Ning nüüd läheme järgmise igavikuliste vastuse juurde, see küsimus oli siis see, et miks ei panda sõiduautodele peale sellist mehaanilisi piirajaid, mis takistaksid, ületada kiirust märkimisväärselt või noh, näiteks sõita üle 110 ja me oleme helistanud inimesele kelle teha, see asi Eestis. Paljuski on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede ja raudtee osakonna veonduse liiklustalituse juhataja Priit venele, tere hommikust. Tere hommikust. Miks te ei ole teinud selliseid piiranguid? Tähendab kõik piirangud eeldavad mingit üleüldist kokkulepet, et üldse siis sellega nõustub. Et kui nüüd rääkida nendest kiirus piirikutest, mis on nüüd raskeveokitele ja bussidele kasutustel, siis Need tulenevad siis ütleme Euroopa Liidu direktiivist 92 24 ja ÜRO reeglitest, et kus ta siis leitud, et ütleme, need suured veoautod ja bussid on kõrgendatud ohuastmega ja neil peaksid kindlasti need kiirus piirikuid olema ja kui te vaatate üldiselt, siis on 90 kilomeetrit tunnis Eesti vabariigi teedel juba pikemat aega lubatud ainult siis bussidele veoautodele, et kõik see, mis on üle 90 kilomeetrit tunnis, see on ainult lubatud, siis sõiduautode puhul ja, ja kiirust, piiriku olemasolu sõiduautodel nõude kehtestamise teeb veel keeruliseks see, et need sõiduautojuht ju ei sõida ainult Eestimaa teedel. Et nad võivad ju homme minna näiteks Saksamaale või kusagile mujale Euroopas kus ei ole seda 110 kilomeetri piirangut, et siis on tehniliselt väga keeruline jälle hakata seda omakorda maha võtma. Selge, aga telje, nüüd, kus on põhiteema kogu aasta, on olnud see, kuidas inimesed ületavad pööraselt kiirust ja kuidas ikka jälle jäävad autode vahele kiirusega 200 kilomeetrit tunnis või rohkem, et kas see mõte või idee on nagu reaalselt läbi käinud et seda ikkagi teha? Ei otseselt sellist mõtet ei ole käinud läbi, sest igasugune tehniline seade nüüd automaatselt veel ei taga, et, et meil ei teki need 200 kilomeetrit tunnis kiirust, ületavaid sõiduautosid, sest ega ka see kiiruspiirang olemas nende veoautode puhul isenesest ei tähenda veel, et meil ühtegi veod, et ei ole maantee peal, kes ei ületaks nüüd 90 kilomeetrit tunnis, sest alati on nupukaid tehnikamehi, kes leiavad igasuguseid vahendeid, et need tehnilisi piiranguid maha võtta. Et, et pigem ikkagi kiiruse vastu teede peal saab preventatiivset vahenditega, et, et kus on siis teavitustööd tuleb teha juhtide seas ja, ja, ja kindlasti ka siis, ütleme järelvalve ja, ja, ja, ja, ja juhtidele ütleme, et jõuaks ajusse, seejärelvalve on vältimatu ja, ja et igasugune kiiruse ületamine varem või hiljem saab oma oma lõpu Aga kas teile ei tundu üldse imelik selline võimalus, et sõiduautoga saab sõita 200 kilomeetrit tunnis? Meil müüakse ju autopoes autosid, millega sõita 200 ja rohkem kilomeetrit tunnis on ju selline mõttetu? Selles mõttes, et ega ega see ei tähenda, et selle autoga tee peal Eestimaa teede peal sõitnud peab sõitma 200. Kui palju välja, eks ole, ja siis kiusatusi tekib sage. Jah, aga samas on meil ju erinevaid ka kiirendusvõistlusi siin lennuväljadel ja, ja kus saab oma auto nagu neid võimeid proovile panna, et, et tõepoolest, et see 200 kilomeetrit tunnis, mis seal erinevaid sõiduautot sisse võtavad, et see tõesti nüüd ei ole ette nähtud Eestimaa teede peal katsetamiseks ja noh, jah, kirjastada teatud kummastust nagu tekitab aga, aga et neid autos ei müüda, ainult mitte Eestimaapoodides, neid müüakse üle maailma, et ja mitte ainult Eestimaal ei ole 90 kilomeetrit tunnis see kiiruspiirang teede peal, et kindlasti teatud kummast kummastust tekitab. Et ühesõnaga, aga praegu ei ole aktuaalne teema, et paigaldada sõiduautodele kiirus, piirikut ei hetkel see aktuaalne teema ei ole seegi pilte, suur tänu teile. Priit Vene majandus ja kommunikatsiooniministeeriumi veonduse liiklustalituse juhataja.