Tere eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Geenena Filipp poit nägi esimest korda lund, et aastal 1996 kaks aastat hiljem osales ta juba Nagano taliolümpiamängudel suusatajana. Võistlustel läks tal üldiselt hästi. Hoolimata viimasest kohast keeldus kulla võitnud norrakas neli enne auhinnatseremooniale minemast, kui puit pole lõpetanud. Tänu sellele sai kõige nõrgem suusataja vähemalt sama palju eetriaega kui sõiduvõitjate duell. Finišeerides oli talle sponsori meelehärmiks tuntud spordivahendite valmistaja logoga müts tagurpidi peas. Vähemalt nii võib paljudele tunduda, et sponsor jäi oodatud tulunduslikust meeleheast ilma. Enne kui selle looga jätkata, siis tagurpidi logo on seotud veel ühe huvitava probleemiga. Vanemates filmides näiteks võib märgata ka Apple'i sülearvuti logo tagurpidi, kui sülearvuti on avatud. Arvestades pedantliku disaini kultuuri, on raske uskuda. Steve Jobs lasi selle ilmse vea tootmisse et seejärel lugematutel laudadel ja telening kinoekraanidel näha. Satanismi varjundiga Apple'i logot. Tegelikult oli valik teadlik kompromissist. Disainerid eelistasid teenindada arvuti omaniku huve Gogoli õigetpidi, kui arvuti kaas oli suletud asendis turundusefekti asemel kasutajate rõõmustavale esteetikale. Lisaks lahendit ja siis veel üks probleem. Nimelt kippusid testkasutajad tagurpidise logo puhul arvutid. Tavama valest servast kulus nüüd mitu aastat, kuni turunduse vajadused siiski kaalusid üles tagurpidise logo, sest enamuse logo nähtavast aiast leidis aset avatud arvuti pool. Phillip poiti sponsoreeritud spordivahendite tootjad. Tagurpidine logo teleekraanidel aga ei seganud, sest nad tõdesid, et igasugune tähelepanu on hea tähelepanu. Need lood võiks need meeles pidada seoses Samsungi põleva telefonijuhtumiga. Augustist purustama hakatud mudelivalikule vikusse kuuluva seitsmenda Note-seeria telefone on firma kolmel korral püüdnud turvalisemaks uuendatud mudelite vastu vahetada, aga tulutult. End hästi varjav kotermann suudab iga kord uuendatud versioonis järjekordset tulekahju tekitada. Septembrist alates on ametlikult registreeritud 35 telefoni süttimise juhtumit. Müügimahuga kolm Murdosena näiva juhtumite arvu tõttu korjatega kokku 10 turulettidelt kodudest tagasi kaks ja pool miljonit telefoni. Õigupoolest võib kogu firma olukorda võrrelda tulekahjuga. Mõnedele hotell kannatab firma otseseid kahjusid kahe miljardi USA dollari mahus. Kaudsete kahjude või samade tuludena hinnatakse, et firma kaotab oodatud müügitulu umbes üheksa ja pool miljardit ning kasumit umbes viie miljardi. Nii USA dollari ulatuses. Omaette probleem on siis loomulikult maine kahjustamine. Ehkas, uudised, annetustelefonid mõjutavad ka klientide valikuid. Kes seda täpselt teab? Aga vähemalt spekuleerivad selle tõenäosusega need, kellel on näiteks Samsungi aktsiaid. Ja nendest vähemalt osalise lahti saamise tõttu langes ettevõtte aktsia väärtus just äsja kaheksandaks protsenti mis on rahas mõõdetuna umbes 17 miljardit USA dollarit. Ja nii siis firma teatas lõpuks teisipäeval lõpetab ära kogu manatud mudeli tootmise. Samsung on suur ja rikas ettevõte, mis kavatseb kindla peale telefonide turul edasi tegutseda. On ju tegemist maailma suurima telefonide valmistaja ega seetõttu peaks järgnevalt avanema huvitav. Tulundusliku kõrgpilotaaži etendus sest Filipp Oiti juhtumeid meenutades pole oluline, et kaubamärk on kõige nõrgema sportlase küljes ja sedagi tagurpidi, kuna igasugune tähelepanu on hea tähelepanu. Siis võiks arvata, et Samsung püüab kasutada negatiivset tähelepanu positiivse efekti võitmiseks. Ülesanne pole kindlasti lihtne ega igalühel aga jõukohane. Aga lootkem, et suur tegija saab ülesandega hakkama. Ülesande lahendamine ise on huvitav ja Samsung ei pea vaatemängu jälgijatele tingimata meeldima sarnaselt tsirkuseartistidele. Kuid mängu vaatamise teeb meeldivaks seegi, et aega on vähe ja tegusid peab kohe näha olema. Seega võib Samsungi täbarasse olukorda vaadata optimistlikult, sest tõeliselt suurte saavutuste jaoks peab tõeliselt võimeka tegija asetama tõeliselt halba olukorda.