Ka. Ta. Lähema mineviku suud lauljate plejaadis seisab aukohal ka 80 aasta eest sündinud saksa bariton Karl Schmidt. Valter vokaalalal sai ta ettevalmistuse Nürnbergis Münchenis, esines pilgul väiksematel lavadel, ooberhausenis Sarbrücenis, Dortmundi is ja mujal ning avans tseerus üsna kiiresti Berliini oopernhausi juhtivaks lauljaks. Hiljem, juba pärast sõda, tegutses ta raugematu energiaga ka Müncheni riigiooperis ja esines külalisena paljudel maailma lavadel. Kõrvuti sellega töötas ta veel Münchenis lauluprofessorina ooperilauljana kuuluvat Kals Schmitt Valteri suurimad kordaminekud saksa, itaalia ja prantsuse heliloomingu interpreteerimise sfääri. Kal Schmidt Walther oli tohutu loomingulise haardega artist. Peaaegu iga uus partii avasta ande mõnelt uuelt sageli ootamatult kid ault. Teda loeti oma ajastu üheks parimaks Mozarti lauljaks. Teiselt poolt olid Schmitt Waltari Wagneri tõlgitsused alati edukad. Bayroiti traditsioonilistel Wagneri festivalidel ja ülesastumised Verdi ooperites süvendasid taas vahepeal Saksamaal kahanenud huvi tolle Itaalia meistri loomingu vastu. Kõrvuti tööga ooperivaldkonnas oli Karl Schmidt valter kammerlauljana väga kuulus ja hinnatud. Selles osas võib teda pidada selle joone esindajaks, mida meie päevil on jätkanud tiitrifishardiskov. Tõepoolest, nendel lauljatel on ühist palju sügavuti lähenemine esitatavale teosele seostub ülla lihtsusega been, psühholoogism, muusika ja luuleteksti peenemate nüansside mõtestatud esitamisega. Tänases uut möödunust saates kuuleme heliplaatidelt restaureerituna omaaegseid salvestisi Karl Schmidt Walterit, kandes just kammerlaulualalt Jordani, Caromio pen. Kui. Raha on ja. Ka. Richard Strauss unelmat hämarikus. Nii. Nii nii. Karl Schmidt Valterilt Brahmsi laul metsaüksinduses. Ja saate lõpuks Beethoveni vokaaltsükkel kaugele armastatule klaveril Michael Rauhh. Kui ma õhtul räägiti midagi Kus ma jooki Audi oli v? Taani. Oo. Oo-oo.