult salvestanud. Teda on laulnud John vaes Station baasi plaati kuulis omal ajal Led Zeppelini, võttis sealt ka ühe looma oma esimese kauamängiva The võiks väidetavalt ei kannatanud iseennast kuulata. Salvestus olevat olnud talle ebameeldiv kogemus. Öödiantši juurde tagasi tulles siis selline Bridi ääretult hea folkansambel pen daam seanberghanškost Jon Remborniga, põhilised loomingulised jõud ja mõlemad mängid tillija, mõlemad laulavad. Terve ansambel on veel veel taustaks, ikka kristalli täis rütmigrupp ja muu selline. Kas nüüd ütleme, 11 lugu, me kõik ju ära kuulata, palju seal kodu koju maha ei? No täiesti üht-teist kindlasti veel. Kui mitte rohkem. Külli ja CDd ja Diviniidia. Ja tänases saates oli mõtet ka meil vinüüli krõbinat teha, et oleks sellist omaaegset elusat häält, aga vaatame, kas me selleni jõuame. Nii, kuulame ühe armsa päikeselise Palamis, jälle tuleb tuttav ette, ma ütlen sulle. Aga kuulaja, ütle pärast temani. Kusjuures ma olen tahtnud seda lugu, ma ei ole ise selle üles leidnud seda lugu Jan iyandmistel, kuidas seda iial, Anders on ja, ja Jetro ma tean seda legendi, neid legend on maailmas päris palju, eksam massiivid, loorneteks Harrissoni, eks ju. Et on ja üks lugu näiteks on siit päris lähiminevikust ennibadisiimaid, beibi ja dieedile mingi konstancroiming. Et neid lugusid on maailmas päris palju, kus on nii-öelda suured tegijad virutanud teistelt tegijatelt ja see tuletas kangesti Hotel California iirlasi omaaegset menuhitti siiamaani ka väga kuulsat lugu meelde. Tuletan meelde ja sedakorda liikluse kahjuks sellepärast et aastaid on kaheksa vahet, see pala pärineb retrotalli teiselt albumilt Stand-up 69.-st hiiglassi, hotell ilmus seitse, kuus-seitse aastat ja on niisugune kena, kena ajavahe ja no ma ei usu, et Yin, Andersson võttis, kopeeris igast sõitma kohe kuidagi ei suuda uskuda, et ajas rändas, et 70 kuuendas liikus tagasi ja tegi standaapil väikesed muudatused. Kui juustunõu on, pole originaali pealkiri. Ma ei ole leidnud ise kinnitust, aga üks sõber mul väidab, et asjale leiti kohtuväline lahend. Jajah, muidugi miks ta nii teeb? Sest see nii käib ja mõtlen, et seesama see konstant Graymingeenibades, beebi selle loo, kes oli see minu meelest legend sinna juurde, et et ma kuskilt olen kuulnud, et kui kihvt, Richard ja ja kompanii olid stuudios olnud, produtsendiks hüppas sisse teatud, eks Kanada lesbi lauljatar on meile agi esitanud või tema, tema mänedžeri on nagu tema lugu. Et see nii palju siin päibi siis selle peale siis ja kompanii ja Richard nad kõik olid öelnud, et lesbi, oo, see kõlab väga huvitavalt, aga paneme ta kaasautoriks ja kusjuures nüüd ongi niimoodi, et kui sa vaatad autoreid Rolling Stonesi plaadi peal, siis ankeedi läng on seal nii palju privi autoriteks olid kõik teedele on ka väga hea laulja muidugi loomul juures super, ääretult hea. Meeldiv. Suhteliselt sättumusega. See, see on igaühe isiklik asi igalühel. Ja, ja tegelikult minu meelest noh, suure-suure-suurepärane lahend pandigi autoriks ja kõik olid rahulnahad ära siis. Tõesti, aga no ma ei usu muidugi spetsiaalsed kopeerisid sõnu. Nõnda liigume edasi, lähme, et mul on kohe kange himu veel üks kolm-neli pala kuulata koos teonic diakuulajatega. Võtame järgmise. Oli tegemist jäämees Chaplinile, mis sa arvad sellisest laulmisest? Sinna sellise hääle tekitamiseks on palju viskit vaja läinud, ma kujutan ette ja ta ei saa ütelda, sest tegemist on noore poisiga. Napilt 20 aastane sellel ajal ja isegi seal loomupärane hääl, sest isegi Tomueits, kui võtame kuulame tema esimesi albumeid, siis seal on, ta üritab käristada, aga see on? No mitte võlts, aga, aga ta ei ole see võIts, kes kes tuleb seal viie-kuue aasta pärast. Aga see oli terve reid, äärmiselt huvitav tegelane inglise biit või rokkkultuurist ja tema esimene plaat ilmus juba 68. aastal ja Ameerika ühendriikides, see on omanimeline ja esimene Inglismaal ilmunud aasta hiljem 69 ja vot Reidiga on selline. See ei ole legension fakt, talle tehti pakkumine tulla lauljaks ansamblisse New Jaal pöörds. Chemi vei Charlize Jombul Johnsoniga, kes kutsus, keeldus, ütles aga, et ma nägin klubis millanduses ühte noort poissi väga hästi laulis. Vaadake teda. Robert Plant sai selle koha. Poisil siis tookord soovitus plaan tee Jimmy Page'i jättes ise võimaluse kasutamata. Ja teine võimalusele siis, kui ei pööbli, lahkus ro, diivans, esimene vokalist. Jällegi Black Moor lood tegid pakkumise just nimelt terrori Reidile, leides, et ta on ideaalne. Jälle terrori räid ütles ei iialgi see selle koha. Kas ta mingisuguses Ansu maha magas või või maha mängis, ma ei tea, ma ei usu, isegi. Aus aus Riia mees on teinud aja jooksul väga vähe plaate, aga väga häid plaate. Igalühel soovitan otsida üles asenimi terrorireid, otsida tema plaat ja kuulata, see on kuulamist väärt. Aus julge. Tõeliselt hea sul lemmikud, mina ütlesin, et ta kuuekümnendates või on seal ka näiteks tänapäeva muusikat muusikute hulgas lendiks loo kindlasti, ma arvan, et ühte Me kohe kuulame. Midagi kõnnime looga kaasa loost välja, see on tegelikult õudselt, kuidas nad on, maagiline, kuidas jala astumine muutus muusikaks. Iga heli muusika tuleb ainult üles leida ja seda nautida. Iga heli. Just mõned helid, võib-olla, mida inimene loob arvates, et on hästi naljakas ja, ja müüb hästi. Siiski ei ole, aga see on üks eraldi teema, ma arvan, et kuulame siiski muusikat, et jääme selle juurde, ma võlgnen ilmselt väikese seletuses, oli Holger Czukai. Ega tegelikult see nüüd ei ole ka teab mis värske. 23. aasta on meist ikkagi 12 aasta kaugusel. Aga Holger Czukai on saksa raud, tee rocki, lipulaevad känni kunagine bassimängija. Kui see nimi kuulajale ütleb midagi, ma usun, et on neid inimesi, kellele ütleb ja ja Holger Czukai moving, Bighers albumilt pärinev rock n roll pala pealkirjaga lugu, hool Nike, long rock n rolli pealkirjaga lugu oli nagu ise kuulsite tõepoolest, öös liikumine. Czukai on üks vahva vigur, vanamees mulle hullult meeldib. Jah. Ta väidetakse, et tema nimi tähendab otsi otsimist. Reisinimi Danzigistanda pärit praegune Dansk sündinud 38. aastal ja mis mulle eriti meeldib poisike Kesena organiseeris ta põgenemise lääne poole. Ta oli siis kaheksa-aastane, 46. aastal panid venelaste sõjaväeosa põlema ja kuni need ümberringi püssi lasid ja karjusid ja kustutasid, tõmbasid poisid lääne poole minema. Niisugune vigur, vanamees ja veel. Ja veel üks asi, mis mulle temas väga meeldib, on see, et ta käest küsiti, et mis ta arvab internetis muusika mahalaadimisest. Holger muigas, kurrat oli silmades, ütles, et poisid, andke minna, tõmmake nii palju, kui kulub peas ja kuulata. Intalisi Eeaa ütlused ja ja veel üks asi, mis, võib-olla tundub kummaline, kui intervjueerija küsis, et mis on, mis on sul elus kõige vastikum, mis on see sõna. Ühesõnaga kurat silmas läks eriti suureks, ütles muusika. Intervjueerijale jäid sõnad kurku, kindral küsis üle. Sihuke sära silmades läks meel laiemaks, ütles muusika, sest see on TÖÖ terve känni ajama. Kõigepealt üritasin teisi segada. Niisugune eksperimenteerida, eksperimenteerida mees. John Woodrow sahmublena tuntud tegelane on näiteks selle plaadiga koos musitseerimas ja seal on teisi huvitavaid nodo endised ansamblikaaslased. Michal, Karoli mängis kitarri, kadunud mees juba. Sait löökriistu ja selline muusilt. Uuemast ajast aga pöörame näo jälle sinna, kust on tulnud. Tuleme veel korraks tänasele. Laura, sinu valik. Lähme ära idamaale. No oli tegemist juudi muusikaga keltsa juudi pulmamuusikaga. Vot see on üks niisugune kummaline asi ja väga kauge Venemaa ja meretagune asi, jaapani asi, hoopis. Ja Chindon muusika tuleneb see jaapani traditsioonilise Chindon trumminimest. Ja vot kui suletud ühiskond üht ühtäkki lahti läheb ja hakkab enesesse haarama kõike seda, mida maailm pakub, siis sünnib midagi taolist. Tõepoolest siin justkui köstrimäele domineeris, aga siin on ka New Orleansi Street bände. Siin on sellist Aasia ka Hiina mõju, see on kõik kokku sulandatud ja saadud siis selleni jaapani tänapäev omapära. Salvestis on 2002.-st aastast, need oleme tänases saates kõige lähemale jõudnud tänasele päevale. Ja see oli oh kuumavataru pala pealkiri, ma pean seda kohe lugema, see on kiun. Ahtsaka tähendab järsku nõlvakut. Et mu häälduse annab ehk jaapani keele oskaja mulle andeks, järsk Nõlvak tõlkes jaa, see kummavat aru ise on mänginud enne, kui ta ansambel sai ilma kuulsaks seitse aastat tänaval tänavaansamblites jääb selle grupi nimeks on veel ka Chicala muuta, mis tähendab vaikset ritsikad, vaid see on ühe sind on muusiku hauaplaadil võetud siis sõnapaar ja tähendab see seda, et sind on muusika pioneer oli tegelikult noh, kuidas meil siin vene ajal võeti karvaseid tänaval kinni ja ja pillimehi Becketti ja ei lubatud mängida seda muusikat, mida nad tahtsivad, sama toimus ka Jaapanis. Lääne mõjud said karistatud. Aga tänasel päeval kuumavate aru juunit maailmas niinimetatud World Music ma küll ei tea, mis see on, aga sellel alal üpris tuntud tegija baseerub suurema osa ajast Euroopas. Nii, meil on vähe aega väga vähe. Ma arvan sinu suure armastuse juurde, et mul on need armastuse nii palju, et ma ei kujuta ette, võtame võtame ungarlased või võtame soomlased. Ise, ütled ungarlased, võtame ungarlased, mulle meeldib ungari muusika, ma armastan neid omaaegseid gruppe, eriti Toomega lokkama Villereze yles Ungari ja seal on neid veel palju ja niisugune huvitav ansambel nagu Sirius. Seda me nüüd kohe kuulame. Salvestust pärineb 1971.-st aastast, mis meil siis tollel ajal oli elektrikalapääskülast Tallinnasse ost, sõitsime, ungarlased mängisid juba kalast silumist inspireeritud väga head džässroki sirgeks kuulale. Kurb küll, aga on kordades aega nii vähe, neid on nii palju üldse lühike on jah, meil nii palju lugusid mängida palju muusikat kuulama, et absoluutselt meil jäi mängimata näiteks tants sappa. Sinna ma ikkagi ei frangime, kuulame ära, oleme praegu, teeme ja teeme plaadi krõbinat, doos jääb kahjuks kuulamata, sinna juurde oleks ka ilus lugu mul jutustada Chimmi haual käigust, aga no see jääb ühe teise homsesse kuskile. Jah, teinekord sellepärast, et head muusikat põgenemiseks on, on maailmas hästi palju. Aitäh, põllukesed tulid ja ja, ja ma arvan, et kuulajatale meeldis küll, et me ükskord kohtume jälle, kuidas siinsamas kutsu väga sellepärast, et naise näed, jah, suur hulk head muusikat ja ei lihtsalt kõrvale selle franki pala kohta. See on piin bändiga tehtud 70.-te alul. See on tõeliselt hea, see on tõeliselt vaimukas, see on niisugune. Stuudiost välja defileerimise lugu ja ja kuulajatel kab põgenemiseks viib ära igal juhul aitäh.