Tere eetris portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Ühel heal Päeval sähvas Tuuve Jaanson. Need neetud muumitrollid, ma ei taha neist enam midagi kuulda. Võiksin oksendada muumitrollide peale. Ilmselt saavutas loomingulise edu pärmist vohavad taignatükikesi tuttavate tegelaste aines kunstniku taluvuspiiri, kust alates ta oli juba nõus neid ära manama. Loodetavasti Meistri iivelduse hoog peale lennukis. Lennuajaloo oksendamine on reaalne probleem ja eesistuja seljatoe taskusse on lennukompanii valmis pannud ootamatu juhtumi Holdamiseks tugevamast paberist kotikese. Paraku kimbutab kotikesi Jaanson teretuttava edukuse needus. Kui kordagi oksetunnet läbi elanud reisijad võtavad kotiga kasutusse näiteks prügi kogumiseks, lastele mütsiks või isegi mobiiltelefoni ümbris. Eks seetõttu võib ootamatu maotühjendusrefleksi käes kannataja avastada, et polegi kohta, kuhu lennujaama bistroos nauditu, teine tagastada. Olukord on muutumas ja peagi võib lennukit. Seljatugedest leid hakkaks kotikest. Üks on okse jaoks teine aga telefoni jaoks. See viimane on samuti omamoodi eduloo. Vili jutt käib paljude arvates seni nutitelefonide absoluutsesse tippu kuulunud Samsungi Note seeria viimast mudelist saatnud probleemidest. Usutavasti põhjustab Note seitsme nime kuulmine. Nii mõnelgi Samsungi juhil. Iiveldushooge ja kogenud reisijatena kompavad nad teiste kohale jõudes, kas seljatoed, raskus on olemas ettenähtud abivahend? Paljudes suuremates USA lennufirmades võib ta avastada nüüd kaks kotikest millest teise sünnilugu on seotud põlema süttivate Samsungi telefonidega. Seda teades võime vaid ette kujutada inimese sisemist võitlust. Kui näost taandub veri ja suu, lukustub pingest triibox põlema süttima. Refoniest kaitsev kott on mitmes mõttes erakordne. Sellele viitab pelgalt 1800 USA dollari suurune hind. Kõrge hinna põhjuseks on selle materjali tehnoloogiline sisu, mis peab vastu pidama 1760 kraadist. Kuumusele ja tagama piisava reisiohutuse väikest plahvatust ja leeke kaitsvad turvakotid on juba olemas, vähemalt paarisajast lennukis. Enamus lennufirmadest kavatsevad need lähiajal kasutusele võtta ja näiteks delta Airlines plaanib sellel teel parandada nende kasutuses oleva enam kui 900 lennuki lennuturvalisust. Samsungi võib aga USA raskest vastutuse taagast siiski ära võtta, sest nendega juhtunu oli vaid katalüüsi vaks teguriks. Juba varem. Kavandatud lennu turvalisust parandava uuenduse kiiremaks teostuseks. Mõnedes lennufirmades on sellised vahendid olemas juba aasta algusest ehk enne Samsungi tabanud ebaõnne. Põhjus on üldisemas suure energiatihedusega liitium-ion akude süttimisohus. Selliseid akusid leidub praktiliselt kõikidest mobiilsetest seadmetest ja isegi lennuki enda varustusest. Seega ei ole kaitsvad kotid mõeldud vaid Samsungi telefonidel ohu vähendamiseks ja neisse plaanitud heita vajadused. Kõikides ka teiste valmistajate telefone ning tahvel ja sülearvuteid. Muuhulgas näiteks ei luba USA lennundusamet aasta algusest lennukitega transportida liitiumioonakusid sisaldavaid postisaadetisi. Ja USA lennujaamades võib ka kohatanutvaid lapsi ja õnnetuid vanemaid, kes saavad liiga hilja teada, et peavad omama armsahhover poodi. Suurte okupant. Kõikide tõttu maha jätma, kuna neid ei võeta isegi pagasisse vastu kelle tähelepanu sattus aga nüüd kõrge hinna tõttu tunnel nägemise seisundisse ja ta ei mõtelnud viimase paari minuti jooksul muule kui võimalik. Selle see kott koos prügiga reisilt kaasa haarata siis lähimal ajal see õnneks siiski ei lähe, kuna esialgu vabastada. Tahaksin lennukid vaid paari taolise kotiga. Aga loodetavasti saate nüüd oma pettumusest sündiva iiveldus hoo suunata mõnda uuskasutatavasse paberkoti.