Napoli Väätsa moore ja armunud kujunes Napoli taevas näeb välja nagu suur piitsa iseenesest mõista, sest Napoleon, pitsa, sünnipaik ja pitsa margariita sai näiteks oma nime pärast Savoy kuninganna Margarita visiit dünapolisse ja traditsioonilist Naapoli pitsad valmistatakse rangete reeglite järgi. Kõik koostis ja saabki on kindlaks määratud ja igasugune isetegevus keelatud. Seepärast särab kuu Naapoli kohal otsekui üks suur kuldne piitsa. Pole ime, et Itaalia saapa edelaosas asuvat kuuma ja kirglikuna apolit vähemalt laulus armastusega samastatakse kui linnast pisut lõuna pool Vahemere rannikul seisavad võrratult kauniks ja romantiliseks kiidetud Sorrento ja Capri saar. Aga siinsamas on ka ähvardav Vesuv ja tema ammused ohvrit Pompei Herkula Neum Napoli lähedalt pisut kirde poolt-le järjega kasserta, kus seisab Euroopa vahest isegi terve maailma suurim kuningaloss kunagiste Naapoli kuningate residents, kasserta palee mis olevat isegi suurem kui versai. Kummalisel kombel pole mõnedes arhitektuurilugudes Gazerte paleed aga isegi mainitud seda põnevam, ilusat ilusat pühapäeva taas kord. Vikerraadio Helgi Erilaid. Jah, muidugi. Aja jälg kivis. Tuleb välja, et Naapoli rahva lemmiktants Tarantella, anna ma 2000 aastat vana. Selle juured on vanakreeka ja rooma. Tean Jeesuse pakkuse Apollo Kulituses kuid kristluse ajal leiti sellest tantsust abi. Tarantli hammustuse puhul. Väike pruunia ohutu ämblik Tarantel elab päranto sadamat ümbritsevatel põldudel ja talle meeldib põllutööliste, eriti naiste paljaid jalgu näksata. Garantli hammustus võivad tekitada närvihaigus. Tarantismi olevat üsna põhjalikult uuritud ja leitud, et tegemist on pigem psühhosomaatiliste nähtusega. Muusika tõenäoliselt jõudu juurde annab. Muusika peab sel juhul olema pidevalt kindla rütmiga ja kestma lausa tunde omamoodi hüpnoos. Kõik kõik minevikku jäänud õnnelik Tarantella elab aga edasi. Olid ajad, kus Naapoli kuningriik võttis vastu Euroopa kõrgseltskonda kunstnikke ja kirjanikke ning õukond otsis sellisteks kohtumisteks ka peenemat sorti muusikat. Tekkis uus terantella, mille loojateks olid juba ka Rossini list Schope ja teiste hulgas luua Rossini respiegi. Naapoli kuningriigilugu on pikk, keeruline, lausa segasevõitu ja tihtigi seotud Sitsiilia, aga siin on valitsenud saksa Helshouffenid, Anglevani hertsogit, Aragoni ja Anjou hertsogit, Hispaania haavsburgid ja Prantsusmaad, hormoonid. Hispaania ja Prantsusmaa on omavahel Napoli kuningriigi pärast võidelnud. Ju siis oli keskaja teisel poolel üha tähtsamaks rikkamaks muutuv Naapoli kaubalinn seda väärt. Siia saabus palju pankureid ja kaupmehi, renessansi ajal kirjanikke ning kunstnike pokaš Petrarca ja seotud teiste hulgas. Seitsmeteistkümnendaks sajandiks oli Napolist saanud Pariisi järel suuruselt teine Euroopa linn. Siin olid mingil ajal käravadjoyaberniini kodud. Siin elasin Jordanobruna ja mitmeid teisi kunstnikke, filosoofe ja teadlasi. 18. sajandi algul pärast suureks paisunud Hispaania pärilussõda vahetasin Napoli kuningriik taas kord omaniku. Selleks sai Püha Rooma keiser Karl kuues. Kuid Austria valitsus ei püsinud siin kuigi kaua. Poola pärilussõja ajal vallutas Hispaania armee 1734. aastal Napoli ja Sitsiilia ja konide soost Hispaania kuningas Felipe viienda nooremast pojast Parma hertsogit saanud Carlasest sai 1735. aastal Naapoli kuningast Carlo seitsmes. Enamuste õllastest Euroopa riikides valitsenud kuninglikest võsadest olid omavahel abielude kaudu lähemateks või kaugemateks sugulaseks saanud sõdade võitjad, gaasid, võidetud riikide droonid oma poegadele või vendadele või teistele sugulastele. Traditsiooniliselt käis niimoodi lausa aastasadu. Austria Habsburgide kuldse ajastu Hispaanias lõpetas 14 aastat kestnud sõda Hispaania Nonii pärast mis tõi minule Hispaania esimese Porboonide soost kuninga Filipp viienda Hispaanias Feli viienda viimase viies poeg saarl Hispaania Carlos oli kasvanud ranges jumalakartliku Hispaania kuningakojas. Juhtis 1734. aastal 18 aastasena Haanja vägesid ning vallutas oma vägede eesotsas Naapoli. Kuningriigi. Tollased kroonikad on märkinud, et Naapoli vallutamine toimus väga inimlikult ja et lahing kahe armee siis Austria ja Hispaania vägede vahel jaapanlased uudishimuga jälgisid, peeti pigem kombe pärast. Orel. Hispaania printsil polnud õieti mingeid sõjalisi kogemusi ja mundrit kandis ta üpris harva. Itaalias sai prints Carlusest Naapoli Sitsiilia kuningas Carlos VII laborboone, nagu teda rahva seas kutsuti. Tema kirjeldustes on esikohale tõstetud isapoolsest suguvõsast päritud üsna suur ja pikk mormoonide nina mis domineerib kõhnavõitu näos üheluda hilisematest aastatest pärit esindus. Maalil seisab kuningas läikivas raudrüüs, lai roosa siidsärk, seljal vägevasse ja lopsakas, lehvi seotud väike valge parukas peas ja kuldse märgid rinnas ja ninna tundub väga suursugusena. Miks me räägime nii põhjalikult Naapoli kuningast Karla põrmoonest? Sest just teema hakkas ehitama ilmatu vägevat Euroopa suurimat ja suu suguseimat Kaserta kuningapaleed umbes 20 kilomeetri kaugusele Napolist. Viis korrust ja 1200 ruumi just 1200. Mis seal siis võis olla hallid saalid, salongid, kabinetid, eluruumid, aga tundub, et Lutsu kevadet tsiteerides enne läheks küll jumala päike. No ja kui inimene jõuaks läbi käia kõik need 1200 ruumi ja missugune usk mõttetult väsitav teekond, see võiks olla seni, kui oled sellesse labürinti lootusetult eksinud. Seitsmeteistkümnenda sajandi teises pooles ja 18. sajandil muidugi ehitatigi Euroopas üha hiilgavamaid kuninga paleesid, eriti 18. sajandil, sest siis, kui oli olemas 1690. aastal valminud Prantsusmaa päikesekuninga, Louis Neljateistkümnenda hiilgav versai asjatundjad ongi kirjutanud, et kuigi versai lossist inspireeritud kuninglike residentide hulgast Napoli kuninga Carlo Porboonega serta palee Reeli jäädi kasserta versaiga kõige sarnasem, aga hoopis suurem oma mõõtudelt lausa kõige suurem kuninglik residents terves maailmas. Juuretipu lillakaspruun. Aastal 1700 tuli Naapolisse ilmale 18. sajandi Itaalia kõige tuntum ja hinnatum arhitekt Loudis Ivan lutelli, kelle isa, hollandi maalikunstnik Kaspar Hanfitel oli oma perekonnanime itaaliapärasemaks muutnud. Lüüsi, õppis samas arhitekti Nicola salvi juures ning ehitas koos oma õpetajaga treeri purskkaevu ja selle taga seisvat Palazza pooli fassaadi. Ta parandas Püha Peetri basiilika kuplisse tekkinud pragusid Realis fresko Sütraste veeres asuvasse tehasesse Ilja kabelisse ja tegi koos Nicolás salviga Lissaboni rajatava Ristija Johannese kabeli plaanid. Kabel ehitati Roomas valmis. Võeti 1747. aastal osadeks ja viidule ka Lissaboni, kus pandi sant rohi kirikus uuesti kaku. See võrratud tema saiikidega kallist värvilisest marmorist ja kullatud pronksist ehitatud veel oli kõige hinnalisem tollases Euroopas. Niisiis inseneri, arhitekti ja kunstniku lülivalmitelli looming jutustas temast kui andekas meistrist ja Naapoli kuningas Carlo Barbo leidis, et van või telli on just õige mees ehitama reerijadiga sertat kuninglikku paleed mis oleks uhkem Carlo lapsepõlvelossist, Madriidis ja vägevam kui suuresti ülistatud versai Louisi vanni. Telli, alustas oma tohutut elutööd Kasertas. Aastal 1752 töötas siin 20 aastat, alustas maailma suurima kuningliku palee ehitamist. Planeerisid ohutusse parki, purskkaevude ja veega skaadide võrgu ning ilmatu kõrge akvedukt tiik, mis seda veega varustas. Kõik akadeemilises hilisbarokk ses stiilis. Barokkheliloojate hulka arvatud George Friedrich Händeli veemuusika sobib külge serta palee aedades seisvate barokselt dramaatilistes roosidesse, tardunud skulptuurigruppide antiikajastu tegelaste nimesid kandvate purskama kaevude, kunstlike koskede treppidele, langevate veegaskaadide ning lausa silmapiirini ulatuva laiakanaliga. Selle kõigega sobib Händeli veemuusika hästi. Kogu see võrratu vaatepilt avaneb Berta palee tagumise fassaadi ees laiuvate saedades. Nagu versais, kuid veel suursuguse ja fantastilisem. On kirjutatud, et kui Naapoli kuningas Carlo, seitsmes Carla hoone nägi esmakordselt ludivangitelliga serta kuningalossi maketi siste süda lausa hüppas rõõmust, nagu tavaks öelda oli just selline palee, millest kuningas oli unistanud vägevam kuiversai palee kuninga, tema uue, hiilgava õukonna ja valitsuse jaoks piisavalt kaugel mässulisest ja ülerahvastatud Naapoli linnast mere Poolt ähvardavate rünnakute eest kaitstud ja piisava hulga sõduritega varustatud palee, kus kõik tuli laitmatult töötama. Palee otsekui väike linn. Hoone ise elas ihu ja hingega oma palee ehitamisele kaasa ja arhitekt fan, vitt, telli, arutas temaga läbi kõik vähegi olulised ehitustöödega seotud otsused. Tohutu ehituse mõõtmed tunduvad uskumatud. Palee fassaadi pikkus on 247 meetrit, kogu hoone laiust 184 meetrit ja kõrgus 36 meetrit. Kogu hoone moodustab ilmatu suure korrapärase nelinurga, mille äratus, siseõues paiknev täpselt ristikujuline palee osa õue omakorda neljaks eraldi siseuueks jaotab. Viiekorruselise saad õuepoolse fassaadi, kaks alumist korrust on pastelsed liivakarva või hallikad olenevalt valgusest. Ülemised korrused aga soojas, heledas roosakas oranžist toonist, mida lõhuvad valged padjaaknaraamid. Ülemisi kõrgemaid aknaid eraldavad alumistest ühest fassaadi küljest teise ulatuv Nonii. See madal valustraad keskosa on pisut peenduv alates kolmandast korrusest sammastega. Piiratud keskosa moodustab täpselt fassaadi keskel seisev ümara kaarega peauks selle kohal ümaraks varrega pidulik rõdu ning nendest kahel pool seisvad aknad. Seda kroonib madal katuseviil kahel pool peaost täpselt võrdsetes kaugustes seisab veel kaks sama suurt ümarakaare kahvust. Nüüd võtan kätte ja loen ära fassaadi neljanda korruse pikas reas seisvad aknad. Seal on need kõige suuremad, ju seal siis palee kõige pidulikum korrus. Loen ja saan kokku 36, akend 18, kummalgi pool jäädi keskosa. Kõik teiste korruste aknad on neljanda korruse omadega täpselt kohakuti. Mõlemal pool fassaadi äärtel karniisi kohal eraldab nelja äärmist akent. Taas viis majesteetlik sammast. Arhitektuuriasjatundjad on vannid Beliga serta palee määratu piduliku fassaadi kujunduses leidnud mingit kummalist monotoonsus. Hoolimata suurepärastest Korintose sammastest, kaartest ja kaunistustest, mis liigendavad kogu ligi 250 meetri pikkust hoone katust ääristavad, palus traadi. Siit on tehtud järeldused, vahest polnud arhitekt fan vitt, telli käsutuses piisavalt raha. Mis oleks aidanud tal seda lõputuna tunduvat pisut üks luist fassaadi rohkem kaunistada ja liigendada. Sisekujunduses pole, ei vandunud tellil ega ka kuningas Carlaborboonel küll millestki kahju olnud. Kas Herta pole kaugeltki ainult üks kuninglik palee kogu siinne kompleks on rajatud selleks, et külastajaid oma Maieszteetliku suursugusega Horboonide monarhia, rikkuse jõu ja hiilguse demonstratsiooni kadumaks lüüa. Sellele ja selle ehitajatele ruumi teha toimetati koguga serta vekija linnakese rahvast 10 kilomeetriga kaugusele uude elukohta. Niisugust ilmatut paleed ei ehitata. Paarikümne aastaga. Reiljaniga serta kompleksi lõpliku valmimiseni läks peaaegu terve sajand. Lutše vannid. Telli töötas siin aastast 1752 oma elu lõpuni. 1773 jätkas tema poeg Carlo samuti arhitekt. Tema järel tulid teised meistrid. Kuningas kallaborbone nägi vaid ehituse algusaastaid. 1759 viis kuninglik saatus ta juba mujale. Naapoli kuningale sai tema poeg Fernando esimene, kes tõenäoliselt sai juba kasserta võrratu barokkpalee suursugusust nautida. Arkandžele Corelli barokkhelilooja ja see ta barokkpalee oma viie korruse ja 1200 ruumiga hoone sisemus, sambad, trepid, seinad on väga sellist eri värvides marmorist, mida kõikjalt Itaaliast kohale toodi. Tohutust sisehallist luurad mõlemal pool üles pikad ja laiad Sitsiilia marmorplokkidest tahutud pea trepid. Trepi jalamitel valvavad ähvardavat kivist lõvid. Kahe poolega trepihalli kohal kõrgub ovaalne lagi, mida ilustab ovaalne süvistatud laemaal. Raskete palustraadidega ääristatud trepid tõusevad läbi kolme sammastega eraldatud haaruxe tõelisse sammas halli aina kõrged ja vägevad sambad aina kaunid ja ümarad kaared. Lae all pisut nagu kirikus. Uhke hele lausesse mina üleni marmorist hall, kus mitmedki sambad on ehitatud Apoolia punasest ja kollasest Preikiast Napoli kuninglikus palees ka sertas, on tervelt 40 monomentaalset ruumi mille seinad on üleni freskodega kaetud. Lihtsalt võrdluseks versaizan selliseid ruume vaid 22. Otseedikasserte siseruumide meeletu labürindi, maalide, hallide ametiruumide ja kuninglike eluruumide kaunistamisega on uskumatult palju vaeva nähtud. Siin leidub teadagi kristall, ühtreid, maale, skulptuure, mööblist, puumosaiiki ja isegi kalliskive. Kõike, mida ühes uhkes ehtsas lossis leiduma peab. Tohutu drooniruumi kaar, lagi on üleni täis lugematuid kuld ornamente valgel taustal. Piklik laemaal viimaste keskel on pastelme ja uhkelt värviline. Kas Herta palees on kaks väga suursuguselt sisustatud korrust kuninga korruspeana reaale ja selle kohal seisev korrus oma võrratute baroklikest talongidega, kuhu olid imetlemiseks välja pandud Naapoli kuningriigi rikkused. Hingedes seisis fotol üleni kuldsena mõjuv helelilla plaadiga täiesti vapustav mängulaud. Kogu lauaplaadi all oleva osa ning lauajalad kujutavad enesest imepeenelt nikerdatud barokset kullaga kaetud ornamenti. Omavahel põimuvad siin õhulised taimed, eksootilised õied. Ei puudu ka väikesed vallatud keerubit, puutod liikumishetkel jäädvustatud maaliliste spoosides. Mu nõder, sulg jääb siin hätta. Marok on ju kõige hiilgavam, rikkaliku kujutlusvõimega ja külluslik arhitektuuriline teater. Aga oma teater on käreljadi Kaserdas. Naaretšerdiga serta teatrisse minekuks sobiks pigem barokne Bach. NATO oli see oli 1737. aastal avatud uhke punakuldse saaliga San Carlo teater millest sai kõige vanem pidevalt töötava ooperimaja Euroopas. Oma riie rõduga oli seega üks Euroopa esimesi hobuserauakujulise saaliga teatreid. Karla teater sai ees kujuskaga serta palee õukonnateatrile kuid seda ainult viimase hobuserauakujulise saali poolest. Resodi kassette rajamist puudutavatest ürikutes on teada saadud, et palee looja, arhitekt Louis van oli esmalt otsustanud ehitada suure teatri lossist eraldi Kaserta parki. Kuid kuningas Carlo pane soovis, et tema õukonnateater jääks siiski palee hoone. Sisseruumi oli seal lõbisevalt niisiis videoarhitekt kuninga soovil plaane muutma, mis puhul valmitelli kirjutas märkmetes. Hea küll, ma ehitan siis paleesse ühe äikeseteatrit, kus saab koduseid komöödiaid mängida. Ja ma panen selle palee kõige pimedamasse kohta, sest valgust pole selle jaoks vaja. Just nii ma teen. Aga see jäi vaid plaanide muutmise pärast pahase arhitekti ähvarduseks. Teater tuli vägev. Kas Herta kuningapalee teater sai valmis 1768, see avati suure karnevaliga 1769. Kohal olid kuninglik paar Ferna Lando ja Maria Karoliina õukond ning kogu Napoli aadel. Sellest peale toimusid uues õukonnateatris kontserdid, komöödia ja draamaetendused ning tantsuõhtud ehituse itta. Itaalia teatristiil, nagu seda kutsuti pigem küll juba Naapoli stiil levis Euroopas kiiresti. Uued teatrihooneid ehitati juba kõik hobuserauakujulise saaliga senise nelinurkse asemel. Teatrisaal asub tõhutuga serta paleele lääneosas ja sellel on neli sissekäiku. Kõige tähtsam keskmine on kuninga ja õukonna jaoks kaks külg, mis spiraalsete treppidega sissekäiku on publiku jaoks ja neljas on lava taga näitlejate ja lavakujunduse jaoks. Terve võtab endale osa kahest alumisest korrusest. Ise pole just väga suur, kuid selle hobuserauakujulisel seintel tõuseb ülespoole tervelt viis rõdu, mis mahutavad kokku 41 looži 20 ühel ja 20, teisel pool keskel otse lava vastas paikneb kõrge ja pidulik, kolme rõdu korrust hõlmav kuninglik loos. Kunstnikega käänam laagri ehtis looside esiseinad, kips, grafist, keerubite leht, vanikute, märgade õite ja teokarpidega, mis on kullatud või pastelltoonides. Põõsaid, on erinevalt kaunistatud, vähemasti tundub nii, kuni avastad, et kaunistus motiivid korduvad vastasseinal. Ka köök. Viis rõdu tunduvad erinevatena. Üht rõduvääristab näiteks kuldne palustraad. Kahel on maalitud rinnatised. Kuninglikule Roosi kohal kõrguvad ilmatu toon, kuldne muidugi jaa, trompetit puhub sümboolne kuulsuse kuju. Krooni all laiub trapeeritud balda hiin morboonide värvides helesinine kuldsete liilia õidega. Kaunis helesinine toon valitseb kogu teatrisaalis helesinine. Eriti pidulikku, säravatest toonides maalitud hobuserauakujulise võlvlae jaotavad juba põrandalt, algavad loose ääristavad ülal lae ribid. Eks muutuvad sambad. Eks freskodega kaetud segmendiks lage ehivad kunstnik Kressensolaga hamba fresko. Keskne 10. fresko otse lava kohal kujutab püütonid tapvat apolot. Teooria, mis pidi tähendama, et kuningas Fernando hävitab oma tarkusega kõik pahed. Ülejäänud üheksa pehmetes pastelltoonides võlvi freskot sümboliseerivad üheksat muusat. Režediga serta Naapoli kuningapalee oma 1200 ruumiga kuninglikult sisustatud erakordne palee kuid lossideaarter tundub olevat selle kõige uhkem osa. Värvilised lae fresko tohutu kroonlühter, rõdudel ühtrid, särav, helesinine ja kuldliikumishetkel jäädvustatud ülevates poosides baroksed, skulptuurid ei ühtki kaunistamata pinda ja lava jaoks mõtles arhitekt valmitelli välja jälle midagi seninägematut. Lava tagasein võis avaneda. Hämmastunud publiku ette ilmus vaade otsega serta palee kuninglikust aiast kus seisab rohkem kui kolme meetri kõrgune klassikaline marmorskulptuur. Farneese Hercules. Kaserta kuningapalee teater sai valmis küll juba sees, kui Parboonide soost kuningas Andres seitsmes näpallaste jaks Karla Pormoone enam Naapoli kuningriik ei valitsenud. Ei saa siiski rääkimata jätta, kui palju see saksi printsessi Maria maaliaga abiellunud kuningast oma riigi jaoks paarikümne valitsus aasta jooksul teha jõudis. Ta kindlustas linnu ja sadamaid, laskis uusi ideid rajada viis läbi reforme, mis tegid temast kõige populaarsema Naapoli kuninga. Õieti oligi ta esimene Naapoli kuningriigi kuningas, keskenaapolis elas. Seni olid seda teinud vaid asekuningad. Ajaloo huviline, Carlo Porboone oli ka see, kes alustas 79. aastal toimunud Vesuuvi purske rajal tuha alla mattunud linnade Herkula, Neumi, Pompei ja staabia väljakaevamisi oma partiidži palees, avasta väljakaevamistel leitud esemete muuseumi ja rajas ka ajalooakadeemia nende uurimiseks. Hariduses tehti samuti palju reforme ja rääkimata muidugi võrratuga serta palee ja seda ümbritsevate imepäraste aedade rajamise alustamisest. Režediga sertatu on arhitektuuriasjatundjad ka teatraalse barokkarhitektuuri suuri luigelauluks nimetanud. Kui Edgar labormoone sai kuulsaks ka sellega, tutvustas oma kuningriigis pisut vahelisi ajaviiteid loteriid ja hasartmänge. Hiljem olevat tunnistanud, et see polnud tema kuninga elus just kiiduväärsem otsus. Kuid Isamas kuningakassasse igal aastal oma 40000 tukatit. Laborboone keelas vabamüürlaste tegevuse oma kuningriigis, kuid ühingu liikmeid ei karistatud. Kuninga suhtumine juutidesse jätab tema ajastule tumedama varju. Ta kutsunud neid Naapolisse lubadusega, et nendega midagi ei juhtu, kuid Napollaste eelarvamusele Saarele andes sundinud ta juudid seitsme aasta pärast taas oma kuningriigist lahkuma. Kuid inkvisitsiooni ja usulisi salaseltse Karlo Porboone Naapoli kuningriiki ei lubanud. Võib siis öelda, et kuningas Kärla Bourboni ajal elas tema kuningriik rahulikku ja kindlustatud elu. Rahvas pidas oma valitsejast lugu ja mingeid poliitilisi mässamise ette ei tulnud. Õhkkond elastamati rahulikult ja nautis oma privileege ning kuningapalees toimuvaid pidusid ja palle. Kuningaperele oli kingitud 13 järeltulijat. Aga tavaliselt head ajad, kuigi kaua ei kesta. Carlaborboone jaoks katkestas need teade Hispaaniast. Karla poolvend Fernando, kuues Hispaania kuningas oli augustis 1759 siit ilmast lahkunud ja enne seda Carlo oma järeltulijaks nimetanud. Niisiis pidin Jaapani kuningast Carlo Porboonest saama Hispaania kuningas Carlos kolmas. Olemasolevate kokkulepete kohaselt ei tohtinud Naapoli kuningriiki ja Hispaaniat valitseda üks ja sama kuningas, nii et Karla pidi kõigepealt endale Naapolisse järglase leidma. Karla formoone jäämarjamaale ja 13-st lapsest oli selleks ajaks elama jäänud kaheksa, kuus poega ja kaks tütart. Vanim, 12 aastane poeg oli haige ega sobinud kuningaks. Karla otsustas seda ausalt oma rahvale teatada. Ta palus riigi parimatel arstidel koostada kirja, mis tunnistaks tema vanima poja nõrgamõistuslik, kust see loeti õukond linnale ja välissaadikutele ette. Kuningas ise, kuulanud pisarsilmil Pealt. Tema teine poeg Itaalias Carlo Antonio oli kindlalt nimetatud isa järglaseks Hispaania troonil. Niisiis kuuludes Karlova mõne oma kolmanda, tollal vaid seitsmeaastase poja Fernando Napoli ja Sitsiilia uueks kuningaks. Kroonika kohaselt järgnes nüüd liigutav stseen. Vello tegi oma poja kohal ristimärgi, nagu oli kunagi teinud tema enda kohal tema isa Felipe. Viies Ta ulatas seitsmeaastasele Fernando-le sellesama mõõga, mille isa kunagi temale oli andnud öeldes, teie majesteet, kaitske sellega oma usku, jama rahvast. Seejärel määras kuningas asevalitsejate nõukogu. Fernando saab 16 aastaseks ja ise troonile astub. Kohal viibinud välissaadikud kiitsid kuningat otsuse heaks ja kuningannale Nemad andsid truudusevande Carlaborboone, palvetas oma poja jama kuningriigi eest ja lahkus juuresolijate tänu ning kiidusõnade saatel sündmuskohalt. Nii muinasjutuliselt lõppenud siis väga lugupeetud Karlo Seitsmenda ajastu Naapolisse. Kohe pärast järglase määramist hakkas Karla Porboone Hispaania reisiks valmistuma. Ta ei võtnud kaasa ühtki Naapoli kroonile kuuluvat väärtesetega. Juveeli jättis maha isegi see sõrmuse, mis oli leitud väljakaevamistel pampeis ja mida te sellest peale kandnud oli. Sõrmusel polnud erilist väärtust peale ajaloolise, kuid näitena kuninga väärikusest ja aususest hoitakse seda tänaseni. Naapoli muuseumis jagas oma ustavatele alamatele kingitusi ja aumärke. Palus neil noore kuninga eest hoolt kanda. Jeesus oma naise tütar teie nelja pojaga Hispaania poole teele. See juhtus kuuendal oktoobril 1759 ning peaaegu kogunema Napoli oli oma kuningat ära saatmas. Tuhanded inimesed seisnud vaikides ja nukralt, otsekui tajudes, et head ajad on lõppemas. Hullemad ees. Nii on kroonik kirja pannud. Aga no Haapsalus ehitati uue kuninga Fernando neljanda edasi suursugust Kaserta paleed. Maailma suurimat kuningapaleed, millele Carlo ise oli oma 36. sünnipäeval jaanuarist 1752 nurgakivi pannud rajati vägev barokne park, võrratud aiad, pikali alleede purskkaevude veega, skaatide ning antiikkujudega. Kahekümnes sajand tungis sellesse idülli kogu oma jõhkrusega. Enne teist maailmasõda 1923 kuni 43 tegutses selles palees Itaalia lennuväeakadeemia. Kui liitlased 1943. aastal kohale saabusid, oli just selles palees liitlastega väejuhi söör Henry Maitland Wilsoni asupaik. 1945. aasta aprillis kirjutati siin alla saksa vägede alistumist. Tingimused. Samal aastal leidis kas Herta palees aset esimene liitlaste sõjad. Tribunal saksa kindral Anton ostler mõisteti surma ja otsus viidi täide siinsamas lähedal, aversas aeglex üha edasi ja filmitegijad avastasid Reesijadiga serta. Siia tekkisid tähesõdade kuningannad, paleed, võimet, missiooni kolmanda osa Vatikan, inglite ja deemonite Vatikani trepist. Stseen filmiti Sanutiga serta palee peatrepil. Siinsetes barokksaalides on mitmelgi korral orelil barokkmuusikat filmitud. Ja muidugi käivad maailmast kohale sõitnud turistid suurimas ja mõtlevad, miks ta küll nii tohutult suur peaks olema. Ta on suur tõepoolest. Aga sama võiksime mõelda taevasse kõrguvate, umbes sajakorruseliste pilvelõhkujate kohta. Miks need nii mõttetult kõrged peaksid olema? Miks ka mitte, kui see on võimalik.